אופנה | בלעדי

האחים הוניגמן צפויים להיחקר היום בהליך פשיטת הרגל

המנהל המיוחד בהליך פשיטת הרגל, עו"ד נדב לב, יחקור את האחים, בין היתר, על נסיבות קריסת הרשת • בית המשפט יכריע היום אם חלקים נוספים מהרשת הקורסת יימכרו למותג האופנה קיווי

האחים הוניגמן / צילום: שלומי יוסף
האחים הוניגמן / צילום: שלומי יוסף

האחים מיכה ויעקב הוניגמן, בעלי השליטה ברשת האופנה המתפוררת הוניגמן, זומנו לחקירה על-ידי המנהל המיוחד, עו"ד נדב לב. החקירה צפויה להתקיים היום (ג') במשרדו - כך נודע ל"גלובס". במקביל, צפוי להתקיים היום דיון בבקשת נאמני הרשת למכור חלקים נוספים מרשת האופנה למותג האופנה קיווי, אשר רכשה בשבוע שעבר את המותג הוניגמן קידס.

במסגרת החקירה ייחקרו האחים, בין היתר, על נסיבות קריסתה של הרשת. עוד נודע ל"גלובס" כי במסגרת החקירה ייעשו בדיקות על-ידי המנהל המיוחד ומשרדו, במטרה לאתר נכסים של החייבים שטרם גולו וכן לאיתור נכסים שרשומים של שם נשותיהם.

בהקשר זה יצוין כי בקרוב יכריע בית המשפט המחוזי בבקשת בנק מזרחי-טפחות להתחיל בהליכי מימוש בנוגע לבתיהם הפרטיים של האחים הוניגמן, בקשה אותה מנסים האחים הוניגמן לעכב.

לאור הסכמתם של האחים להוציא צו כינוס על נכסיהם, מינה בית המשפט את עו"ד נדב לב כמנהל מיוחד על נכסיהם של האחים. לב נבחר למנהל המיוחד בשבוע שעבר מבין 5 מועמדים, מהם 3 מועמדים "ניטרליים", שהוצעו לתפקיד על-ידי כונסת הנכסים הרשמית, עו"ד סיגל יעקבי.

עו"ד לב לא המתין יותר מדי והחל לפעול בעניינם של האחים, תוך שהותר לו על-ידי בית המשפט המחוזי בסוף השבוע האחרון להצטרף כצד (פורמלי) להליך ה"הבראה" שעוברת חברת הוניגמן, כדי שיוכל לעקוב מקרוב אחרי פעולות נאמני הוניגמן, עורכי הדין קרן רייכבך-סגל ופיני יניב ורו"ח בועז גזית. זאת לאור ההשלכה הישירה של מכירת נכסי החברה על יכולת הפירעון של האחים הוניגמן עצמם בהליך פשיטת הרגל.

הליך פשיטת הרגל של האחים נמצא בראשיתו, ומלבד חקירות החייבים ייתכן שייחקרו גורמים נוספים שמעורבים בקריסת החברה ובפשיטת הרגל של האחים. בנוסף יכלול ההליך מימוש נכסים, הגשת תביעות חוב על-ידי נושי האחים הוניגמן וכן בדיקת חובות החייבים.

המנהל המיוחד, עו"ד נדב לב, מסר בתגובה: "הליך פשיטת הרגל נמצא בתחילתו, וממצאנו יובאו בצורה מסודרת בפני בית המשפט".

בית המשפט יכריע היום על הגורל הצפוי ל-5 חנויות של הרשת

בתוך כך, השופט חגי ברנר צפוי להכריע האם 5 חנויות נוספות של הרשת (חנויות MIX) יימכרו גם הם לקיווי חרף התנגדות בעלי הקניונים בהם נמצאות החנויות. חברת אבני שהם בע"מ (בעלת מותג האופנה קיווי) רכשה את מותג הילדים ב-6.3 מיליון שקל, לאחר ששופט בית המשפט המחוזי, חגי ברנר, אישר את המכירה.

בנוסף אישר השופט גם מכירת בניין שבבעלות האחים הוניגמן תמורת 20.4 מיליון שקל, זאת במסגרת הליך חדלות הפירעון של הרשת הקורסת.

חובות רשת הוניגמן הקורסת מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.

בתחילת החודש הגישו נאמני הרשת דוח חריף, במסגרתו טענו כי קיים חשש לניפוח נכסים במלאי של הוניגמן, שהביא להגדלת שורת הרווח באופן מלאכותי. להערכת הנאמנים, הנתון שהציגה הוניגמן בבקשת הקפאת ההליכים נגדה - לפיו קיים מלאי בגבוה של כ-120 מיליון שקל בחניות, בעודפים, במחסנים ומלאי בדים - אינו משקף את המציאות, והמלאי הנכון עומד על בין 38.5 ל-43 מיליון שקל בלבד.

בין הסיבות שמנו הנאמנים לחוסר ההתאמה - רישום פריטי "עודפים" בשווי גבוה יותר מהשווי האמיתי שלהם, רישום יותר פריטי מלאי מאלה הקיימים בפועל והתייחסות בספרים לפריטי אופנה שאינם רלוונטיים למכירה עד כדי "ניפוח" של המלאי.