גינדי השקעות יוצאת מהבורסה: תבצע פדיון מלא לאג"ח שלה

החברה תבצע פדיון מוקדם ליתרת האג"ח בסך של 62 מיליון שקל ב-22 במאי • לאחר השלמת המהלך תימחק מהמסחר בבורסה והחברה תחדל להיות תאגיד מדווח

קניון TLV  / צילום: אלון שניידר, מנהלי שיווק מצייצים
קניון TLV / צילום: אלון שניידר, מנהלי שיווק מצייצים

חברת גינדי השקעות החליטה לבצע פדיון מוקדם ליתרת האג"ח שלה (סדרה ד' ) בסכום של כ-62 מיליון שקל ב-22 במאי. לאחר השלמת המהלך תימחק האג"ח מהמסחר בבורסה והחברה תחדל להיות תאגיד מדווח. האג"ח לא הייתה מדורגת וכנגדה שועבד חלקה של גינדי השקעות בקניון האופנה TLV בתל אביב.

לסדרת האג"ח בוצע פדיון חלקי לאחרונה בסכום של כ-45 מיליון שקל לאחר שגינדי השקעות קיבלה הלוואה מבית ההשקעות ילין לפידות, בהיקף של כ-75 מיליון שקל. ההלוואה, צמודת-מדד, שמועד פירעונה נקבע לסוף יולי 2020, ניתנה לגינדי השקעות בריבית משוקללת גבוהה של כ-10%, והסכם ההלוואה כולל תוספת ריבית בשיעור של 2.5% בשנה במקרה של הפרתו.

המהלך הנוכחי מתבצע לאחר שגינדי דיווחה באמצע פברואר כי בעלי השליטה בחברת הנדל"ן התחייבו להזרים לחברה עוד 50 מיליון שקל, במידת הצורך, לצורך פירעון מלא של איגרות החוב של החברה, וכי הסכום כולו הופקד בחשבון נאמנות.

גינדי השקעות, בשליטת האחים מנור, סתוית, טל וכפיר גינדי ומשפחותיהם, מחזיקה בכ-25% מהזכויות בפרויקט השוק הסיטונאי, הממוקם במשולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך בגין בתל אביב. הפרויקט כולל את קניון TLV ועוד כ-720 דירות וכ-55 דירות להשכרה שנבנו ב-11 מגדלים.

שותפיה של החברה לפרויקט הענק הם האחים משה (אביהם) ויגאל (25%) גינדי, וחברת רבוע כחול נדל"ן (50%), הנמצאת בשליטת מוטי בן משה. הקניון, שנפתח במארס 2017, כולל כ-33 אלף מ"ר.

גינדי השקעות עלתה לכותרות בקיץ אשתקד, בעקבות ירידות חדות שנרשמו באג"ח שהנפיקה, אשר שיקפו עלייה ניכרת בחששות המשקיעים לגבי יכולתה של החברה לשרת את חובה. מי שניצל את בהלת מחזיקי האג"ח (שהקפיצה את תשואת האג"ח לקרוב ל-10%) היה מוטי בן משה, שרכש באותה תקופה, באמצעות רבוע כחול נדל"ן, אג"ח גינדי בהיקף של כ-22 מיליון שקל.

על רקע המצב שנוצר, בעלי השליטה בגינדי השקעות העניקו לה שתי הלוואות בעלים בהיקף כולל של כ-30 מיליון שקל, בחודשים אוגוסט וספטמבר 2017, שחלקם (כ-5 מיליון שקל) יועדו לרכישת האג"ח ומחיקתן מהמסחר.

המהלכים האחרונים של בעלי השליטה הרגיעו את הרוחות והתשואה על האג"ח צנחה לכ-2.6% במקביל לעלייה חדה במחירה בחודשים האחרונים.

בחודש נובמבר אשתקד אפשרה רבוע כחול נדל"ן לגינדי הזרמת הון מהפרויקט המשותף שלהן, וגינדי קיבלה 7.5 מיליון שקל עבור החזר הוצאות הקשורות לפרויקט, ובמקביל ירד חלקה המשותף של משפחת גינדי (גינדי השקעות ומשה ויגאל גינדי) בחברת המגורים של הפרויקט ב-0.5% ל-50%, לטובת העלאת חלקה של רבוע כחול נדל"ן לשיעור דומה (50%). נוסף על כך, דחתה רבוע כחול נדל"ן פירעון שתי הלוואות שהעניקה לפרויקט המגורים ולקניון, בסכום מצטבר של 65 מיליון שקל, עד לספטמבר 2019.