קבוצת אותנטיק ברנדס רוכשת את ניין ווסט ב-340 מיליון דולר

המותג ניין ווסט, שנקלע לאחרונה לחדלות פירעון, פועל גם בישראל ומוכר בזכות התיקים והנעליים שלו • הבוקר מדווחת קבוצת בריל הישראלית כי אותנטיק ברנדס תיכנס גם בנעלי בעלת המותג בחוזה הזיכיון מולה

חנות ניין ווסט Nine West / שאטרסטוק
חנות ניין ווסט Nine West / שאטרסטוק

קבוצת אותנטיק ברנדס (Authentic Brands) היא הרוכשת של ענקית האופנה הבינלאומית ניין ווסט, שנקלעה בחודשים האחרונים לחדלות פירעון.

חברת אותנטיק ברנדס זכתה בהליך ההתמחרות ורכשה את פעילות המותג ומותגים נוספים מקבוצת ניין ווסט, לאחר שהגישה את ההצעה הגבוהה ביותר בסך 340 מיליון דולר.

אותנטיק ברנדס, שמאחורי עומדת חברת הפרייבט אקוויטי לאונרד גרין ושות', רכשה לאחרונה מספר קמעונאיות אופנה שקרסו והגיעו לכותלי בית המשפט.

המותג ניין ווסט פועל גם בישראל ומוכר בזכות התיקים והנעליים שלו. הבוקר (ג') מדווחת קבוצת בריל  תעשיות הישראלית כי אותנטיק ברנדס תיכנס גם בנעלי בעלת המותג בחוזה הזיכיון מולה. "בנסיבות האמורות צופה החברה שפעילות המותג ניין וסט בישראל, המופעלת על-ידי החברה, תמשיך להתנהל כסדרה", מדווחת בריל.

רשתות אופנה רבות בארה"ב מתמודדות עם קשיים רבים, כאשר הצרכנים קונים יותר ויותר אביזרים באינטרנט. בשנה שעברה הכריזו יותר מ-15 רשתות על פשיטת רגל, ביניהן גם המתחרה הגדולה של ניין ווסט, קבוצת ארסולס (Aerosoles). כאמור, מדובר במגמה שעשתה עליה ומורגשת היטב גם בארץ, בין היתר בשל קריסתן של רשתות אופנה מקומיות כמו הוניגמן, סליו, מיש מיש, יפו תל-אביב ואחרות. הסיבה העיקרית לכך היא כאמור המעבר של הצרכנים לאינטרנט, תוך ביצוע קנייה מהירה, מכל מקום וכזו הפטורה ממע"מ - מה שפוגע קשות בקניות ברשתות בארץ.

בישראל יש נוכחות למותגים של ניין ווסט, וזאת באמצעות חברת בריל תעשיות נעליים הציבורית, שנסחרת בבורסה לפי שווי של 46 מיליון שקל.

בריל, שבשליטת אליעזר בוסקילה, מחזיקה כיום בזכויות על מותג ניין ווסט בישראל, על-פי ההסכם בין הצדדים שנחתם ביולי 2016. הסכם הזיכיון על המותג בישראל נמצא בידיה של בריל עד סוף 2019 עם תקופת אופציה עד סוף שנת 2024. תנאי האופציה האמורה אינם ידועים. ההסכם של בריל עם ניין ווסט הולדינגס האמריקאית כולל זכויות לשיווק בישראל של מותגים נוספים כמו אן קליין, איזי ספירייט, בנדונלינו וניין אנד קו. 

מהדוחות הכספיים של בריל ל-2017 עולה כי מכירות מוצרי ההנעלה מהווים כ-85% מסך המכירות של המותג.