גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טדי שגיא רכש כ-80 כרטיסים להופעה של עומר אדם בסמי עופר

וגם: מי הגיע אל חנוכת הדופלקס של יזם הנדל"ן יוסי אברהמי במגדלי נאמן בת"א?

טדי שגיא רכש כ-80 כרטיסים להופעה של עומר אדם בסמי עופר; מי הגיע למתחם ה-VIP גולד?

רק לפני כשבועיים סיפרנו לכם כאן על הביקוש הרב לו זוכה כוכב הפופ הים-תיכוני עומר אדם, והנה אנו מקבלים אישור נוסף לפופולריות שלו בצמרת העסקית. אם התקשיתם למצוא כרטיסים להופעתו המדוברת של אדם שהתקיימה ביום חמישי האחרון באצטדיון סמי עופר בחיפה, אולי זה משום שאיש העסקים ויזם ההייטק טדי שגיא רכש 80 כרטיסים.

שגיא הזמין להופעה את חבריו, בני משפחתו ומנהלים בכירים בקבוצת שגיא. בסך-הכול הוא רכש כ-80 כרטיסים במתחם ה-VIP גולד (עלות כרטיס במתחם עומדת על 500 שקל) של האצטדיון.

נצפו מפזזים: איש העסקים עופר נמרודי; ברק רוזן, מבעלי חברת הנדל"ן ישראל קנדה; אלעד אלון, מנכ"ל מתחם חללי העבודה LABS ישראל; מור וייזר, מנכ"ל ענקית משחקי ההימורים פלייטק; גדי רייכמן, מנכ"ל אולטרייד; וכמובן זוגתו של שגיא, יעל נזרי, ובני משפחתו.

נזכיר כי השבוע יחגגו מקרוב בהופעתו של אדם, עובדי, אורחי ומקורבי פירמת עורכי הדין פישר בכר חן, המציינים 60 שנה להיווסדה של הפירמה. גם הם, כמו חברת אל-על למשל, בחרו באדם לעמוד בשיאו של אירוע החברה.


עומר אדם / צילום: יוסי זליגר

רשת W לא תפתח מלון ביפו

מחשבים מסלול מחדש: מלון W, שאמור להיפתח על חורבות מבנה בית החולים הצרפתי ביפו, לא ייפתח, ובמקומו ייפתח מלון Luxury Collection, שגם הוא משתייך לקבוצת Starwood הבינלאומית. שם המלון צפוי להיות לפיכך "Jaffa, a Luxury Collection Hotel, Tel Aviv".

עבור האורחים המשמעות תבוא לידי ביטוי לא רק בעובדה שלא מדובר במותג המוכר והטרנדי, אלא גם במחיר: מדובר במותג הממוצב כיקר ו"כבד" יותר מ-W.

סטארווד מנהלת 11 מותגים של בתי מלון, בהם מריוט, ריץ קרלטון, רנסנס, מרידיאן, שרתון בולגארי ועוד.

המלון הזה יצטרף למלון סטאי שנפתח לאחרונה בכיכר השעון, בבעלות האחים נקש. מועד הפתיחה שנדחה כמה פעמים צפוי להיות בקיץ הקרוב.

מדובר במבנה שעבר הליך של שימור ושחזור מחמיר למבנה בית החולים הצרפתי שהוקם ב-1875. המבנה שנבנה ותוכן בידי בעלי מלאכה צרפתיים עבר כמה גלגולים: ב-1969 נסגר בית החולים, והמבנה הושכר למדינה ושימש כמוסד לפגועי נפש. ב-1997 נמכר ליזם סיימון אליאס שמכר אותו בשנת 2006 לחברת השקעות הנדל"ן האמריקאית RFR Holdings, שנמצאת בבעלות המיליארדר היהודי-אמריקאי אייבי רוזן. RFR חברה לרשת העולמית מריוט בכדי לפתוח את המלון תחת המותג W תוך יעד מוצהר להפוך את המבנה למלון יוקרתי.

הקומפלקס הממוקם בפינת הרחובות יפת ולואי פסטר כולל 121 חדרי מלון בגדלים שונים (מרביתם בשטח של 33 מ"ר), כ-32 דירות בשטח ממוצע של 66 מ"ר ופנטהאוז רחב-ידיים.

