קים קרדשיאן ווסט / צילום: רויטרס
משפחת קרדשיאן היא הקורבן הטרי ביותר של "אפקט אמזון": המשפחה הודיעה בסוף השבוע האחרון על סגירת רשת בוטיקי האופנה שלה - DASH. קים קרדשיאן ווסט ואחיותיה קורטני וקלואי מסרו כי המשפחה פשוט עסוקה מדי עם פרויקטים אחרים, אך כנראה שהקשיים מהם סבלה הרשת גם השפיעו על ההחלטה.
כך, ב-2016, הודתה קורטני קרדשיאן כי הרשת, שנפתחה ב-2006, לא הייתה רווחית במשך שנים. "היו חודשים שבהם לא יכולנו לשלם את החשבונות", סיפרה קורטני באפליקציית הלייף סטייל שלה.
"אפקט אמזון" מתייחס לפגיעה שסופגות חנויות הקמעונאות המסורתיות מחברות המסחר המקוון, בהובלת הענקית אמזון. לקוחות רבים מעדיפים את הנוחות בהזמנת מוצרים ללא יציאה מהבית ונוטשים את החנויות. כך, למשל, H&M דיווחה בתחילת החודש כי היא נתקעה עם מלאי עודף בשווי של יותר מ-4 מיליארד דולר.
משפחת קרדשיאן היא לא היחידה שנאלצה לסגור חנויות בשל קשיים כלכליים. בשנה האחרונה, 24 קמעונאים גדולים בארה"ב, בהם אמריקן אפרל ו-Foot locker, הודיעו על סגירת חנויות, בין השאר בשל ההתחרות מול הקניות המקוונות.