מגמה חיובית בסיום יום המסחר הראשון של השבוע בת"א

וול סטריט ביום ו': לאחר רצף בן 8 ימים של ירידות, מדד הדאו ננעל במגמה חיובית • אלטשולר שחם השקיע 35 מיליון שקל בהנפקת המניות שביצעה אינטרנט זהב בשבוע שעבר, והפך לבעל המניות השני בגודלו

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') בעליות, בצל הסגירה השלילית ביום ה' ועל רקע הנעילה המעורבת בוול סטריט ביום ו'. לאחר רצף בן 8 ימים של ירידות, מדד הדאו ננעל במגמה חיובית ושבר את רצף הירידות.

 

מנתוני הבורסה עולה כי בשוק האקוויטי המקומי גויסו כ-560 מיליון שקל - כלל משקאות  השלימה הנפקת הון ראשונית (IPO) בהיקף של כ-230 מיליון שקל וחברת הנדל"ן אמות  גייסה כ-330 מיליון שקל נוספים. בשוק הקונצרני, גויסו כ-2 מיליארד שקל על-ידי שני הבנקים הגדולים - לאומי  שגייס כ-1.3 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח ופועלים  שגייס כ-700 מיליון שקל בהנפקת אג"ח קוקו.

מנכ"ל חברת פרוטרום , אורי יהודאי , צפוי לקבל בונוס של עד 20 מיליון דולר אם עסקת המיזוג עם חברת IFF האמריקאית תצא לפועל. 50% מסכום הבונוס עשוי יהודאי לקבל זמן קצר לפני השלמת העסקה (שצפויה להיסגר עד לפברואר 2019) ועוד 50% בתוך שנה ממועד ההשלמה. כך עולה מתשקיף שפרסמה IFF בארה"ב [להרחבה].

חברת אינטרקיור  תשקיע 8.2 מיליון שקל באחת משמונה החברות הוותיקות שכבר בעלות רישיון לייצור קנאביס ושיווק שלו לשוק הישראלי. תמורת ההשקעה תקבל אינטרקיור 40% מהמניות הרגילות בחברה ו-50% ממניות הבכורה [לקריאה נוספת].

רשות ההגבלים העסקיים מצננת את התחזיות האופטימיות של בנק ישראל על הקמת בנק דיגיטלי בקרוב. "מבדיקת הרשות עולה כי הגופים המתעניינים נמצאים עדיין בשלב מאד התחלתי של התהליך. קבלת רישיון בנקאי הוא תהליך ארוך שעשוי לקחת מספר שנים, ואין וודאות בנוגע לסיכוי לקבלת הרישיון", נכתב במסמך שפרסמה הרשות ביום חמישי, שמנמק מדוע פסלה את המיזוג בין מזרחי טפחות  לבנק אגוד  לפני מספר שבועות [לידיעה המלאה].

שחקן חדש וחשוב מצטרף לסאגת מכירת השליטה בבזק : בית ההשקעות אלטשולר שחם השקיע 35 מיליון שקל בהנפקת המניות שביצעה אינטרנט זהב  בשבוע שעבר, והפך לבעל המניות השני בגודלו עם החזקה של 11.3% בחברה השולטת בבזק [לקריאה נוספת].

מניית סלקום  עלתה על רקע הנפקת מניות בהיקף של כ-200 מיליון שקל שהחברה מקדמת.

יוניטרוניקס  תקים חניון אוטונומי ראשון בעיר בוסטון תמורת כ-15 מיליון שקל; החברה מקימה עוד 7 חניונים אוטומטים בצםון אמריקה.

עובדי והנהלת בית ההשקעות פסגות ממשיכים לחוות הידרדרות ביחסי העבודה בארגון לקראת מה שנראה כהשבתה של בית ההשקעות לתקופה של יומיים לפחות, החל מהיום.

לבקשת רשות ני"ע, חברת הנדל"ן אדרי-אל  פרסמה מידע משלים הנוגע למשיכות ויתרות בעלי שליטה, שממנו עולה כי בסוף שנת 2017 משך בעל השליטה ומנכ"ל אדרי-אל, גבי אדרי , סכומים על חשבון דמי ניהול לרבעון הרביעי של אותה שנה (2017) ולשנת 2018, "אשר יצרו יתרת חובה של בעל השליטה כלפי החברה". נכון לספטמבר 2017 עמדה יתרת החובה של אדרי כלפי החברה על כ-400 אלף שקל, ובסוף 2017 עמדה על כ-1.3 מיליון שקל [להרחבה].

חברת חמת  מתכננת לגייס כ-40 מיליון שקל באמצעות הנפקה לציבור, או הקצאה פרטית של מניותיה. החברה דיווחה בשבוע שעבר לבורסה כי היא בוחנת הנפקה של עד 10% מהון המניות שלה, במחיר שלא יפחת מ-12.34 שקל למניה.

הרווח הנקי של אורמת   בשנת 2017 נחתך ב-23.1 מיליון דולר (כ-14%), בעקבות תיקון דוחותיה לאחור. אורמת נאלצה לתקן לאחור את דוחות הרבעון השני, השלישי והרביעי של 2017 (והשנה כולה), ועדכנה גם את דוחות הרבעון הראשון של 2018 במסגרת הדוח המורחב לרבעון זה, שהוגש באיחור.

מניית אטראו שוקי הון  מתחזקת. ברקע למסחר, בסוף השבוע נודע כי קרן נוקד קפיטל הפכה לבעלת עניין בחברה.

אל-על  תוסיף לרכז עניין על רקע ביטול עסקת המיזוג בין חברת-הבת סאן דור לישראייר. טאואר  עולה בלמעלה מ-3.6%.