HTC תשיק טלפון שיופעל באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין

למכשיר החדש יקראו Exodus, ויהיו בו ארנק דיגיטלי אוניברסלי וחומרה שתספק תמיכה למטבעות דיגיטליים ולאפליקציות מבוזרות

משרדי HTC / צילום: רויטרס
משרדי HTC / צילום: רויטרס

יצרנית הסלולר הטייוואנית HTC תשיק טלפון אנדרואיד חדש שיופעל באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין. ההשקה המתוכננת דווחה לראשונה באתר TheNextWeb. למכשיר החדש יקראו Exodus, יהיה בו ארנק דיגיטלי אוניברסלי וחומרה שתספק תמיכה למטבעות דיגיטליים ולאפליקציות מבוזרות. המכשיר של HTC יתמוך ברשתות הבלוקצ'יין הגדולות כמו ביטקוין ואת'ריום, והחברה צפויה להכריז על שיתופי פעולה עם רשתות של מטבעות קריפטו נוספים בהמשך.

עוד דווח כי HTC מעוניינת להציע גם רשת בלוקצ'יין משלה, כאשר כל אחד ממכשירי אקסודוס ישמש צומת ברשת, שיתמוך במסחר במטבעות דיגיטליים בין משתמשי הרשת. החברה מתכננת לפי דיווחים אף לאפשר לאנשים שיהיו מעוניינים לרכוש את המכשיר לעשות זאת באמצעות מטבעות דיגיטליים.

מייסד HTC פיל צ'ן אמר בכנס הבלוקצ'יין Consensus הנערך בניו יורק: "אנחנו מדמיינים מכשיר טלפון שבו תוכלו להחזיק את המפתחות הדיגיטליים, הזהות והדאטה שלכם". צ'ן יעמוד בראש כל יוזמות הבלוקצ'יין של החברה.

מהלך זה הוא חלק ממגמה רחבה יותר לאחרונה בחברות הטכנולוגיה הגדולות: פייסבוק הודיעה באחרונה על הקמת חטיבת בלוקצ'יין חדשה, בניהולם של בכירים בצוותי אינסטגרם ופייסבוק מסנג'ר, במסגרת תהליך הארגון המחודש של החברה.

גם חברת eToro, המפעילה פלטפורמת השקעות חברתית, השתתפה השבוע בכנס הבלוקצ'יין Consensus בניו יורק והכריזה כי היא מרחיבה כעת את פעילותה בתחום לארה"ב, ועד לסוף השנה תשיק ארנק דיגיטלי וכן זירת מסחר במטבעות קריפטו