ארד זכתה במכרז של מי אביבים בהיקף של 130 מיליון שקל

החברה תספק לתאגיד המים של עיריית תל-אביב 230 אלף מדי מים חדשים ותקים בעיר מערכת תקשורת רדיו

מדי מים של ארד / צילום: רויטרס
מדי מים של ארד / צילום: רויטרס

חברת מדי המים ארד , הנמצאת בשליטת הקיבוצים רמות מנשה ודליה, תספק לתאגיד מי אביבים של עיריית תל-אביב כ-230 אלף מדי מים חדשים. החברה דיווחה הבוקר (ד') לבורסה כי קיבלה מהתאגיד הודעה בנוגע לזכייתה במכרז.

על פי תנאי המכרז, לאחר השלמתו של תהליך פיילוט, שיימשך שמונה חודשים, ובמסגרתו תחליף החברה כ-1,000 מדי מים מסוג קר"מ (קריאה מרחוק) הקיימים כיום ברחבי העיר, תחליף ארד את יתרת מדי הקר"מ הקיימים כיום ותתקין עוד 31 אלף מדי מים חדשים. במקביל, תקים ארד מערכת תקשורת רדיו בכל רחבי העיר. שלב זה צפוי להימשך כשנה וחצי.

לאחר מכן יתחיל השלב השני בפרויקט, הכולל אספקה, התקנה והחלפה מדורגת של כ-200 אלף מדי מים הקיימים כיום בעיר שאינם מסוג קר"מ, והתקנות בבנייה חדשה בהתאם ללוח זמנים, תוכנית עבודה והנחיות תאגיד המים. לאחר תום כל תקופת השירות של מדי הקר"מ שיותקנו על ידי החברה, תבצע ארד החלפה תקופתית אחת נוספת (Trade in) כנגד קבלת התמורה המפורטת בהסכם, שהינו לתקופה של שבע שנים, כשלתאגיד המים שמורה האופציה להאריך את התקופה עד ל-14 שנים נוספות (סך כל ההתקשרות בת 21 שנה אם ימומשו כל האופציות בהסכם).

רוב ההכנסות מגיעות מארה"ב

בארד מציינים כי היקפו הכספי של הפרויקט, הכולל את שלבים א' ו-ב' וכן החלפה תקופתית נוספת של מדי הקר"מ שיותקנו, מוערך ב-110 מיליון שקל. נוסף על כך, תספק החברה שירותי תחזוקה, אחריות וניהול שוטף של מדי המים ומערכת הקר"מ, בתמורה לסכום חודשי גלובלי וקבוע שיסתכם, להערכת החברה, ב-20-30 מיליון שקל בתקופה של 12 שנה.

ארד, המנוהלת על ידי גבי ינקוביץ, סיימה את הרבעון הראשון של 2018 עם גידול של 9% בהכנסות לכ-45 מיליון דולר ויציבות ברווח הנקי ברמה של כ-4 מיליון דולר. מניית ארד הגיבה להודעה היום בעלייה של 4%. בשנה האחרונה שמרה המניה על יציבות, ושווי החברה עומד על כ-890 מיליון שקל.

כ-80% מהכנסות ארד מגיעות ממכירות מחוץ לישראל, בעיקר לארה"ב. פעילות הקבוצה בארה"ב מתבצעת באמצעות החברה הבת Master Meter. מפעלי ארד, המעסיקה כ-600 עובדים, ממוקמים בקיבוץ דליה, בקיבוץ רמות מנשה וביקנעם, וכן בסין, בדאלאס, במקסיקו סיטי ובסרגוסה שבספרד.

המנכ"ל ינקוביץ מסר היום כי "זכייה במכרז משמעותי זה משקפת את הניסיון והידע המתקדמים של החברה, ומהווה אבן דרך משמעותית בהמשך הצמיחה שלה בשוק המקומי. השוק הישראלי ממשיך להפגין איתנות, ומסוף 2017 אנחנו עדים לגידול בפרסום מכרזים למדי קריאה מרחוק בישראל".