פוקסקון תבדוק את תנאי העובדים במפעל שמייצר מוצרי אמזון

הארגון הניו יורקי China Labor Watch טען בין היתר כי תנאי העבודה במפעל שמייצר עבור אמזון קשים וכוללים שעות העבודה במפעל ארוכות ביותר, שכר העובדים נמוך  והמנהלים משתמשים באלימות מילולית כלפי העובדים

ג'ף בזוס   / צילום: רויטרס
ג'ף בזוס / צילום: רויטרס

חברת פוקסקון אמרה כי היא חוקרת את תנאי העבודה במפעל שלה בעיר הנגיאנג בדרום-מרכז סין, שמייצר מכשירי אמזון, בעקבות דו"ח של הארגון הניו יורקי China Labor Watch שטען ש"תנאי העבודה מזעזעים".

הארגון טען בין היתר כי שעות העבודה במפעל ארוכות ביותר ושכר העובדים נמוך. עוד נטען כי במגורי העובדים אין אמצעי בטיחות נגד שריפה, וכי המנהלים משתמשים באלימות מילולית כלפי העובדים. בנוסף עלה בדו"ח כי 40% מכח האדם במפעל מורכב מעובדים זמניים, בעוד שהחוק הסיני מגביל את הכמות ל-10%. העובדים הזמניים במפעל קיבלו שכר זהה עבור שעות עבודה רגילות ונוספות (2.26 דולר לשעה) וקיבלו פחות הכשרה בנוגע לבטיחות מהעובדים הקבועים.

"אני מנהלים חקירה מלאה לגבי הנושאים שהועלו בדו"ח. אם יימצאו נכונים, נפעל מיד כדי להביא להתאמה בין תנאי העבודה לקוד של החברה" אמרו בפוקסקון לרויטרס.

במפעל מיוצרים בין היתר קינדלים, רמקולים חכמים וטאבלטים של אמזון. החקירה של צ'יינה לייבר ווטץ' נמשכה שמונה חודשים, מאוגוסט 2017 עד אפריל 2018. הארגון האשים בדו"ח את אמזון בכך שרווחיה באו על חשבון עובדים שאין להם ברירה אלא לעבוד בתנאים המתוארים.

ב-2010 פוקסקון הואשמה בכך שתנאי עבודה קשים שכללו שעות ארוכות ושכר נמוך במפעל שלה בשנזן גררו גל של התאבדויות וניסיונות התאבדות של עובדים במפעל. המפעל, שבאותה תקופה לא התאפשרה אליו גישה לעיתונאים ייצר מוצרים עבור אפל, דל וחברות נוספות.