הוט | בלעדי

הוט נגד משרד התקשורת: לא להעביר מידע למתחרות

חברות בענף פנו למשרד התקשורת ודרשו לקבל את כל המידע הנוגע להחלטות שהתקבלו בנוגע לפריסה האוניברסלית של הוט • החברה התנגדה, וביהמ"ש יכריע בסוגיה

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר
מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר

חברת הוט הגישה עתירה מינהלית על רקע העובדה שמשרד התקשורת רצה להעביר לחברות מתחרות מידע על הפריסה האוניברסלית שלה. ל"גלובס" נודע כי הממונה על חופש המידע במשרד התקשורת, מוניר קזמל, הבהיר לחברות שביקשו מידע על הפריסה האוניברסלית של הוט, כי בשל העובדה שהוט מתנגדת להעברת המידע, ומשום שהבהירה לו כי תעתור כנגד העברת המידע, הוא החליט להמתין להחלטת בית המשפט ולא להעביר את המידע למבקשות.

חברות מתחרות ביקשו לקבל ממשרד התקשורת מידע על האופן שבו התקבלה ההחלטה להקל על הוט בנושא הפריסה האוניברסלית שלה, וזאת על-פי חוק חופש המידע. מדובר בהחלטה שיש לה משמעויות רחבות, ולטענת הפונות, מכיוון שיש להם אינטרס בנושא, הן מבקשות לדעת על סמך מה וכיצד הוחלט להעניק להוט הקלות שמוערכות במאות מיליוני שקלים.

השתלשלות האירועים מראה כי הממונה למעשה ביקש את אישורה של הוט להפצת המידע, וכשהיא התנגדה, החליט להימנע מהעברתו, אף שמבחינה משפטית ייתכן שלא הייתה חובה לעשות כן. על כל פנים, הוט הצליחה לעכב את העברת המידע, לפחות לבינתיים. יהיה מעניין לראות מה תהיה תגובת המשרד בבית המשפט, והאם הוא יגן על החוק ויאפשר הצצה למידע המתבקש. 

זו לא הפעם הראשונה שהוט עותרת נגד העברת מידע הנוגע לה שהמשרד סבור כי ניתן לפרסמו לציבור במסגרת חוק חופש המידע. רק לאחרונה הוט ניהלה קרב משפטי עיקש מול תובע בשם הראל פרימק, שביקש נתונים ממשרד התקשורת על הפריסה האוניברסלית של הוט. למרות העובדה שהמשרד הסכים לפרסם את המידע, הוט ממשיכה לנהל מאבק משפטי על אי-הפרסום בצורה נחרצת.

הוט סירבה להעביר ל"גלובס" את העתירה שהוגשה לבית המשפט נגד הממונה על חוק חופש המידע. 

ארדן
 ארדן