יוצא לדרך: אזור תעשייה חדש יוקם בשער השומרון

זאת לאחר שנים ארוכות של ויכוח בין רשויות מקומיות באזור • מדובר באזור התעשייה הגדול ביהודה ושומרון, עם כ-2 מיליון מטר בנויים

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון / צילום: מתוך אתר המועצה
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון / צילום: מתוך אתר המועצה

לאחר שנים ארוכות של ויכוח בין רשויות מקומיות באזור, אזור התעשייה נחל רבה שמתוכנן ליד שער השומרון - יוצא לדרך. העבודות להכשרת השטח להקמת אזור התעשייה החדש צפויות להתחיל עד סוף השנה, כשבקיץ הקרוב תופקד התוכנית להקמתו - כך נמסר היום (ה') ל"גלובס" מהמועצה האזורית שומרון. עוד נמסר כי מדובר באזור התעשייה הגדול ביהודה ושומרון, עם כ-2 מיליון מטר בנויים.

הקמת אזור התעשייה מתעכבת מזה כשני עשורים בשל מחלוקת בין מועצת השומרון למועצות המקומיות אורנית ואלקנה. פריצת הדרך שמאפשרת את הוצאת התוכנית לדרך, באה בעקבות התערבת ראש המינהל האזרחי, בתיאום עם ראשי הרשויות באזור ועם נציגי מינהל מקרקעי ישראל.

לפי מועצת השומרון, בידיה כבר כ-20 פניות של יזמים שמבקשים לקבל שטחים לבניית מפעלים באזור התעשייה החדש, וזאת לאחר שאזור התעשייה ברקן כבר מלא - ורשימת היזמים שממתינים להקצאת שטחים בו ארוכה.

במועצת השומרון אמרו כי אפשר שחלקו של אזור התעשייה החדש ישווק לחברות היי-טק ולתעשייה קלה, ואילו חלקו השני ייועד לתעשייה רגילה. "התוכנית הזאת תשנה את פני ההתיישבות בשומרון", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "אזור התעשייה החדש יוקם על שטח של כ-3,000 דונם מצפון ומדרום לכביש 5. הקמת אזור התעשייה תקדם את דו הקיום באזור ותאפשר תעסוקה הן לערבים והן ליהודים".

במסגרת התוכנית להקמת אזור התעשייה, מחלף שער השומרון ומסוף התחבורה הסמוך לו ישודרגו משמעותית, ובמקום גם תוקם תחנת רכבת קלה שתפעל במסגרת הקו העתידי שבין ראש העיר לאריאל.