נדחה אישור הסכם אאורה עם משרד עוה"ד של אשת הבעלים

מאאורה נמסר כי כשהחברה תגיע למתווה מוסכם להתקשרות עם משרד סיגל אטרקצ'י, היא תציג אותו ותעדכן על מועד האסיפה שבה יובא הנושא לאישור

יעקב אטרקצ'י / צילום: איל יצהר
יעקב אטרקצ'י / צילום: איל יצהר

יעקב אטרקצ'י, בעל השליטה בחברת הנדל"ן אאורה , מוותר בשלב זה על המשך העסקת משרד עורכי הדין של אשתו על-ידי החברה. אאורה דיווחה היום (ב') כי מסדר היום של אסיפת בעלי המניות שלה, שהייתה אמורה להתכנס בשבוע שעבר ונדחתה למחר, הוסר הסעיף המסדיר את התקשרות החברה עם משרד סיגל אטרקצ'י, רעייתו של בעל השליטה. בעלי המניות באאורה יתבקשו לאשר רק את מינוי חברי הדירקטוריון (כולל שתי הדח"ציות נאווה אופק שפר וליאת צאיג). 

באאורה ציינו בזימון המעודכן לאסיפה כי "בהמשך לדיווח על כך שהחברה פועלת לעדכון מתווה ההתקשרות עם משרד אטרקצ'י אשר יוסכם עם הגופים המוסדיים וחברת הייעוץ אנטרופי תוך תיאום הדיווח עם רשות ניירות ערך, יובהר כי האסיפה לא תצביע על נושא זה, וכי ההחלטה בעניין תידחה. לכשתגיע החברה למתווה מוסכם כאמור, תציג החברה את המתווה ותעדכן על מועד האסיפה הנדחית שבה יובא הנושא לאישור".

משרד עורכי הדין של סיגל אטרקצ'י היה אחראי בשנים האחרונות על חתימת החוזים מול רוכשי הדירות של אאורה - עיסוק שהניב למשרד הכנסות בהיקף של כ-20 מיליון שקל בשנים 2015-2017 (עמלת תיווך ממוצעת של 1.5% בתוספת מע"מ עבור כל עסקה). זאת, על רקע הגידול בהיקפי פעילותה של אאורה ועליית מחירי הדירות. בעבר עמלה של כ-1.5% בעסקאות נדל"ן הייתה מקובלת בשוק זה, אבל בשנים האחרונות, על רקע התחרות הגואה בין עורכי הדין הרבים הפועלים בתחום, העמלה השכיחה נעה סביב 0.5%-0.8%.

הסכם ההתקשרות האחרון של אאורה עם משרד עורכי הדין אטרקצ'י אושר לפני כ-3 שנים, בינואר 2015 (עסקאות בעלי עניין צריכות לקבל אישור כל 3 שנים), חרף התנגדותה של חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי, שהעלתה טענות נגד גובה שכר-הטרחה והליך ההתמחרות שביצעה אאורה לקבלת השירותים המשפטיים.

כחלק מההסכם החדש הוחלט באאורה כי משרדה של אטרקצ'י יטפל לכל היותר במחצית הפרויקטים של החברה, לצד עוד 3 משרדי עורכי דין שייבחרו, ושכר-הטרחה של המשרד יהיה דומה לשכר שיקבלו המשרדים האחרים. זאת ועוד, המשרד התחייב להעביר חלק מהפרויקטים שנמצאים כיום בטיפולו למשרדי עורכי הדין האחרים שייבחרו, ללא תמורה.

בעקבות השינויים בהסכם המליצה הפעם אנטרופי לאשר אותו, אולם התערבות של רשות ניירות ערך בשבוע שעבר, שביקשה מהחברה פרטים שונים הנוגעים להסכם החדש (לאחר מכן הודעת אנטרופי לחברה כי היא זקוקה ליותר זמן לגבש המלצה חדשה), הביאו לדחיית הניסיון לאשר אותו באסיפה הקרובה.