הוניגמן: אחרי מכירת הוניגמן קידס, גם TNT בדרך למכירה

ברשת הוניגמן הגישו לביהמ"ש בקשה לאישור מכירת המותג TNT והמחאת זכויות השכירות ב-26 חנויות • בבקשה החדשה מבקשים הנאמנים לאשר להם לחתום על הסכם עם עם עלי חיאדרה, מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה לרכישת המותג TNT

עוד נתח של רשת הוניגמן בדרך למכירה? הנאמנים של רשת הוניגמן הקורסת הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאישור מכירת מותג TNT והמחאת זכויות השכירות ב-26 חנויות של מותג זה (מתוכן 6 חנויות שמופעלות על-ידי זכיינים) בתמורה ל-2 מיליון שקל. זאת, בהמשך לאישור מכירת המותג הוניגמן קידס לאחרונה, לאבני שהם, בעלת מותג הלבשת התינוקות והילדים Kiwi בתמורה ל-6.4 מיליון שקל.

מהבקשה לאישור המכירה עולה כי רשת מישמיש שהייתה אחת המתעניינות ברכישת TNT כבר לא בתמונה.

הנאמנים כותבים בבקשתם כי "על אף שהתמורה המוצעת אינה גבוהה, הרי שעדין מדובר בהצעה המיטבית שהוגשה למותג הנמכר ובצידה יתרונות ממשיים לעובדי החברה ולהמשך קיום המותג. בחינת סכום התמורה אל מול ההצעות שהוצעו במכירת חברות מתחום האופנה בשנים האחרונות, מלמדת כי התמורה המתקבלת בגין מותגי החברה אינה נופלת מהן כלל ועיקר".

בין היתר, מתייחסים הנאמנים למכירת המותג מישמיש ב-0.4 מיליון שקל וסליו ב-8 מיליון שקל. אם המכירה המבוקשת תאושר, סיכום התמורה שיקבלו הנאמנים בשתי העסקאות של מכירת חלקי הוניגמן (הוניגמן קידס ו-TNT) יעמוד על סך של 8.4 מיליון שקל.

בבקשה החדשה מבקשים הנאמנים, רו"ח בועז גזית, עו"ד קרן רייכבך סגל ועו"ד פיני יניב, לאשר להם לחתום על הסכם עם עם עלי חיאדרה, מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה לרכישת המותג TNT, ונכסים הקשורים למותג זה, ובהם: מלאי הבגדים הנמכר ברשת - תמורת 1.1 מיליון שקל, המחאת זכויות חוזיות ביחס ל-26 חנויות (מתוכן 6 חנויות שמופעלות על-ידי הזכיינים) בתמורה לסכום של 900 אלף שקל.

הנאמנים כותבים לבית המשפט כי "לאחר מאמצים רבים מצד הנאמנים, אשר נשאו פרי לבסוף, מובאת לאישור הצעה זו, שיש בה כדי לשמר את המותג TNT יחד עם מרבית חנויות המותג, באופן שיאפשר לא רק את שימורו של המותג כי אם גם את המשך העסקת הרוב המכריע של עובדיו באותם תנאי העסקה. בכך, לעמדת הנאמנים, יש משום צעד חשוב נוסף בהבראת החברה, שכן ככל שיאושר המכר נשוא בקשה זו, ימשיכו לפעול שנים מתוך שלושת המותגים של החברה (הוניגמן קידס וכן TNT), ולכל הפחות 65 חנויות ימשיכו להפעיל מותגים אלה, באמצעות מאות מעובדי הרשת".

הוניגמן, אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, בעלת רשת חנויות המונה 137 סניפים ומגוון מותגים, בהם רשת נשים - HONIGMAN WOMEN; רשת ילדים HONIGMAN KIDS; רשת נשים וילדים משולבת; רשת TNT ורשת העודפים. הקבוצה, שנוסדה ב-1978, נמצאת בבעלות האחים מיכה ויעקב הוניגמן ומעסיקה באופן ישיר למעלה מ-1,000 עובדים ובאופן עקיף מאות עובדים נוספים.

בפברואר השנה נכנסה החברה למצב של הקפאת הליכים על רקע קשיים כלכליים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.

בעקבות בקשת ההקפאה שהגישה החברה מונו לה כנאמנים רו"ח גזית, עו"ד רייכבך-סגל ועו"ד יניב. השלושה הפעילו את הרשת בתקופת ההקפאה ופעלו למציאת רוכשים לרשת. זמן קצר לאחר כניסת הרשת להליך חדלות פירעון הציגו הנאמנים רוכש ראשון לחלקים מהרשת - אבני שהם, שמחזיקה במותג הלבשת התינוקות והילדים Kiwi - ובית המשפט אישר את מכירת המותג הוניגמן קידס לרוכשת. במקביל האריך בית המשפט את צו הקפאת ההליכים נגד החברה עד ל-30 באפריל.

