גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הפדרל ריזרב יתחיל בתהליך של הורדת הריבית במהלך 2020"

מייקל סקוט, מנהל קרן להשקעה באג"ח High Yield בחברת שרודרס, לא צופה גלישה למיתון בארה"ב, אך חוזה האטה בקצב הצמיחה ל-1%-1.5% בלבד אולי כבר בשלהי 2019 ● בראיון ל"גלובס" הוא מספר על שיטת ההשקעה שלו, ומה הוא חושב על האג"ח של טבע ● לנתוני הריבית הממוצעת על הלוואות בבנקים

בתקופה שבה הפדרל ריזרב נמצא בעיצומו של תהליך העלאת הריבית בארה"ב, קיימת מחלוקת בין כלכלני המאקרו בארץ ובעולם בנוגע למידת ההשפעה של כך על המשק האמריקאי, וכמובן בשאלת השאלות: האם הפד יצליח לעצור בזמן את התהליך ולמנוע גלישה למיתון. מרבית הכלכלנים מעריכים שהפד יעלה את הריבית עוד 2-3 פעמים השנה (בשבוע שעבר ועוד פעם או פעמיים בספטמבר ובדצמבר), ולאחר מכן יבצע עוד 2-3 העלאות ריבית של 0.25% כל אחת במהלך 2019.

"אנחנו חוששים מההאטה בארה"ב ומעריכים שהפד ייאלץ להתחיל להוריד את הריבית בשנת 2020. בנקודת הזמן הזאת בכלל לא בטוח שהמשק האמריקאי יגלוש למיתון, אבל כן צפויה האטה בקצב הצמיחה לכיוון של 1%-1.5% בלבד, כנראה בשנת 2020 ואולי כבר בחצי השני של 2019", אומר מייקל סקוט, מנהל קרן השקעה באג"ח בחברת שרודרס הבריטית. "כבר היום מתחילים לראות עלייה במספר פשיטות הרגל של עסקים ואנשים פרטיים, ואם הפד ימשיך להעלות את הריבית, יותר ויותר עסקים, וגם אנשים, ייכנסו לקשיים", מציין סקוט בראיון ל"גלובס".

הקרן שמנהל סקוט מתמחה בהשקעה באיגרות חוב בתשואה גבוהה (High Yield Opportunities) עבור חברת ההשקעות שרודרס הבריטית, המנהלת נכסים בהיקף של כ-500 מיליארד דולר. הקרן נחשבת לאחת הטובות בקבוצת ההשוואה שלה (בעלת דירוג 5 כוכבים ממורנינגסטאר, כשסקוט עצמו מדורג AAA על ידי Citywire).

סקוט הגיע לחברת ההשקעות שרודרס במהלך 2006, ובשנים הראשונות עבד כאנליסט לאיגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות. ב-2010 החל לנהל קרנות שונות ומשנת 2012 הוא מנהל את הקרן הנוכחית, שמשקיעה באיגרות חוב בתשואה גבוהה תוך מזעור מקסימלי של הסיכונים. "שיטת ההשקעות שלנו היא מלמטה למעלה, כלומר אנחנו בודקים לעומק כל חברה לפני שאנחנו מחליטים להשקיע באג"ח שלה, ופחות לפי מגמות מאקרו. בדרך כלל אנחנו מחפשים חברות עם רווח EBITDA שנתי של 100-150 מיליון דולר לפחות", אומר סקוט.

ביצועי קרן

החברות שאתה מחפש נמצאות בצפון אמריקה, באירופה או בכל העולם?

"כ-50% לפחות מהשקעות הקרן נמצאות באירופה, והשאר בצפון אמריקה וגם באסיה ובאמריקה הלטינית. יש לנו צוות של 44 אנליסטים בכל העולם, שגם באמצעותם אנחנו מחליטים במה להשקיע".

אתם מחפשים גם חברות שנמצאות בהסדרי חוב?

