פנייה לשר קרא: "בזק מנסה לבצע במחשכים מיזוג עם yes"

במכתב שנשלח היום לשר התקשורת, קורא יו"ר ההסתדרות הלאומית לעצור את המיזוג בין בזק ל-yes • "ניכר כי הנהלת בזק, בחיפזון ובבהילות, מנסה לקדם בפועל תהליכי מיזוג, זאת תוך מעטה של חשאיות, תוך קידום שינויים ארגוניים ושינויים ניהוליים מרחיקי לכת, המשליכים בצורה משמעותית ודרמטית הן על תפקודה של yes, על הנהלת החברה ועל עובדיה"

איוב קרא / צלם: איל יצהר
איוב קרא / צלם: איל יצהר

יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, שלח היום (ג') מכתב לשר התקשורת, איוב קרא, בפנייה דחופה לעצור את המיזוג בין בזק ל-yes. שמחי קורא לשר התקשורת לעצור את המיזוג, אותו הוא מכנה "מיזוג במחשכים", בטענה כי הנהלת בזק מנסה ליצור שינויים ארגוניים וניהוליים המשליכים על חברת yes.

"הסתדרות עובדים לאומית, ארגון עובדים כללי וארגון העובדים היציג בקרב עובדי לפנות אל כבודך ולבקש את התערבותך המיידית בכל הנוגע להליכי המיזוג הפוטנציאלים בין חברת yes לבין חברת בזק", כך נכתב במכתב. "מזה מספר שנים שעומדת על הפרק סוגיית מיזוג חברת בזק עם חברות-בנות ובכלל זאת עם חברת yes.

"לאחרונה, ניכר כי הנהלת בזק בחיפזון ובבהילות מנסה לקדם בפועל תהליכי מיזוג זאת תוך מעטה של חשאיות, תוך קידום שינויים ארגוניים ושינויים ניהוליים מרחיקי לכת, המשליכים בצורה משמעותית ודרמטית הן על תפקודה של חברת yes, על הנהלת החברה ועל עובדיה.  

"כך למשל, לאחרונה מונו הנהלות משותפות לחברת yes ולחברת פלאפון. מינוי זה משפיע הלכה למעשה על המיזוג העתידי עם בזק ועל התהליכים הצפויים מכוחו.

"ציבור העובדים וההסתדרות הלאומית סבורים כי הסדרת הליכי המיזוג, שיתוף העובדים והצגת השלכות המיזוג עם בזק חייב להיעשות בשקיפות.. נאמר בזהירות רבה, כי אנו בתחושה כי קיימת העדפה פסולה בקרב חברת בזק לאוכלוסיות עובדים שונות, אשר ביקרם חפצה הנהלת בזק. העדפה זו פסולה מכל וכל כאשר עסקינן בחברה ציבורית אשר לה קיימות חובות תום לב מוגברות לשקיפות ולטוהר מידות.

"נוכח כל האמור, ובכדי למנוע מצב בו יעמדו כל הנוגעים בדבר בפני מציאות של מעשה עשוי, אנו מבקשים את התערבותו המיידית של כבודך ובכלל זאת התערבותך לעצירת דהירת חברת בזק למיזוג במחשכים, ללא תכנית סדורה מראש".