הבקשה החדשה לאישור המכירה הוגשה בהמשך לבקשה שהגישו הנאמנים בשבוע שעבר, ובה ביקשו את הארכת מועד הקפאת הליכי הרשת הקורסת עד ליום 15 במאי, בין השאר, על מנת לאפשר מכירת נתחים נוספים מהחברה ומותגים נוספים של החברה.

במסגרת הבקשה הציגו הנאמנים שתי הצעות שקיבלו נכון לאותו מועד, והוגשו לעיני בית המשפט והכנ"ר במעטפה סגורה: הצעת זיקו סקיי בע"מ - בעלת המותג מישמיש - לרכישת המותג TNT וכן המותג הוניגמן, ובסה"כ לרכישת עד 60 חנויות, וכן להעסקת 80% מהעובדים בחנויות הנרכשות; והצעתם המקורית של הרוכשים עלי חיאדרה, מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה, לרכישת המותג TNT ובסך-הכול 20 חנויות (בכללן 2 חנויות שכבר נמכרו לאבני שהם), וכן להעסקת 80% מהעובדים בחנויות הנרכשות.

בנוסף, ציינו הנאמנים כי הם במגעים לקבלת הצעה שלישית.

בבקשה לאישור המכירה שהוגשה היום כותבים הנאמנים כי מאז מועד הבקשה קיימו משאים-ומתנים אינטנסיביים עם המציעים השונים, וכן עם גורמים נוספים שגילו עניין בנכסי החברה ותוצאת המשאים-ומתנים הייתה שיפור הצעת הרוכשים.

לטענת הנאמנים, הצעת זיקו סקיי (מישמיש) אשר התייחסה לכמות של "עד 60 סניפים" "התבררה לבסוף כבלתי אטרקטיבית וכבלתי רלוונטית", לאחר שהמציע הודיע שהוא מעוניין ב-15 חנויות שאינן מאותו המותג (5 חנויות נשים ו-10 חנויות TNT). עוד צוין בבקשה כי אמש התברר לנאמנים כי המגעים לקבלת ההצעה השלישית הסתיימו בלא כלום, לאחר שהמציע הפוטנציאלי הודיע שלא יגיש הצעה.

במקביל, נטען, ניהלו הנאמנים משא-ומתן אינטנסיבי עם הרוכשים, והללו שיפרו את הצעתם במובנים אחדים לעומת הצעתם המקורית (שהוגשה במעטפה סגורה לבית המשפט הנכבד ולכנ"ר בלבד). בין היתר, הוגדל מספר סניפים הנרכשים לכדי 66% מכלל חנויות הרשת (26 חנויות מתוך סך 40 חנויות רשת TNT), הושמטו מן ההצעה הסניפים שכבר נמכרו, לאבני שהם, וכן הוכנסו שיפורים במספר פרמטרים נוספים.

עוד נטען כי יתרון בולט של הצעת הרוכשים הוא שאחד מהם הוא זכיין של החברה זה מכבר. "לאור עובדה זו, יש למציעים היכרות עמוקה עם העסק, עם המותג, עם הדגמים וכל כיוצא באלה, והם רואים עצמם כבשר מבשרה של החברה. לאורך כל המשא-ומתן ניכר היה שכוונותיהם לרכוש את המותג TNT הינן רציניות וכנות וכי ברצונם להבריא את הרשת", נכתב בבקשה לאישור המכר.

על-פי הבקשה, סכום התמורה בסך 2 מיליון שקל ישולם בפעימות: 650 אלף שקל ישולמו תוך 7 ימי עסקים מהמועד בו יתקבל אישור בית המשפט להצעת הרוכשים ויתרת התמורה בסך של 1.35 מיליון שקל, תשולם ב-18 תשלומים חודשיים שווים ורצופים בסך של 75,000 שקל, שהמועד הראשון שבהם הוא 30 יום ממועד התשלום הראשון.

היקף המלאי הנרכש על-פי העסקה הוא 175,000 פריטים לפחות מקולקציית הקיץ ו-150,000 פריטים לפחות מקולקציית החורף.

באשר לעובדים הצעת הרוכשים כוללת התחייבות להעסיק לפחות 80% מכלל העובדים בסניפים אשר נמכרים במסגרת הסכם המכר וכן עובדי מטה נוספים כמפורט בהצעה באותם תנאי העסקה כפי שישנם היום.