נעילה מעורבת בת"א; טוגדר עלתה בכ-8%; בי קום נפלה בכ-8%

נתי סיידוף רוכש את השליטה בקבוצת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי מידי שרי אריסון • הבנקים הנושים של יורוקום מבקשים להשתלט על דירקטוריון אינטרנט זהב ולהרחיב אותו • נעילה אדומה אמש בוול סטריט

הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע הסגירה הירוקה אתמול והנעילה האדומה בבורסות וול סטריט. מגמה מעורבת בבורסות אסיה. הפד העלה את הריבית בארה"ב ב-0.25%.

 

איש העסקים נתי סיידוף רוכש את השליטה בקבוצת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי  מידי שרי אריסון. סיידוף ואריסון סיכמו אתמול על רכישת החזקותיה של אריסון בחברה (כ-47%) במחיר של כ-1.1 מיליארד שקל. שוויה של שיכון ובינוי בבורסה עומד על כ-2.7 מיליארד שקל כך שאריסון למעשה מוכרת את ההחזקה שלה בחברה בהנחה של כ-15% על מחיר החברה בבורסה [לסיפור המלא].

אינטרנט זהב  ריכזה עניין לאחר שאתמול פורסם כי הבנקים הנושים של יורוקום מבקשים להשתלט על דירקטוריון אינטרנט זהב ולהרחיב אותו. אתמול הגישו המנהלים המיוחדים של החברה האם יורוקום בקשה לבית המשפט למנות דירקטורים חדשים לחברה. הבנקים מבקשים למנות כדירקטורים את יובל ברונשטיין, לשעבר מנכ"ל קבוצת עזריאלי; אילן כהן, יו"ר קבוצת הדקה ה-90; עו"ד גלעד שר, לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה; עו"ד משה לוסקי ועו"ד יהל שחר, לשעבר מנכ"ל סאני. 

מוקדם יותר השבוע השלימה החברה גיוס מוצלח במניות ואופציות שצפוי להגיע לסכום של 148 מיליון שקל. 

בכירים במלונות דן   בהם סמנכ"ל הרשת, זומנו אתמול בבוקר לחקירה ברשות המסים בחשד להעלמות מע"מ, ואולם בשלב זה לא בוצעו מעצרים. ככל הידוע, המנכ"ל רונן ניסנבאום לא זומן לחקירה בשלב זה. חוקרי מע"מ תל-אביב, היחידה החוקרת את התיק, פשטו על משרדי החברה ותפסו מחשבים וחומרי חקירה.

חברת מדי המים ארד , הנמצאת בשליטת הקיבוצים רמות מנשה ודליה, תספק לתאגיד מי אביבים של עיריית תל-אביב כ-230 אלף מדי מים חדשים. החברה דיווחה הבוקר לבורסה כי קיבלה מהתאגיד הודעה בנוגע לזכייתה במכרז [להרחבה].

מודיעין יהש  ריכזה עניין לאחר שהשותפות דיווחה על תגלית נפט נוספת בקליפורניה; במהלך מבחני ההפקה הופקו כ-3,400 חביות נפט. שותפות החיפושים מודיעין דיווחה היום על תוצאות מבחני ההפקה בקידוח Bordeaux בפרויקט Grapevine בקליפורניה. מודיעין, ביחד עם שותפיה, החלו בקידוח בחודש מארס, ולאחר שנמצאו סימני נפט משמעותיים הוחלט לבצע בקידוח מבחני הפקה. מבחני ההפקה נערכו בין התאריכים 19 למאי ועד ה-12 ליוני (ב-31 למאי נסגר הברז בראש הבאר ל-4 ימים), ובמהלכן הופקו 3,356 חביות נפט. מבחני ההפקה בוצעו בזרימה עצמאית ללא משאבה כאשר המפעיל מווסת את קצב ההפקה, וזה עמד בממוצע בתקופת המבחנים על כ-178 חביות ליום.

אל-מור חשמל דיווחה על חתימת הסכם לביצוע מגה פרויקט בישראל: אל-מור חשמל, המתמחה בתכנון והקמה של מערכות אנרגיה וחשמל מורכבות, מדווחת על התקשרות בהסכם להקמת מפעל פלדה חדש בנאות חובב עבור קבוצת צינורות המזרח התיכון בתמורה לכ-105 מיליון שקל. הפרויקט צפוי להימשך עד סוף 2019.