"קרן אור" של יחיאל טפירו ואמיר בירמן הורשעה בעבירות ני"ע

חברת ט.ב. מתקדמים בכספים בע"מ, הידועה כחברת "קרן אור", הורשעה היום בגניבה, מרמה ועבירות של הצעת ניירות ערך ללא תשקיף, זאת עפ"י הודאתה במסגרת הסדר טיעון • ביהמ"ש הטיל על החברה קנס בסך 70 אלף שקל

חיליק טפירו / צילום: שלמה שוהם
חיליק טפירו / צילום: שלמה שוהם

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, הרשיע היום (ג') את חברת ט.ב. מתקדמים בכספים בע"מ (בפירוק), הידועה כחברת "קרן אור", בעבירות גניבה, מרמה ועבירות של הצעת ניירות ערך ללא תשקיף, זאת על-פי הודאתה במסגרת הסדר טיעון. בית המשפט הטיל על החברה קנס בגובה של 70 אלף שקל. 

לפי כתב האישום, בין השנים 2014-2012 גייסה ט.ב. מתקדמים, תחת השם "קרן אור", בבעלות יחיאל טפירו ואמיר בירמן, כ-80 מליון שקל מכ-500 משקיעים. זאת, ללא פרסום תשקיף כדין, תוך הבטחת תשואה גבוהה וידועה מראש ואגב הצגת מצגי-שווא בדבר טיב ההשקעה. למרות התחייבות החברה כי הכספים יושקעו בפרויקטים של תמ"א 38 ובאשראי חוץ-בנקאי, חלק ניכר מהכספים שימש לביצוע החזרים למשקיעים, למימון הוצאות תפעול, לצורכיהם האישיים של טפירו ובירמן וכן לשימושים נוספים שלא תאמו את המצג שניתן למשקיעים.

בית המשפט קבע כי יש לתת ביטוי לרצונו של המחוקק להחמיר בענישת תאגידים וכן למגמת ההחמרה בפסיקה, לצד התחשבות בנסיבות הספציפיות - עובדת היותה של החברה בפירוק והעובדה שהקנס שישולם ייגרע מכיסם של המשקיעים קרבנות העבירה.

התיק מנוהל על-ידי עו"ד יעל ענתות, עו"ד שירי גפני ועו"ד ורד מושקובסקי מפרקליטות מיסוי וכלכלה, ונחקר על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך. 

עו"ד ליאור מזור, מנהל מיוחד ונאמן יחיד בתיק פרשת "קרן אור", מסר בתגובה: "הסדר הטיעון שאושר מביא לסיומו את פרק זה מבחינתה של חברת ט.ב. מתקדמים בכספים בע"מ ושל קופת הפירוק שלה ומשקף איזון הולם של תכליות האכיפה כנגד האינטרסים של נושי החברה והרצון לצמצם עלויות שיושתו עליהם ועל קופת הפירוק בגין ניהול ההליך הפלילי".