נעילה מעורבת בבורסות אירופה; ירידות בחוזים על הנפט

בעולם לא מתרגשים מביטול הפסגה בין הנשיא טראמפ למנהיג צפון קוריאה • התשואה על אג"ח מימשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ל-2.97%

בורסת טוקיו /צילום: רויטרס
בורסת טוקיו /צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום היום (ו') במגמה מעורבת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בניו יורק בירידות שערים. מחירי הנפט רושמים ירידות חדות וחוזה "ברנט" נסחר סביב 77.3 דולר לחבית. 

 

מניות הקמעונאות וחברות שירותי הפנאח והטיולים נסחרו בעליות.

"הגורם שהכי מטריד את המשקיעים הוא עדיין יחסי הסחר בין ארה"ב לסין וכעת יש, בנוסף, עליה במתחים הגיאו-פוליטיים בעקבות ביטול הפגישה בין מנהיגי ארה"ב וצפון קוריאה", כתבו האנליסטים של  OCBC Bank באיגרת למשקיעים. 

בבורסות אסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת. 

 

 

המסחר בוול סטריט הושפע אמש מביטול פסגת הנשיא טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה, ובנוסף לכך לפרסום לפיו הפדרל ריזרב לא ימהר להעלות את הריבית, מעבר לתוואי שתוכנן, גם אם האינפלציה תחצה את מרכז יעד יציבות המחירים, כלומר גם אם תחצה את רף 2%. הפרסום הזה גרם להיפוך מגמה בשוק האגח והתשואות של אגרות החוב הממשלתיות ירדו ל-3% והיום התשואה יורדת ל-2.97%. 

גם ירידה במחירי הנפט השפיעה על המסחר. אתמול נסחר נפט (WTI ) ברמה של 71 דולר. היפוך המגמה בשוק האגח לא מצביע על שינוי בטעמי ההשקעה של המשקיעים אלא יותר על זהירות של המשקיעים ומעבר למצב של "ישיבה על הגדר".

מניות של יצרניות כלי הרכב ביפן וקוריאה רשמו ירידות על רקע פרסומים כי ארה"ב תשקול העלאת מכסים על יבוא מכוניות למדינה. טויוטה מוטור ירדה בכ-1% בטוקיו ויונדאי מוטור רשמה ירידה של 0.7% בסיאול.