"לא. בדרך כלל אנחנו משקיעים בחברות שמדורגות BB או פחות. יש המון סוגים של חברות ציבוריות ולא מעט חברות פרטיות שהנפיקו אג"ח אבל לא מניות, ובתחום הזה אין הרבה מידע ואין הרבה אנליסטים שמכסים את החברות הללו, כך שאפשר למצוא עיוותים בשוק - כלומר אג"ח שנסחרות במחיר נמוך מהשווי האמיתי שלהן, ולנצל הזדמנויות".

"את החברות שהנפיקו מניות יש הרבה יותר אנליסטים שמסקרים, אבל בשוק התשואה הגבוהה יש הרבה יותר הזדמנויות לנצל עיוותים בשוק. אנחנו מנסים לנצל מצבים שחברה נכנסת למצוקה כלשהי, אבל כזו שלא תגרום לה לפשיטת רגל אלא שהיא תוכל לצאת מהמצב בשלב מסוים. בדרך כלל אנחנו מחפשים חברות עם חוב של 200-300 מיליון דולר".

ומה שווי השוק של אותן חברות?

"בדרך כלל החברות האלה נסחרות במכפיל EBITDA של 6. התפקיד שלי זה לנסות לנתח את תזרים המזומנים של החברה, אני פחות מודאג מהרווח התפעולי או הנקי. אותי הרבה מעניין יותר ה-FFO, התזרים הנקי מפעילות, כי הוא מאפשר למעשה לשלם את החובות".

אז איזה סוג של חברות אתה מחפש?

"למשל במהלך 2016 ובשנה האחרונה השקענו בחברות מתחום האנרגיה, כמובן בכאלו שהערכנו כי יוכלו לעבור את המשבר שהביאה הצניחה במחירי הנפט, בהניחנו שמחיר הנפט יתאושש בסופו של דבר, והחברות החזקות יותר ישרדו ויוכלו לשלם את החובות וגם לצמוח בעתיד".

האם אתם מזהים כיום הזדמנויות בתחום חברות הקמעונות המסורתיות?

"כן. כמובן שענפי הקמעונות נפגעו בשנים האחרונות מהתרחבות המסחר האלקטרוני, אפקט אמזון הידוע, אבל יש לא מעט חברות שיוכלו לעבור את המשבר ואף לצאת ממנו מחוזקות. למשל לאחר שהאג"ח של ג'יי. סי. פני (JC Penney) נפלו בחדות, ניתחנו את תזרים המזומנים של החברה והגענו למסקנה שהיא תוכל לשלם את ההתחייבויות בקלות יחסית עד 2020, גם אם המניה תרד לאפס. בשיא המשבר יכולנו לקנות את האג"ח במחיר ששיקף מכפיל תזרים מזומנים של 4 בערך, שהיה מאוד מאוד זול. אנחנו הערכנו שהעסק צריך להיות במכפיל 7-8 בערך, גם בגלל הנכסים שיש לחברה במאזן. אז זה מה שאנחנו עושים למעשה- מנסים לאתר חברות שנמצאות במשבר, אבל שהשוק, כמו שקורה הרבה מאוד פעמים, לא מעריך נכון את עוצמת המשבר. כלומר, תגובת השוק למצב היא מוגזמת ולא רציונלית".

כמה מזומן אתה מחזיק בקרן כיום?

"משהו כמו 1% עד 2%".

זה הכל?

"כן. אני יכול לעלות ל-10% מזומן מאוד מהר. אני לא חושב שאנחנו לקראת סיומו של מחזור האשראי ('קרדיט סייקל') העולמי. למעשה, השווקים המרכזיים בעולם נמצאים בשלבים שונים של הקרדיט סייקל".

איזה שוק נמצא בשלב הכי מתקדם של הסייקל?

