ראש המטה של פלוג מונה למנהל אגף טכנו' בפיקוח על הבנקים

קרנית פלוג / צלם: איל יצהר
קרנית פלוג / צלם: איל יצהר

חילופי תפקידים באגף הטכנולוגיה בפיקוח על הבנקים. ל"גלובס" נודע כי כשנתיים לאחר שהקים את האגף, יעזוב דודי בבלי את תפקידו ויקים מחלקה חדשה בפיקוח על הבנקים. את בבלי יחליף בתפקיד דני חחיאשוילי, המשמש כיום כראש המטה של נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג. חחיאשוילי עובד בבנק ישראל מזה 16 שנה. ברוב שנותיו בבנק המרכזי הוא היה בפיקוח על הבנקים, ושימש בין היתר כראש מטה המפקח. לפני מספר שנים עבר לשמש כראש מטה הנגידה קרנית פלוג.

בבלי, שיסיים בתקופה הקרובה את תפקידו, יקים פונקציה חדשה בפיקוח על הבנקים שתרכז את פעילות ניהול סיכוני מודלים MRM. הכוונה היא לבקר את המודלים האוטומטיים בהם משתמשים היום הבנקים בתחומים שונים כגון אשראי ושיווק.

אגף הטכנולוגיה בפיקוח על הבנקים הוא אמנם חדש, אבל נחשב לאגף מרכזי, וזאת בשל שינויים מהותיים שהמערכת הבנקאית עוברת בתחום הטכנולוגיה, והצורך של הרגולציה הנחשבת לשמרנית להתאים לעולם החדש המשתנה בקצב גבוה. בנוסף לכך האגף מטפל כיום גם בפרויקט של הקמת מערכת לניוד חשבונות בנקים, שהאוצר ביקש לקדם עם בנק ישראל, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים למערכת הבנקאית. פרויקט מרכזי נוסף ומורכב שעומד על הפרק בטיפול האגף, ושגם היא בשיתוף פעולה עם האוצר היא יישום מנגנון API . הכוונה היא ליישום מערכת פתוחה שתאפשר לגופי פינטק שונים להתממשק אל הבנקים ואל הנתונים שלהם.