חברת החשמל תשלם עיצום כספי בסך 3 מיליון שקל

זאת בעקבות הודאתה כי לא העבירה מסמכים לרשות ההגבלים העסקיים כפי שנדרשה במסגרת בדיקה שנערכה לפני כשנה • ההודאה ניתנה במסגרת צו מוסכם שנחתם מול הרשות

חברת החשמל / צילום: שאטרסטוק
חברת החשמל / צילום: שאטרסטוק

חברת החשמל תשלם עיצום כספי בסך 3 מיליון שקל, לאחר שהודתה כי לא העבירה לרשות ההגבלים העסקיים מסמכים שנדרשה להעביר במסגרת בדיקה שערכה הרשות לפני כשנה. זאת, בנוסף לעיצום בסך 13 מיליון שקל ששילמה החברה, לאחר שנקבע במסגרת אותה בדיקה כי ניצלה לרעה את מעמדה כבעלת מונופולין ופגעה בשירות שקיבלו לקוחות עסקיים גדולים אשר עברו לרכוש חשמל מיצרני חשמל פרטיים.

העיצום הכספי החדש וההודאה הם חלק מהסכמות עליהם חתמו היום (ד') רשות ההגבלים העסקיים וחברת החשמל במסגרת הצו המוסכם. חברת החשמל מודה במסגרת הצו כי בדיעבד הסתבר לה כי במהלך בדיקה שערכה הרשות לפני כשנה, שעניינה ניצול מעמדה המונופוליסטי של חברת החשמל לרעה, החברה לא העבירה מסמכים לרשות ההגבלים העסקיים במענה לדרשות הנתונים הראשונות שנשלחו אליה.

הליך הבדיקה שערכה הרשות לפני כשנה עסק בניצול מעמדה המונופוליסטי לרעה של חברת החשמל על-ידי פגיעה בלקוחות שעברו לצרוך חשמל מיצרני חשמל פרטיים. ההליך הסתיים בהחלטה להטיל על חברת החשמל עיצומים כספיים בגובה 13 מיליון שקל ובהטלת עיצומים אישיים הנעים בין 110 ל-165 אלף שקל על שני נושאי משרה בכירים בחברה.

אגב בירור הבדיקה הסתבר כי חברת החשמל לא העבירה את כל המסמכים שהיה עליה להעביר כנדרש בהתאם לדרישות הנתונים שנשלחו לה, ועקב כך תשלם חברת החשמל את הסכום של 3 מיליון שקל הקבוע בהסכמה על צו מוסכם.

הרשות מסרה כי "נוסח הצו המוסכם יועמד לעיון הציבור. כל אדם העלול להיפגע מן הצו המוסכם וכן ארגון צרכנים או איגוד עסקי יוזמן להביא את טענותיו בקשר לצו בפני הממונה על ההגבלים העסקיים".