"שוק העבודה בארה"ב מתפקד למעשה בתפוקה מקסימלית, כלומר תעסוקה מלאה. הפד העלה את הריבית כבר כמה פעמים, ובמקביל הוא מצמצם את המאזן כך שארה"ב נמצאת כמובן בשלב יותר מתקדם של סוף הסייקל. כמובן שזה תלוי בשאלה עד לאן הפד יעלה את הריבית. השנה עדיין לא רואים השפעות על הכלכלה האמריקאית, אבל לדעתנו בשנת 2019 כבר נתחיל לראות השפעות, מכיוון שכנראה הריבית הריאלית תתחיל לעלות. במקביל, הגירעון של הממשל צפוי לזנק לכ-6% מהתוצר, וגם זה כמובן ישפיע".

לא צפויה קפיצה בקצב האינפלציה

מתי להערכתך הפד יפסיק להעלות ריבית?

"כנראה במהלך 2019. בטווח הארוך אנחנו לא צופים קפיצה בקצב האינפלציה, מכיוון שיש כוחות מאוד חזקים שממתנים אותה וימשיכו למתן אותה, כמו הסחר האלקטרוני למשל. ובמקביל, כמו שאמרתי, תהיה האטה בקצב הצמיחה. שוק האג"ח האמריקאי מאוד מאוד יקר כיום, אבל מחוץ לארה"ב יש לא מעט הזדמנויות והן ימשיכו לצוץ. ההזדמנויות קיימות בעיקר באירופה ובשווקים המתפתחים".

מה אתה חושב שמריו דרגי והבנק המרכזי האירופי, ה-ECB, יעשו בשנה הקרובה?

"בחודשים האחרונים נתוני המאקרו היו חלשים למדי באירופה, וגם קצב האינפלציה לא גבוה, כך שהם צפויים להפסיק את תוכנית רכישת האג"ח בהדרגתיות עד לסוף השנה, ולאחר מכן להתחיל להעלות את הריבית מרמה אפסית במהלך 2019. זה תסריט טוב מאוד עבור משקיעי האג"ח. השוק האירופי של אג"ח בתשואה גבוהה נשלט בעיקר על ידי חברות מתחום השירותים, ויש כאן לא מעט הזדמנויות, כמו בתחום האנרגיה למשל".

הקרן שמנהל סקוט לא נחשבת גדולה והיקף נכסיה עומד על כ-900 מיליון דולר. בחמש השנים האחרונות הניבה הקרן תשואה עודפת של 4% בממוצע לשנה על מדד קרנות התשואה הגבוהה. כיום מחזיקה הקרן בכ-70 איגרות חוב שמרכיבות כ-85% מסך נכסיה, מרביתן הן של חברות מגוש האירו.

איפה אתה רואה הזדמנויות כיום?

"עדיין קיימות הזדמנויות בחברות מתחום האנרגיה בארה"ב, אבל הן כבר לא זולות כמו בשנה שעברה. גם סקטור השירותים באירופה מייצר הזדמנויות. עם זאת, אנחנו יותר זהירים כיום".

מה המצב בבריטניה? יש הזדמנויות?

"המצב בשוק הבריטי קצת יותר מסובך לעומת אירופה וארה"ב. לדעתי המשק הבריטי צומח אבל מתחת לפוטנציאל; רמת האבטלה לא גבוהה והחוב הלאומי די גבוה. קשה לי לדבר על סקטורים באנגליה, צריך לנתח כל חברה לגופה כדי למצוא הזדמנות".

"האג"ח של טבע לא ירדו מספיק"

מה לגבי השווקים המתפתחים?

"אנחנו אוהבים את ברזיל. הכלכלה שלה נמצאת במקום טוב. לפני שנתיים, בזמן שברזיל הייתה במשבר, היו גם הרבה מאוד הזדמנויות, ואז קנינו למשל אג"ח של חברת האנרגיה פטרובראס. גם היום יש הזדמנויות, למשל באג"ח של חברות שירותים ותשתיות, כמו חברות שמשנעות מחצבים וסחורות מצפון המדינה למרכזה.

