תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הכל כלול פלוס: חוויית הפרימיום במתחמי העבודה

נטוורקינג גלובלי, סדנאות מקצועיות, אווירה קהילתית וחדר כושר • מתחמי המשרדים הבוטיקים מציעים חוויית עבודה של מעבר לישיבה במשרד • מהם השירותים שהם נותנים ואיך ניתן ליהנות מהם?

סניף Mindspace אחד העם, תל אביב/צילום: בועז ארד
סניף Mindspace אחד העם, תל אביב/צילום: בועז ארד

הכתבה בשיתוף Mindspace

האפשרויות שעומדות בפני חברות ובעלי מקצועות חופשיים שמעוניינים לשכור או לרכוש משרדים לעבודה הן מגוונות. בשוק קיימות אופציות רבות, כגון מתחמי משרדים להשכרה על בסיס חודשי, שנתי או אפילו שעתי, משרדים בגדלים שונים ועוד. במקרה של מתחמי משרדים ייעודיים, החברות מקבלות בדרך כלל את המשרד מוכן, לרבות ריהוט ושירותים נוספים, בעוד שבהשכרת משרדים שלא במסגרת מתחמים שכאלה, מדובר בשטח עצמו בלבד.

מתחמי משרדים נבדלים בשירותים שהם מספקים ללקוחותיהם, החברות ובעלי המקצועות החופשיים. כיום מציעות חלק מהחברות הגדולות בענף מתחמי בוטיק, המעניקים שירותי פרימיום יוקרתיים ללקוחות המעוניינים בחוויית עבודה שהיא מעבר ל"סתם לשבת במשרד". מהן השירותים הללו ואיך ניתן ליהנות מהם?

אל תזלזלו בלוקיישן

אחד היתרונות הגדולים שמציעות אותן חברות שבבעלותן מתחמי בוטיק יוקרתיים טמון בלוקיישן עצמו. לא "רק 20 דקות מהמרכז", לא "רחוק מהפקקים", אלא ממש בלב הערים הגדולות, שם נמצאות מרבית החברות הגדולות ומתנהלים החיים העסקיים, מה שמכונה בעולם העסקים - פריים לוקיישן.

לפריים לוקיישן במרכז תל אביב יש יתרונות רבים. למרות שמדובר באזור עמוס, הנגישות של התחבורה הציבורית גבוהה וניתן להגיע אליו בקלות מכל מקום. גם מבחינת מיתוג, משרד בלב זירת העסקים מקנה מוניטין טוב יותר מאשר משרד המרוחק ממנה. מקומות מרכזיים, ברוב המקרים, ממוקמים קרוב יחסית ללקוחות, ובנוסף גם מקלים על גיוס עובדים. בנוסף לכך, צעירים בגילאי 25-32, אלו ששייכים לדור המיליניאלים, מעדיפים לעבוד במרכז תל אביב, מה שגם מאפשר לחברות לשכור כוח אדם צעיר, טאלנטי ואיכותי.

ממש לא משרד טיפוסי. מתחמי העבודה של Mindspace//צילום: בועז ארד
 ממש לא משרד טיפוסי. מתחמי העבודה של Mindspace//צילום: בועז ארד

כך, למשל, רשת מתחמי המשרדים העולמית Mindspace מחזיקה 28 מתחמי משרדים בערים מרכזיות בעולם ברחבי ישראל, אירופה וארה"ב, ביניהן גם בתל אביב, ובחודש יולי האחרון הרחיבה את מתחם המשרדים בשדרות רוטשילד, בלב העיר, בארבע קומות נוספות. מתחם המשרדים המדובר פונה למגוון רחב של חברות, מסטארט-אפים מקומיים ועד לחברות גלובליות, וכן לבעלי מקצועות חופשיים וישנה בו גם אופציה לחנייה בתשלום עבור עובדי המשרדים בבניין. הלקוחות של הרשת נהנים מהעובדה כי היא בעלת פריסה עולמית ומציעה גישה חופשית, ללא עלות נוספת, למשרדי החברה בערים מרכזיות בעולם, כגון סן פרנסיסקו, וושינגטון די.סי, לונדון, אמסטרדם, ברלין, מינכן ועוד.

כמובן שלצד היתרונות בלוקיישנים מרכזיים, יש גם את החסרונות הברורים - פקקים לאלו שמשתמשים ברכב הפרטי, והיעדר חנייה, בחלק מהבניינים שלא כוללים שלא כוללים שטח ייעודי שכזה עבור העובדים. לכן, בסופו של דבר, מי ששוקלים לשכור משרדים במתחמי פריים לוקיישן צריכים להציב את היתרונות מול החסרונות לפני קבלת ההחלטה.

שת"פ וגישה לקהילת מומחים

הישיבה במתחם משרדים משותף, בייחוד כזה הנמצא בפריים לוקיישן, מרחיבה באופן משמעותי את הנטוורקינג בין חברות. היא מייצרת אפשרות לפעילות ושת"פ מול חברות שכנות במתחם עצמו וגם כאלה שיושבות בסמיכות בבנייני משרדים אחרים.

