ננו דיימנשן אושרה כספק מורשה לחברות ממשלתיות בארה"ב

החברה דיווחה על מכירת מדפסת תלת-ממד לאחת מ-10 חברות הביטחון הגדולות בעולם

מניית ננו דיימנשן, יצרנית מדפסות התלת-ממד, זינקה היום ב-18% בשעות הבוקר, לאחר שהחברה הודיעה כי היא אושרה כספק מורשה של חברות ממשלתיות וביטחוניות בארה"ב, ודיווחה על מכירת מדפסת לחברה אמריקאית שהיא אחת מ-10 חברות הביטחון הגדולות בעולם. לפי הערכות, מחיר המדפסות של ננו דיימנשן עומד על כ-200 אלף דולר לאחת.

ננו דיימנשן נסחרת במקביל בבורסה בת"א וברשימה המשנית של הנאסד"ק, לפי שווי שוק של 30 מיליון דולר, אחרי ירידה של כ-78% במחיר המניה בשנה החולפת. לאחרונה גייסה החברה 12 מיליון דולר בנאסד"ק בדיסקאונט.

החברה מייצרת מדפסות תלת-ממד שמסוגלות להדפיס רכיבים אלקטרוניים שונים. בננו דיימנשן ציינו כי מדפסת ה-DragonFly 2020 Pro שלה שנמכרה ללקוח הביטחוני היא הרכישה השנייה של אותו לקוח מהחברה, כאשר הרכישה הראשונה הותקנה אצל הלקוח כחלק מתוכנית בטא.

בהקשר של אישור החברה כספק מורשה, ננו דיימנשן הודיעה כי קיבלה קוד "CAGE" (Commercial and Government Entity), והוסיפה כי כספק מורשה ומאושר, החברה יכולה לבצע עסקים ישירות עם ממשלת ארה"ב ועם סוכנויותיה השונות של הממשלה, לרבות ישויות ביטחוניות שונות שמהוות שוק עיקרי. לדברי עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן, "קבלת קוד CAGE הינה צעד חשוב במיצובה של ננו דיימנשן בשוק האמריקאי. כעת, לאחר שאנו מוכרים כספק מורשה של ממשלת ארה"ב לטובת פרויקטי ביטחון, מדפסת התלת-ממד שלנו תוכל להוות תפקיד מכריע בפרויקטים, להפחית סיכונים ולשמש פתרון לאתגרי תכנון מורכבים, תוך האצה משמעותית של תהליכי מחקר ופיתוח".

רווח מהמדפסות, ועוד יותר מהדיו

ברבעון האחרון של 2017 החלה החברה להציג מכירות של המדפסת וגם של הדיו שהיא מוכרת ללקוחות. בכנס אופנהיימר שנערך בחודש שעבר, אמר דרור כי ננו דיימנשן הקימה חברה בת בארה"ב, שעוסקת במכירות ובמתן תמיכה ללקוחות. במקביל מקימה החברה עוד חברה בת באסיה-פסיפיק. דרור הסביר אז כי "הצורה שבה אנחנו יוצאים ללקוחות ולשטח, היא גישה ששמה את הלקוח במרכז", והוסיף כי "המודל העסקי שלנו מתחיל ממכירה של מדפסות. אנחנו נהנים מרווחיות תפעולית של 50% של מדפסות גם אחרי המפיץ, ורווחיות גבוהה יותר על הדיו. לאורך זמן - עם בסיס התקנות גדול יותר, החלק של הרווחיות שיגיע מהדיו ילך ויגדל".

נזכיר שלאחרונה עלתה ננו דיימנשן לכותרות על רקע מעצרו של איציק שרם, יו"ר-משותף של החברה. שרם יצא לחופשה מהתפקיד והיו"ר הנוסף, אבי ריכנטל, נשאר בתפקיד לבד.