שוברי קופות: כשהכנסות של 103 מיליון דולר הן אכזבה

"סולו", הסרט החדש במותג "מלחמת הכוכבים", הכניס פחות מכל קודמיו בסדרה, למרות שנהנה מסוף שבוע ארוך • "הנוקמים: מלחמת האינסוף" טיפס שני מקומות ברשימת שוברי הקופות של כל הזמנים

"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" / קרדיט: סרטי פורום פילם
"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" / קרדיט: סרטי פורום פילם

סוף שבוע ארוך וסוער עבר על אולפני דיסני והסתיים במפח נפש. "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים", אחת ההפקות המסובכות ביותר של האולפן בשנים האחרונות הכניס 83 מיליון דולר בארה"ב במהלך סוף השבוע של יום הזיכרון האמריקאי ו-65 מיליון בשווקים הגלובליים.

על פניו נראה שמדובר בהמון כסף, אבל אז מסתכלים על הנתונים. קודם כל, ל"סולו" היה יתרון של סוף שבוע של ארבעה ימים, ולא של שלושה כמו בדרך כלל, כך שהמספרים היו צריכים להיות גבוהים מהרגיל. דבר שני הוא ההשוואה לסרטי "מלחמת הכוכבים" האחרים מאז נקנה המותג על-ידי דיסני - "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" הכניס בסוף השבוע הראשון שלו 248 מיליון דולר, "רוג אחת" הכניס 155 מיליון, ו"מלחמת הכוכבים: הג'דיי האחרון" עשה בשלושה ימים 220 מיליון דולר. לא משנה איך הופכים את זה, מדובר בחדשות רעות ל"סולו".

הנקודה השלישית והלא פחות חשובה היא שבהתחשב בכל הצילומים מחדש ומשברי ההפקה (הבמאים המקוריים פוטרו במהלך הצילומים ובמקומם הובא רון הווארד, שלפי דיווחים צילם כ-70% מהסרט מחדש), עלות הפקת "סולו" מוערכת בכ-300 מיליון דולר. זה אומר שבהתחשב בהוצאות שיווק ופרסום, הסרט צריך להכניס לפחות 400-500 מיליון דולר כדי לכסות על ההוצאות, ועם היחס הקריר מהביקורות (את הביקורת שלנו תוכלו לקרוא בסוף השבוע הקרוב במגזין G ובאתר) ובשוק הסיני, ההגעה לקו הסיום נראית מוטלת בספק.

בתחום הנסיבות המקלות נזכיר שבתי הקולנוע מלאים אטרקציות כמו "דדפול 2" ו"הנוקמים: מלחמת האינסוף", ושעברה בסך הכל חצי שנה מאז סרט "מלחמת הכוכבים" הקודם. אבל האמת היא שמה שקרה היה צפוי ונאמר כל כך הרבה פעמים, שאני לא בטוח איך הוא לא הגיע עד לראש הפירמידה: אף אחד לא רצה סרט מקדים על מעלליו של האן סולו. לא משנה כמה אלדן אהרנרייך מקסים בתפקיד האיקוני של האריסון פורד, לא משנה כמה כסף יישפך פנימה. הקהל פשוט לא היה מעוניין. 

"סולו" הדיח מהמקום השני את "דדפול 2", אבל סביר להניח שבשבוע הבא גיבור העל המודע לעצמו עד התשה יחזור לתפוס את המקום הראשון. "דדפול 2", שהפקתו עלתה כמחצית משל "סולו", הכניס בסוף השבוע האחרון 43 מיליון דולר בארה"ב, וסכום הכנסותיו הגלובליות בשבועיים האחרונים עומד על 500 מיליון דולר.

המקום השלישי הוא כמובן של "הנוקמים: מלחמת האינסוף", שזהו סוף השבוע החמישי שלו. סרט גיבורי העל של דיסני-מארוול התקדם שני מקומות מעלה בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים בארה"ב (לא כולל חישובי אינפלציה), עקף את "הנוקמים" הראשון מ-2012, והתמקם במקום הרביעי. בזמן הזה, סרט הדיסני-מארוול השני של 2018, "הפנתר השחור", נטוע היטב במקום השלישי של אותה טבלה.

בהיעדר סרטים חדשים בולטים נוספים מעבר ל"סולו" שעלו לאקרנים השבוע, למקום הרביעי הגיע "מועדון הספר הטוב", קומדיה המיועדת לקהל נשי מבוגר יותר כקונטרה לטירוף האקשן-פנטזיה ששולט באולמות, בירידה של מקום אחד מהשבוע שעבר. הכנסותיו הכוללות עומדות כרגע על 32 מיליון דולר. גם המקום החמישי הוא של קומדיה על נשים, "כוכבת המסיבה" עם מליסה מקארתי, שהוסיף 5 מיליון לסכום כולל של 39 מיליון.

סרט האימה "מקום שקט" ממשיך להיות הסרט הוותיק ביותר בעשירייה, וניצב במקום התשיעי. כמו בסוף השבוע הקודם, את העשירייה סוגר "RBG", שמחזק את מעמדו כאחת ההצלחות המפתיעות ביותר של העונה, בייחוד בהתחשב בכך שמדובר בסרט תיעודי בהפצה מצומצמת יחסית.

5 הסרטים המכניסים ביותר בארה"ב לשנת 2018, נכון ל-29 במאי:
1. "הפנתר השחור" (699 מיליון דולר)
2. "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (627 מיליון דולר)
3. "דדפול 2" (220 מיליון דולר)
4. "מקום שקט" (181 מיליון דולר)

5. "שחקן מספר אחת" (135 וחצי מיליון דולר

5 הסרטים המכניסים ביותר ברחבי העולם לשנת 2018, נכון ל-29 במאי:
1. " הנוקמים: מלחמת האינסוף " (1.9 מיליארד דולר)
2. " הפנתר השחור " (1.3 מיליארד דולר)
3. "מבצע הים האדום" (579 מיליון דולר)
4. " שחקן מספר אחת " (577 מיליון דולר)
5. "בלש צ'יינטאון 2" (544 מיליון דולר)