בנוסף לכך, מתחמי משרדים שהם חלק מרשת עולמית, שגם מקנה גישה למשרדים אחרים שלה ברחבי העולם, מסייעים לכל חברה מקומית להפוך לגלובלית. הפיזור הגיאוגרפי מרחיב את הנגישות של החברות למומחים ועמיתים שונים, המאיישים את מתחמי הרשת ברחבי העולם. כך, למשל, סטארט-אפ ישראלי, שיושב במתחם Mindspace בתל אביב, הוא למעשה, חלק מרשת בינלאומית. השותפים הפוטנציאלים שיש לו גישה אליהם הם סטארט-אפים, חברות ואקסלרטורים הממוקמים במתחמי החברה בסן פרנסיסקו או בלונדון. הוא יכול להיחשף אליהם בנסיעת עסקים ובעת שימוש במתחמי המשרדים של הרשת בחו"ל. בדיוק מהסיבה הזאת, לקוחות Mindspace יכולים לעשות שימוש גם באפליקציית הנטוורקינג שפותחה בחברה, המאפשרת להם להחליף מידע ורעיונות עם למעלה מ-13 אלף איש שעובדים במתחמי המשרדים של החברה ברחבי העולם, ובכך לבצע נטוורקינג יעיל ופורה.

מתחם Mindspace - לשבת בת"א ולהרגיש בינלאומיים. לפרטים הקליקו כאן>>

שמירה על אורח חיים בריא, חוגים וסדנאות

יום עבודה של 8.5-9 שעות, ולפעמים גם יותר, הוא לעיתים מתכון בטוח לפגיעה באורח החיים הפעיל והבריא של אדם. רבים יושבים על הכיסא רוב היום, כמעט שלא קמים, ואחרי שעות העבודה אין זמן לבצע פעילות גופנית. אחד הדברים שהופכים חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק, איביי ועוד למקומות העבודה האהובים ביותר בעולם הוא השירותים החווייתיים שהם מספקים לעובדים, כמו למשל חדרי כושר ופעילויות פנאי. אולם מה שהפך לחלק בלתי נפרד משגרת היום של ענקיות הטכנולוגיה הוא מחזה לא שכיח בבנייני משרדים "רגילים", בהם שירותי הפרימיום הללו פחות נפוצים.

דגש על עיצוב ואווירה קהילתית. מתחמי העבודה של Mindspace/צילום: מארק וולדו
 דגש על עיצוב ואווירה קהילתית. מתחמי העבודה של Mindspace/צילום: מארק וולדו

בחלק ממתחמי המשרדים הבוטיקים מציעים לעובדי החברות השונות גם חדר כושר, כחלק מהמתחם עצמו. הוא משרת את כלל עובדי המקום ומאפשר להם להיות פעילים יותר גם במהלך יום העבודה. שירות משודרג נוסף שמעניקים מתחמי משרדי בוטיק ללקוחותיהם הוא קיום אירועים קהילתיים. מכירים את ה-Happy Hour הנהוג בחברות הייטק, עם כיבוד ושתייה חופשיים? אז מתברר שלא מדובר בנחלתן הבלעדית של חברות כאלה, אלא גם בשירות אותו ניתן לקבל במתחמי בוטיק למשרדים.

זאת ועוד, מתחמי בוטיק פרימיום יספקו לרוב שירותים נוספים כגון סדנאות מקצועיות או חוגי ספורט לרווחת ולבריאות העובדים, דבר שמקל משמעותית על עלויות הרווחה של החברות היושבות במקום.

איך בוחרים מתחם?

אם כן, במתחמי הבוטיק פרימיום, בייחוד אלה שיושבים על קרקע נדל"נית יקרה, העלות תהיה לעיתים גבוהה יותר מאשר במתחמים אחרים. אבל יחד עם זאת, קהל היעד שלהם הוא כזה שמחפש יוקרה ושירותים נוספים בתמורה למחיר שהוא משלם. זהו המוטו במתחם המשרדים החדש של Mindspace בשדרות רוטשילד, בו גם מושם דגש על נראות ועיצוב פנים - הריהוט, חדרי הישיבות, טרקליני העסקים המפוארים, שהם הרבה מעבר לסטנדרט המקובל במתחמי משרדים. בנוסף, כולל המתחם גם חדר כושר, אירועים קהילתיים וכן סדנאות מקצועיות לעובדים ונשמרת בו רמת שירותיות גבוהה. במתחם תמצאו, כאמור, לאונג'ים, חדרי ישיבות בגדלים שונים, והכל בעיצוב אמנותי וחדשני ובאווירה בוטיקית. בחברה גם טוענים כי לשכור משרדים באותה רמה ובאותו מיקום יכול לעלות לעסקים עד פי שניים, וזאת בשל חוסר האפשרות לנצל את השטחים המשותפים כפי שנעשה במתחמי משרדים. כמו כן, השכרת משרד פרימיום במיקום טוב בעיר, המציע שירותי רווחה לעובד, יכול לסייע לחברות למתג עצמן בצורה טובה יותר, למשוך כוח אדם איכותי ולהשאיר אותו מרוצה - כל אלו נמדדים בכסף ותורמים לשווי החברה ויכולת הצמיחה שלה.

בשורה התחתונה, ההשוואה בין מתחמי המשרדים השונים צריכה להתבסס על צרכי החברה עצמה או בעל העסק. מי שמעוניינים לשים דגש על הנראות, הטכנולוגיה והשירותים שיקבלו, יוכלו לזכות בתמורה טובה יותר במשרדי הבוטיק היוקרתיים.

אתם מוזמנים ל-Happy Hour - מתחם Mindspace, לא רק מקום עבודה>>