W היא רשת מלונות יוקרתית הפונה לקהל צעיר ועכשווי יותר, ולכן יזמי הפרויקט חשקו לאמץ מיתוג זה, אך נראה כי כעת הם יאלצו לוותר על החלום. תחת המותג W פועלים כ-50 בתי מלון ב-25 מדינות, בין המפורסם שבהם הוא ה-W בניו-יורק, W איסטנבול ו-W ברצלונה.

המותג Luxury Collection הוא כבד יותר וצעיר פחות ברוחו ומונה 123 בתי מלון ברחבי העולם, 47 מתוכם באירופה, 34 באסיה ו-7 במזרח התיכון, בין היתר בעקבה, בברומנה (לבנון) ועוד.

כיאה למותג יוקרתי יותר, המחירים מדברים בשפה אחרת לגמרי: בניו-יורק המחיר ללילה במלון Chatwal המשתייך למותג Luxury Collection הוא כ-600 דולר (בחודש יוני), לעומת 350-300 דולר ללילה במלון W בעיר.

גם ביפו יש להניח שהמחירון יותאם לשינוי המיתוגי. לשם המחשה, המחיר ללילה במלון סטאי המתחרה מתחיל בכ-3,000 שקל (כ-830 דולר) ללינה בחודש יוני, והוא מאמיר ליותר מ-15 אלף שקל לסוויטה הנשיאותית. מלון ג'פה במיתוג החדש כנראה עוקב בדריכות אחרי המחירון הזה, מתוך הנחה שהשמיים - או הביקוש הגואה למלונות יוקרה בתל-אביב והסביבה - הם הגבול.

מלון W ניו יורק / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

לא סתם צעצוע

אל חנוכת הדופלקס של יזם הנדל"ן יוסי אברהמי במגדלי נאמן בתל-אביב, הגיעו בשבוע שעבר חברים ומקורבים. אברהמי ערך במקום שני אירועים נפרדים, כשהראשון הוגדר לחברים קרובים ומשפחה, והשני לאנשי ונשות עסקים מעולם הנדל"ן. למרות זאת, ניכר שהייתה זליגה מסוימת בין התחומים. אברהמי הוא שבנה את שלושת המגדלים האחרונים במתחם מגדלי נאמן, כאשר פנטהאוז במגדל עומד למכירה בכ-18 מיליון שקל.

דירתו של אברהמי, שרק לאחרונה הוא סיים לעצבה, ממוקמת בקומה ה-12 וה-13 במגדל, מתפרשת על-פני 500 מ"ר וכוללת חדר סאונה, האט-טאב במרפסת חדר השינה, קיר קקטוסים במרפסת וגג הכולל בריכה שלצידה שולחן קמין, מטבח חוץ ועמדת בר.

שיאו של האירוע נערך בבריכה, שם התקיים מופע ריקוד אמנותי לצלילי השיר "TOY" של נטע ברזילי.

באירוע הראשון סיפר אברהמי לאורחיו כי "כשזכינו לרכוש את הבניין, אמרו לי שהמחיר ששילמתי יקר. אייבי נאמן ז"ל (יזם מגדלי נאמן, ש"ד) נפגש אתי והרגיע אותי. שאלתי אותו מה הסיפור של הצבעים האלה? איך מסתדרים עם הצבעים של הבניין? אייבי הרגיע אותי ואמר לי לא לדאוג. אז עוד לא ידעתי באיזה קומה אני הולך לגור, אבל ידעתי שזה המקום שלי. היום אני יכול להגיד שתפסתי אחלה מקום מול הים".

נהנו מבריזה ים-תיכונית על המרפסת: השר וראש השב"כ לשעבר יעקב פרי; פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה; האלוף במיל' יום טוב סמיה; עמוס ירון, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר; טניסאי העבר אנדי רם; יזמי הנדל"ן רינת ומוטי כוזהינוף; איש העסקים משה לוי; איש הנדל"ן רוני מאנה שהגיע עם בנו סער; יפה סדן, סמנכ"לית השיווק והמכירות של יוסי אברהמי; ואחרים. 

עמוס ירון ויוסי אברהמי / צילום: ששון משה

עוד כתבות

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

פעם הוא היה סגן שר ההגנה של איראן, עכשיו הוא מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלה נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות