Innoviz הישראלית תספק חיישנים לרכב האוטונומי של ב.מ.וו

אינוויז הישראלית תספק ליצרנית הרכב הגרמנית את גלאי הלידאר פרי פיתוחה לייצור והטמעה בכלי רכב אוטונומיים החל משנת 2021

חברת אינוויז טכנולוגיות (Innoviz Technologies) המספקת פתרונות חישה מתקדמים מבוססי לייזר הכריזה היום כי יצרנית הרכב ב.מ.וו בחרה בגלאי הלידאר (LiDAR) פרי פיתוחה, "InnovizOne", לייצור והטמעה סדרתי בכלי רכב אוטונומיים וסמי-אוטונומיים של החברה החל משנת 2021. מדובר בכלי רכב שיציעו יכולות נהיגה אוטונומיות לשלבים מתקדמים 3 (נהיגה ללא ידיים על ההגה לפרקי זמן קצרים במסלולים מוגבלים) ועד שלב 5 (נהיגה אוטונומית מלאה).

פתרון החישה המתקדם של אינוויז מאפשר יכולת סריקה מתקדמת, שמייצרת מיפוי תלת ממדי בדיוק גבוה של סביבת הרכב ומאפשר לפעול ביעילות גם בתנאי מזג אוויר קשים, כל זאת תוך הוזלה משמעותית במחיר. המוצר המוגמר והמשולב יוטמע ברכבי ב.מ.וו על ידי מאגנה, ספקית הטיר1 מהגדולות בעולם ואחת המשקיעות המרכזיות באינוביז.

על פי הודעת החברה, ב.מ.וו בחנה פתרונות לידאר שונים בשוק ובחרה לבסוף באינוויז הישראלית לאחר הליך בדיקה ארוך וקפדני ולאחר שהפתרון הטכנולוגי של החברה עמד ברף הבטיחות, האמינות והביצועים הטכנולוגיים הגבוה, שאותו חיפשה. בנוסף היא נבחרה בשל העובדה שהחברה הישראלית מסוגלת לספק גם מעטפת אלגוריתמית מבוססת "למידה עמוקה", שמנתחת את הסביבה ומזהה את האובייקטים, המכשולים ותוואי הנסיעה. מדובר בפתרון כולל ורב-שכבתי המורכב מסנסור, מערכת חומרה, תוכנה ושכבת פענוח.

ההכרזה נחשבת יוצאת צופן מכיוון שיצרני הרכב לא נוהגים לפרסם חוזים עם ספקי רכיבים פרטניים. בהינתן, שרוב כלי הרכב הסדרתיים של ב.מ.וו יצוידו בתוך כ-5 שנים שנים במערכות נהיגה סמי-אוטונומיות מדרגה 3 ומעלה, מדובר לאורך זמן באספקה בהיקף של עשרות עד מאות אלפי יחידות בשנה, שמחירן יעמוד על כמה מאות דולרים ליחידה.

עומר כילף, מנכ"ל ומייסד אינוויז, אמר כי "חברת ב.מ.וו, מעמודי התווך של תעשיית הרכב, מתווה עבור התעשייה כולה קוים מנחים ברורים הנוגעים לבטיחות, אמינות ורמת ביצועים בכלי רכב אוטונומיים, והבחירה שלהם באינוויז הינה הבעת אמון חד-משמעית ביכולות הטכנולוגיות שלנו וממחישה ביתר שאת את עוצמתו ואמינותו של הפתרון הטכנולוגי שאנו יודעים לספק. הבחירה באינוויז היא פועל יוצא של עבודה מאומצת של הצוות שלנו, שבמהלך השנה האחרונה השקיע מאמצים רבים לענות על מכלול הדרישות שהציבה BMW ולעמוד ברף הביצועים והבטיחות המחמיר שהעמידה לנו BMW. אנו גאים לשתף פעולה עם חברת BMW שהינה שחקן כה משמעותי בשוק"

אינוויז נוסדה בתחילת 2016 כאשר בגרעין המשקיעים הראשוני נמצאים בין השאר זהר זיסאפל, גיל אגמון מנכ"ל דלק רכב ומשקיעים נוספים, שלקחו חלק גם בהשקעת הסיד של חברת הסייבר-סקיוריטי לרכב "ארגוס", שנמכרה בשנה שעברה ב-400 מיליון דולר.

אינווביז גייסה עד כה 82 מיליון דולר כאשר בגיוס האחרון לקחו חלק בין השאר סופטבנק ונצ'רס, סמסונג, חברות הטיר1 מאגנה ודלפי ומספר קרנות. בין השאר משוועים בחברה גם חברות יבוא רכב ישראליות ובהן דלק רכב ואלייד. כפי שנחשף לראשונה בגלובס, הגיוס האחרון נעשה על פי שווי של כ-250 מיליון דולר. אולם בענף העריכו היום, שהגיוס הבא יתבצע לפי שווי גבוה משמעותית, אולי עד כדי מיליארד דולר. זאת על בסיס השווי של חברות אחרות מתחום הליידארים בעולם, ששווי השוק שלהן מעל מיליארד דולר ושלב הפיתוח והשיווק שלהן אינו כה מתקדם. אינוביז מעסיקה כיום 150 מהנדסים ועובדים וממשיכה לגייס כוח אדם. בתחום הלמידה העמוקה, פיתוח תוכנה וראיית מכונה.