מ.ט.י מחשבים תתמזג לתוך החברה הבת הנסחרת בבריטניה

במ.ט.י מסבירים כי המיזוג "משקף יתרונות מוחשיים לחברה ולבעלי מניותיה", בין היתר הגברת יעילות וחיסכון בעלויות, בעקבות מיזוג הפעילות לתוך חברה ציבורית אחת

בורסת לונדון / צילום: Toby Melville, רויטרס
בורסת לונדון / צילום: Toby Melville, רויטרס

חברת הטכנולוגיה מטי  ושירותי תוכנה, שנסחרת בת"א בשווי צנוע של כ-77 מיליון שקל, עשויה להימחק ממסחר בבורסה בזמן הקרוב. החברה הודיעה לאחרונה על כוונתה להתמזג עם החברה הבת שלה, MTI Wireless שנסחרת בבורסת המשנה (AIM) בלונדון, באופן שלאחר המיזוג החברה האם תימחק ממרשם רשם החברות ותחדל להיות תאגיד מדווח.

מ.ט.י פרסמה היום (ג') זימון לאסיפת בעלי מניות שתיערך ב-18 ביולי במשרדיה בראש העין, שבה יתבקשו בעלי המניות שלה לאשר את הסכם המיזוג עם החברה הבת, כאשר במקביל החברה הבת זימנה גם היא אסיפה לאותו תאריך במשרדיה בלונדון, גם כן לצורך אישור הצעת המיזוג.

דרוש: רוב ללא עניין אישי

לאישור ההצעה נדרש רוב מכלל בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בהצעה - שהם בעלי השליטה בחברת מ.ט.י - חברת "מוקירי איה" שמוחזקת על-ידי צבי בורוביץ', עמליה בורוביץ'-בריל, משה בורוביץ' ואלכסנדר בורוביץ' (47.2%); וכן ז'ק בר, בעלי חברת המשקאות טמפו, שמחזיק ב-16.2% ממניות מ.ט.י.

מ.ט.י עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק אנטנות ומערכות אבטחה אלחוטיות, ומייצגת בארץ חברות אלקטרוניקה זרות. החברה הבת, MTI Wireless, פעילה בתחום האנטנות. החברה האם נסחרת כאמור בת"א לפי שווי של 77 מיליון שקל אחרי עלייה של 20.4% מתחילת 2018. החברה הבת נסחרת בשווי 14.4 מיליון פאונד, שהם כ-69 מיליון שקל. החברה האם מחזיקה בכ-53.2% ממניות החברה הבת, מניות בשווי נוכחי של כ-37 מיליון שקל.

במ.ט.י מסבירים כי המיזוג "משקף יתרונות מוחשיים לחברה ולבעלי מניותיה", בין היתר הגברת יעילות וחיסכון בעלויות, בעקבות מיזוג הפעילות לתוך חברה ציבורית אחת; והגברת נזילות ההשקעה בפעילות הממוזגת באמצעות הגדלת החזקות הציבור ופיזור רחב יותר של ההחזקות. בחברה ציינו כי עסקת המיזוג מבוססת על העברת פעילות החברה לחברה הבת בשווי הוגן, לפי יחס השוויים ההוגנים של החברה והחברה הבת, כפי שנקבע על ידי מעריך בלתי תלוי.

המיזוג יתבצע כך שבמועד הקובע תקצה החברה הבת 31.6 מיליון מניות לבעלי מניות החברה האם, יחד עם המניות שמחזיקה החברה האם בחברה הבת, ותעביר אותן לידי בעלי המניות בחברה האם, פרו-ראטה להחזקותיהם במניות החברה. יחס ההחלפה שנקבע הוא כ-5.3 מניות לכל מניית החברה. מנכ"ל החברה האם, מנשה מני, יעבור לעבוד בחברה הבת, והיו"ר בשתי החברות, צבי בורוביץ', יישאר רק בתפקיד היו"ר אותו הוא ממלא בחברה הבת, ללא שינוי בתנאי ההעסקה שלו.

ברבעון הראשון של 2018 הכנסות החברה האם היו 7.8 מיליון דולר, ירידה של 5.4% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הנקי היה 535 אלף דולר, עלייה של 29.5%.