אפל מחייבת לקוחות להחליף רכיבים תקינים שלא לצורך

לאחר שהודתה כי היא מאטה מכשירים והציעה החלפת סוללות במחיר מוזל, מתנה אפל את התיקון בהחלפת רכיבים לפי שיקול-דעתה • בדיקת מעבדה חיצונית מצאה כי הרכיבים שאפל ביקשה להחליף היו תקינים, ומחיר התיקון עמד על פי עשרה ממחיר החלפת סוללה בלבד

apple / צילום: שאטרסטוק
apple / צילום: שאטרסטוק

לאחר שאפל הודתה כי היא מאטה במכוון סוללות במכשירים ישנים, היא יצאה במבצע של החלפת סוללות ישנות במחיר מוזל של 29 דולר, בניסיון להתמודד עם הביקורת הציבורית שהודאתה עוררה. כעת מסתבר כי למבצע של אפל יש גם אותיות קטנות. כדי להרוויח סכום גבוה יותר מהלקוחות, אפל מתקנת בעיות אחרות במכשירים של רבים שמבקשים רק להחליף את הסוללה, וגובה עבורם תשלום נוסף.

הדברים נחשפו על-ידי BBC, שאיתרו מספר לקוחות שהתבקשו לשלם סכום גבוה מהצפוי. אחד מהם טען כי שלח את מכשיר האייפון שלו כדי שיחליפו לו סוללה, וקיבל חשבון על תיקון של מסך בנוסף להחלפת הסוללה. אחר טען כי הסכום שאפל ביקשה לגבות ממנו היה גבוה פי 10 מזה שציפה לו עבור החלפת הסוללה, וכלל החלפה של רמקול ומיקרופון פגומים. אותו לקוח טוען כי הוא ויתר על שירותי החברה בנושא ולקח את המכשיר למעבדה עצמאית, שקבעה כי רכיבי המכשיר תקינים.

גולשים ברשת החברתית רדיט העלו תלונות דומות בנוגע למבצע של אפל. מהחברה נמסר ל-BBC כי "אם במכשיר יש נזק כלשהו שיפגום בהחלפת הסוללה, יהיה צורך לפתור אותו לפני ההחלפה. במקרים מסוימים עשויות להיות עלויות הנוגעות לתיקון". חשוב לציין כי גם באתר החברה הדבר מצוין כתנאי להחלפת הסוללה.