"גם במקסיקו יש לא מעט חברות מעניינות. אגב, אנחנו משקיעים רק באג"ח דולריות או שנקובות בליש"ט או אירו. הניסיונות של נשיא ארה"ב טראמפ לנער את ההסכמים מול קנדה ומקסיקו יכולים לייצר עוד הזדמנויות".

הצעדים של טראמפ יעזרו למשק האמריקאי?

"לא ממש, בטח שלא בטווח הארוך. פוטנציאל הצמיחה של המשק האמריקאי, שעמד פעם על כ-3% בשנה, ירד כיום לכ-1.5% בערך, בין השאר בגלל הזדקנות האוכלוסיה וחוסר יכולת להעלות את פריון העובדים. זו כמובן מגמה שמאפיינת עוד שווקים מפותחים בעולם".

אתה צופה משבר גדול בשנה הקרובה?

"לא משבר גדול, אולי האטה מסוימת בקצב הצמיחה העולמי. אני משקיע אקטיבי. בשנים האחרונות עברנו לא מעט משברים, והקרן עמדה בהם היטב. כלומר אנחנו מציגים תשואה יפה ועקבית לאורך זמן. יכול להיות שיהיה משבר, לא גדול, בטווח של 6-12 חודשים, למשל אם הצמיחה בארה"ב תואט. אם זה יקרה אנחנו נגיע ערוכים לכך. עצם זה שאנחנו משקיעים בכל העולם, מספק לנו הגנה מסוימת".

יש הזדמנויות בישראל?

"בדקנו לאחרונה השקעה באג"ח של טבע. האיגרות שלהם ירדו אבל התשואה עדיין לא הייתה גבוהה מספיק, אז לא קנינו. אני מאמין שההנהלה החדשה תצליח להציל את החברה ולהביא אותה לצמיחה בטווח הארוך. החברה עדיין מייצרת תזרים מזומנים יפה. לדעתי האג"ח של טבע, בעיקר הארוכה, לא ירדה מספיק נמוך כדי לייצר הזדמנות של ממש עבור הקרן שלנו".

"שיטת ההשקעות שלנו היא מלמטה למעלה - כלומר, אנחנו בודקים לעומק כל חברה לפני שאנו מחליטים להשקיע באג"ח שלה, ופחות לפי מגמות מאקרו. בדרך כלל אנחנו מחפשים חברות עם רווח EBITDA שנתי של 100-150 מיליון דולר לפחות"

"בשוק התשואה הגבוהה יש הרבה יותר הזדמנויות לנצל עיוותים בשוק. אנחנו מנסים לנצל מצבים שחברה נכנסת למצוקה כלשהי, אבל כזו שלא תגרום לה לפשיטת רגל, אלא שהיא תוכל לצאת מהמצב בשלב מסוים. בדרך כלל אנחנו מחפשים חברות עם חוב של 200-300 מיליון דולר"

"אנחנו מנסים לאתר חברות שנמצאות במשבר, אבל שהשוק, כמו שקורה הרבה מאוד פעמים, לא מעריך נכון את עוצמת המשבר - כלומר, תגובת השוק למצב מוגזמת ולא רציונלית"

"לדעתנו, בשנת 2019 כבר נתחיל לראות השפעות על הכלכלה האמריקאית, מכיוון שכנראה הריבית הריאלית תתחיל לעלות. במקביל, הגירעון של הממשל צפוי לזנק לכ-6% מהתוצר. שוק האג"ח האמריקאי מאוד מאוד יקר כיום"

מייקל סקוט

תפקיד: מנהל קרן להשקעה באג"ח בתשואה גבוהה בחברת שרודרס

גיל: 38

מגורים: לונדון

השכלה: תואר ראשון ושני במינהל עסקים מאונ' אוקספורד

תפקידים קודמים: אנליסט לאיגרות חוב ומנהל קרנות בשרודרס

תחביב: תקליטן (DJ)

עוד כתבות

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

האוניברסיטה שהפכה למוקד הפגנות פרו פלסטיניות סגרה את שעריה: "הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי"

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר שוטרים מסביב כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה