נעילה חיובית בת"א; שופרסל עלתה ב-5% אחרי הדוחות

המנהלים המיוחדים שמונו לפירוק קבוצת יורוקום הגישו אתמול דוח ראשון לבית המשפט • סלקום פרסמה דוחות לרבעון הראשון של 2018: הרווח התפעולי נשחק ב-33% ל-45 מיליון שקל בלבד

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בעליות, על רקע הסגירה השלילית אתמול, והנעילה האדומה בבורסות וול סטריט אמש. בבורסות אירופה המסחר מתנהל במגמה חיובית, ובורסות אסיה ננעלו בירידות.

 

סלקום  מציגה רבעון שכל כולו מבטא את מצב שוק התקשורת: המשך ירידה בפעילות הסלולרית המרכזית של החברה, תוך שהטלוויזיה מתקשה לפצות על השחיקה בהכנסות. סלקום כקבוצה, רושמת הכנסות שהסתכמו ב-933 מיליון שקלים, בהשוואה ל-959 מיליון שקלים, ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 2.7%. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-701 מיליון שקלים בהשוואה ל-739 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 5.1%. הרווח התפעולי הסתכם ב-45 מיליון ש"ח בהשוואה ל-67 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 32.8% [לידיעה המלאה].

כלל ביטוח  רשמה הפסד כולל של כ-116 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח רבעוני של כ-140 מיליון שקל שרשמה בתקופה המקבילה [להרחבה]. 

נכסים ובנין  סיימה את הרבעון הראשון של 2018 ברווח נקי של 52 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 8.3% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הגולמי מפעילות ההשכרה (NOI) של נכסים ובניין גדל ברבעון הראשון ב-5% ל-174 מיליון שקל. ה-NOI מנכסים זהים עלה גם הוא ב-5% ל-170 מיליון שקל, בזכות העלייה הריאלית בדמי השכירות [לידיעה המלאה]. 

שופרסל  דיווחה על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2018. הכנסות הרבעון הראשון הסתכמו בכ-3.2 מיליארד שקל, גידול של 9.1% מהכנסות הרבעון המקביל אשתקד שהסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל. הרווח התפעולי ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-113 מיליון שקל, בהשוואה ל-110 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד [לקריאה נוספת].

גלוברנדס, חברת ייבוא והפצה של סיגריות וממתקים, השלימה את ההנפקה הראשונית. החברה השלימה את המכרז הציבורי עם ביקושי יתר בהיקף של כ-250 מיליון שקל. לאחר ההנפקה יחזיק הציבור בכ-35% מהון החברה.

בזק  ובי קומיונקיישנס  ריכזו עניין לאחר שהמנהלים המיוחדים שמונו לפירוק קבוצת יורוקום, שהייתה בשליטת שאול אלוביץ', הגישו אתמול דוח ראשון לבית המשפט על פעילותם מאז נכנסו לתפקיד לפני מספר שבועות. מהדוח עולה כי המנהלים המיוחדים, שהם עורכי הדין של שלושת הבנקים הנושים: דיסקונט , פועלים  והבינלאומי  בוחנים בימים אלה אפשרויות לתמוך באינטרנט זהב  לאור מצבה הפיננסי השברירי, הנובע מהירידה החדה במניית בזק - הנכס המרכזי שלה. בארבעה חודשים האחרונים איבדה מניית בזק כ-25% משוויה, וגררה את אינטרנט זהב לירידה של מעל 60% בשוויה. 

עוד עולה מהדוח כי המנהלים המיוחדים גם מקיימים שיחות עם משפחת וייל המחזיקה ביחד עם יורוקום בחברת איתג הפעילה בתחום הנדל"ן ברומניה. "בימים אלה המנהלים המיוחדים מתעתדים להיפגש עם נציגי משפחת וייל בין היתר על מנת לבחון את מהות פעילות החברה והאופן המיטבי למימושה", נכתב בדוח.
עוד נציין כי מאז מונו המנהלים המיוחדים הם מימשו את החזקות יורוקום בחברת האנרגיה אנלייט תמורת 133 מיליון שקל בהפצה למוסדיים. עמלה בגובה של 1.5% צפויים לקבל המפיצים והיועץ בהפצה [להרחבה].

נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, המליץ להפנות את הסכסוך בין קבוצת נתי סיידוף לבין נושי קבוצת יורוקום לגישור . בתום דיון שנערך היום בבקשת קבוצת סיידוף לקבל לידיה חזרה פיקדון על סך של 50 מיליון שקל, שהופקד להבטחת הבלעדיות במשא ומתן על רכישת יורוקום, הציע הנשיא אורנשטיין כי הצדדים יסתייעו במגשר על מנת לפתור את המחלוקת. בתוך שבועיים יודיע סיידוף לביהמ"ש אם הוא מסכים להצעה או מעדיף הכרעה משפטית בדרך של פסק דין [להרחבה].

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
 נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

אספן גרופ  פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2018: ההכנסות עלו בכ-29.7% לכ-57.5 מיליון שקל, והרווח הנקי טיפס ברבעון לכ-13.3 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה, נכון ל-31 במרץ 2018, הסתכם בכ-717.4 מיליון שקל. החברה תחלק דיבידנד בסך של 3.75 מיליון שקל.

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה, חברת מיטרוניקס  הנמצאת בשליטת קיבוץ יזרעאל, מציגה תוצאות חזקות לרבעון הראשון של השנה. בשורה העליונה רשמה החברה גידול של 15% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-242 מיליון שקל. 48% ממכירות החברה ברבעון התבצעו במדינות גוש האירו, כ-44% בצפון אמריקה והשאר בעיקר באוסטרליה ובישראל. הכנסות החברה ממכירות הרובוטים לבריכות פרטיות רשמו גידול של כ-15%, והסתכמו ברבעון בכ-208 מיליון שקל [לקריאה נוספת]. 

חברת הטכנולוגיה מג'יק  מגייסת 35 מיליון דולר ממספר גופים מוסדיים ישראליים ומבעלת השליטה בה, חברת ההחזקות פורמולה. מג'יק הודיעה אתמול על הגיוס, במסגרתו היא מנפיקה כ-3.2 מיליון מניות חדשות לגופים המוסדיים, ועוד כ-1.1 מיליון מניות לפורמולה. מדובר על הנפקה של מניות שיהוו קצת פחות מ-10% מהון המניות של מג'יק, כאשר לאחר ההנפקה תרד ההחזקה של פורמולה בחברה מ-47.1% ל-45.3% [לידיעה המלאה].

מניית אל-על  המשיכה לרכז עניין גם היום, לאחר שאתמול פרסמה דוחות לא פשוטים. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם הפסדים של 44 מיליון דולר לעומת הפסדים של 33 מיליון דולר. החברה מדווחת כי בין הסיבות המרכזיות לעלייה החדה בהפסדים הם עליית מחירי הדלק הסילוני (נגזרת של מחירי הנפט שעלו בשיעורים חדים) וכן היחלשות הדולר. יחד עם זאת, החברה קיבלה ברבעון החולף הטבת מס של 13 מיליון דולר שמיתנה באופן משמעותי את ההפסדים.

דוד מימון וגונן אוסישקין / צילום:  סיון פרג'
 דוד מימון וגונן אוסישקין / צילום: סיון פרג'

גם אלביט מערכות  דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של 2018, אולם המצב אצלה היה טוב יותר: צברו הזמנות של 8 מיליארד דולר וההכנסות הסתכמו ב- 819 מיליון דולר; הרווח הנקי Non-GAAP - 55 מיליון דולר; הרווח הנקי לפי US-GAAP - 50 מיליון דולר.

גם פרוטרום  דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2018, והיכתה את התחזיות עם הכנסות שצמחו ב-27.2% לשיא של 384.8 מיליון דולר.
הרווח הנקי זינק ב-35% ועמד על שיא של 45.2 מיליון דולר.

מניית שיכון ובינוי  נמצאת במוקד בימים אלו, לאחר פרסום דוחותיה הכספיים. נרשמה צניחה של 78% ברווחי החברה, והיא בוחנת את מכירת ההחזקה שלה ב-SBI (סולל בונה ארצות חוץ), החברה הבת המרכזת את פעילות התשתיות הבינלאומית של הקבוצה. כך דיווחה שלשום במקביל לפרסום תוצאותיה ברבעון הראשון של 2018.

יום לאחר שפרסמה את הדוחות החלשים, פורסם כי שו"ב גייסה כ-450 מיליון שקל באמצעות הרחבה של אג"ח מסדרה 8 שלה (צמודת מדד במח"מ של כ-6.7 שנים) בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים. את ההנפקה הובילו ברק קפיטל חיתום ורוסאריו.

שרי אריסון / צלם: עינת לברון
 שרי אריסון / צלם: עינת לברון

שו"ב, העוברת שנה לא קלה בעיקר עקב חקירה המתנהלת בנוגע למתן שוחד לכאורה של בכירים ב-SBI (סולל בונה בינלאומי) באפריקה, במסגרתה נעצרו כמה מבכירי החברה, הנפיקה את האג"ח לחברות ביטוח וגמל במחיר של 99.8 אג' ליחידה, הנחה של כ-1% על מחירה בבורסה. לאחר ההרחבה יגיע היקף הסדרה לכ-1.75 מיליארד שקל. האג"ח מדורגת A על-ידי S P מעלות (בתחזית שלילית) ודירוג A2 באופק שלילי על-ידי מידרוג. בעקבות ההנפקה יגדל ההיקף החוב המצטבר של שו"ב לבעלי האג"ח שלה (לחברה יש בבורסה 5 סדרות, 4-8) לכ-4.5 מיליארד שקל. בנוסף, לחברה יש גם חובות לטווח ארוך בהיקף של כ-2.6 מיליארד שקל לבנקים [לידיעה המלאה].

הבנק הבינלאומי  רושם ברבעון הראשון של השנה ירידה של כ-17% ברווחיו ל-137 מיליון שקל. הירידה נובעת משתי הוצאות חד-פעמיות בהיקף של 69 מיליון שקל לפני מס, הקשורות בהוצאות שכר והתייעלות. על רקע התוצאות יחלק הבנק דיבידנד של 60 מיליון שקל.

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב  סיכמה את הרבעון הראשון של 2018 בהפסד כבד של 486 מיליון שקל, עקב ירידה בשווי ההחזקה בחברת ריג'נסי סנטרס האמריקאית, לצד הפסדים משערוך עסקאות גידור מטבע. מניית גזית גלוב נסחרה אתמול במגמת ירידה כשמתחילת השנה היא איבדה כ-8%. שווי החברה עומד על 6.5 מיליארד שקל.

חברת אאורה  שתפסה את הכותרות של המדורים המשפטיים בימים האחרונים, הודיעה אתמול כי היא דוחה את אסיפת בעלי המניות ליום ראשון הקרוב, 3 ביוני. זאת, בעקבות פניית הרשות לניירות ערך לקבלת פרטים טכניים הקשורים לסעיפים שבעלי מניות החברה אמורים לאשר באסיפה. האסיפה הייתה אמורה לאשר בין השאר את מינויים מחדש של הדירקטורים בחברה ואת ההתקשרות עם משרד עו"ד של אשת בעל השליטה באאורה, יעקב אטרקצ'י (מחזיק ב-60.5% מההון), לשלוש שנים נוספות.