הנהלת תנועת הצופים מרגיעה: אין סכנה למחנות הקיץ

ועד עובדי תנועת הצופים הכריז בשבוע שעבר על סכסוך עבודה, ואתמול נציגיו כתבו להורים: "ההנהלה מאיימת בהקפאה וביטול של מחנות הקיץ" • בהנהלת התנועה מסרו כי מדובר באי-הבנה

חניכי גרעין צבר / קובי גדעון, לע"מ
חניכי גרעין צבר / קובי גדעון, לע"מ

הנהלת תנועת הצופים מאיימת לבטל את מחנות הקיץ אם לא תגיע להסכמות עם ועד עובדי התנועה - כך טוענים נציגי ועד העובדים במכתב ששלחו אתמול (ג') להורים. בהנהלת הצופים טוענים כי מדובר באי-הבנה, וכי אתמול שלחו מכתב לעובדי התנועה ובה הודיעו כי ההכנות למחנות הקיץ נמשכות כמתוכנן. בהנהלה הדגישו בפני "גלובס" כי המשמעות היא שאין סכנה למחנות הקיץ.

עובדי הצופים התאגדו בהסתדרות בסוף השנה שעברה. לפני כשבוע הודיעה ההסתדרות כי הכריזה סכסוך עבודה בתנועת הצופים, שחל על כ-700 עובדים המשמשים כרזי שבטים, מדריכי שכבות בוגרות, צוותי הנהגות ומטה "ברקע לסכסוך מבוי סתום, סחבת מכוונת וגרירת רגליים מצד הנהלת הצופים במשא ומתן להסכם קיבוצי ראשון". בהנהלת התנועה נערכים להוציא את מחנות הקיץ גם אם עובדי התנועה יחליטו לשבות. מחנות הקיץ של התנועה מתחילים עוד כשבוע ונמשכים כחודש וחצי. כ-70-80 אלף חניכים אמורים להשתתף במחנות.

במכתב שנשלח להורים אתמול כתבו נציגי ועד העובדים כי "התאגדות עובדי תנועת הצופים קמה מתוך אמונה כי עובדי הצופים צריכים להיות אנשי חינוך מנוסים, מקצועיים, שמבינים את גודל האחריות בכל תפקיד, מפעל או טיול. על מנת שנוכל לדאוג לאנשים הטובים, המקצועיים, והאחראים ביותר למילוי התפקידים החשובים האלו, עלינו לדאוג לתנאי עבודתם: תנאי השכר, תשלום סביר על לילות רבים בשטח, התגמול על הוותק והמקצועיות ועוד".

בוועד העובדים הוסיפו כי "הנהלת הצופים העלתה השבוע דרישה כוחנית שאינה מקובלת בעולם יחסי העבודה. ההנהלה מאיימת בהקפאה וביטול של מחנות הקיץ. במידה ולא נסכים לוויתורים מרחיקי לכת על הדרישות הצנועות ממילא שהעלינו, ולביטול סכסוך העבודה, שהוא הכלי המרכזי שמקנה לנו החוק במדינת ישראל לקידום המשא ומתן על תנאי העסקתנו".