גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

למאסק נמאס מפייק ניוז: יקים אתר דירוג אמינות גופי תקשורת

ליזם הידוע נמאס מהכיסוי התקשורתי המוטה, לדעתו, ולכן הודיע על הקמת אתר דירוג עיתונאים וארגוני חדשות ● השם הנבחר הוא "פראבדה", על שם העיתון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית בברית המועצות לשעבר

אילון מאסק / צילום: ג'ו סקיפר, רויטרס
אילון מאסק / צילום: ג'ו סקיפר, רויטרס

היזם המיליארדר אילון מאסק, שאינו מרוצה מהכיסוי התקשורתי של טסלה, אמר כי בכוונתו ליצור אתר בסגנון Yelp.com שיאפשר לאנשים לדרג את אמינותם של עיתונאים וארגוני חדשות, וכי שמו של אתר זה יהיה כשמו של שופר התעמולה העיקרי של ברית המועצות לשעבר.

מנכ"ל טסלה, שמעלה לעתים קרובות ציוצים פרובוקטיביים בטוויטר, העלה רעיון זה בסערת ציוצים אנטי-תקשורתית אתמול (ד'), לאחר שבשבועות האחרונים דיווחה התקשורת שטסלה מתקשה להרחיב את ייצור מכונית הסדאן מודל 3. כמו כן התפרסמו בתקשורת תהיות לגבי תנאי העבודה במפעלי טסלה, ודיווחים על חקירות ממשלתיות של בטיחות מערכת הסיוע לנהג, אוטופיילוט.

מאסק טען כי את הכיסוי הזה מניעים עיתונאים שנתונים בלחץ "להשיג מקסימום הקלקות", וכי הכיסוי מוטה בגלל הרצון לזכות במודעות פרסום של יצרניות רכב אחרות וחברות נפט.

"הצביעות המתנשאת של חברות מדיה גדולות - שטוענות שהן יודעות את האמת, אך מפרסמות מעט מאוד דברי אמת כמעטה לשקריהן - היא הסיבה לכך שהציבור כבר אינו מכבד אותן", כתב מאסק בטוויטר לפני הצהריים בסאן פרנציסקו.

"הולך ליצור אתר שבו יוכל הציבור לדרג את אמת הליבה של כל כתבה ולעקוב אחר דירוג האמינות לאורך זמן של כל עיתונאי, עורך ועיתון", הוסיף מאסק. "חושב לקרוא לזה פראבדה" - פראבדה הוא שמו של העיתון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית בברית המועצות לשעבר.

למאסק יש היסטוריה ארוכה של הצהרות בטוויטר שרצינותן אינה תמיד ברורה מאליה. ב-1 באפריל השנה הוא התלוצץ שטסלה עומדת לפשוט את הרגל, ולאחר מכן הבהיר שלא באמת התכוון למה שאמר. לאחרונה הוא נשבע להשיק חברת ממתקים בתגובה לדברים שאמר עליו וורן באפט, שחברת ההשקעות שלו, ברקשייר התאוויי, מחזיקה ב-See's Candies. בעבר דיבר מאסק על הקמת חברה שתחפור מנהגות כדי להקל את עומס התחבורה, ובאותה העת פירשו משקיפים את דבריו כבדיחה. כיום הוא עומד בראש חברה בשם 'חפירה' (Boring) לחפירת מנהרות.

דובר טסלה לא נענה לפניה שבה התבקש להגיב.

מכל מקום, הרעיון האחרון של מאסק משקף את נטייתו להיאבק בפומבי בחברות מדיה, אנליסטים ומשקיעים שמעלים תהיות לגבי עסקיו. דבריו האחרונים נאמרו בתגובה לעדכון אנליסטים אתמול (ד') שבו נכתב כי הכיסוי התקשורתי של טסלה הגיע "לשיא מבחינת כיסוי/הלוך רוח שלילי", ושמניית החברה תעלה כשישתפר ייצור מודל 3. אתמול טיפסה מניית טסלה ב-1.5%, אך גם לאחר עליה זו היא איבדה מערכה כ-10% מתחילת השנה הנוכחית.

הרעיון של מאסק עורר גם ביקורת וגם שבחים, ויש שהשוו את תיעובו כלפי אמצעי התקשורת לתיעובו של דונלד טראמפ כלפיהם. בין המגיבים שתמכו בציוציו של מאסק היה בנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, שריטווט את הציוץ של מאסק בצירוף המסר: "זה... כל כך נכון!!!".

אחד העיתונאים ריטווט את דבריו של מאסק בצירוף קישור לבקשה שהוגשה באוקטובר שעבר בקליפורניה לרישום חברה בשם פראבדה קורפ, ושבה מעורב אדם שקשור למיזמים אחרים של מאסק. "אה, הוא לא מתלוצץ", כתב העיתונאי מארק האריס.

מאסק הגיב עם אמוג'י של 'פרצוף עם חיבוק'.

עוד כתבות

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

צה"ל חיסל את מפקד גזרת החוף של חיזבאללה

דקות אחרי ששני כלי הטיס התפוצצו - בלבנון דיווחו על רכב שהותקף בדרום המדינה • באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" • איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר • עדכונים שוטפים

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; מורגן סטנלי עולה ב-4%, טסלה יורדת ב-3%

נאסד"ק עולה ב-0.1% ● קרן המטבע העלתה את תחזית הצמיחה העולמית ● טראמפ מדיה יורדת ב-11% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"