נעילה אדומה בת"א; אל על הובילה את מדד תל אביב 125

חברת תקשוב תתמודד על רכישת חברת בזק און ליין מידי קבוצת בזק • ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא האשראי ללווים הגדולים השלימה אתמול את שליחת הפניות שלה לחמשת הבנקים הגדולים

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר בארץ, בירידות. שלשום ננעלו בורסות וול סטריט בירידות לאחר יום מסחר מקוצר, ואתמול הן נותרו סגורות לרגל יום העצמאות האמריקאי. 

 

ביום שישי אמור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לחתום על צווים להעלאת מכסים על מוצרים המיוצרים בסין בהיקף כספי כולל של למעלה מ-30 מיליארד דולר. דבר זה לא עובר בשתיקה במזרח הרחוק, ובסין קרובים לאבד את סבלנותם, דבר שמערער את היציבות בשווקים.

חברת תקשוב, חברת המוקדים הגדולה בישראל, תתמודד על רכישת חברת בזק און ליין מידי קבוצת בזק . הערכות בשוק הן שעיקר ההתעניינות במכרז תגיע מצד חברות מוקדים אחרות, וביניהן באבקום וטלאול.

חדר המידע של המכרז עדיין לא נפתח, אך הליך המכירה צפוי להיות קצר ופשוט היות ועבור בזק מדובר בעסקה לא משמעותית מדי, והיא מעוניינת למכור את החברה מפני שפעילותה איננה סינרגטית לפעילות קבוצת בזק [להרחבה].

בעלי השליטה בקבוצת יעקובי , פיני (יו"ר) ואמיר (מנכ"ל) יעקובי, מתכננים לנצל את הצניחה בערך החברה בחודשים האחרונים, ולרכוש את מניותיה בבורסה או מחוץ לבורסה [להרחבה].

גזית גלוב  דיווחה על רכישת נכס מסחרי נוסף ברובע ברוקלין שב ניו-יורק בתמורה ל-47.3 מיליון דולר. מדובר בנכס בשם The Edge Retail, בעל שטח להשכרה של כ-5,600 מ"ר, הממוקם בשכונת וויליאמסבורג. מדובר ברכישה השנייה של גזית גלוב בברוקלין בחודשיים האחרונים והשלישית עד כה בניו-יורק [לקריאה נוספת].

סכסוך עבודה הוכרז אתמול במפעל מיגדה של חברת התרופות טבע  בקריית שמונה. העובדים, המאוגדים בהסתדרות, שרויים באי ודאות על רקע כוונת טבע למכור את המפעל כחלק מתוכנית ההתייעלות שעליה הכריזה בדצמבר - כאשר בחודשים שחלפו מאז, היו מגעים עם רוכשים פוטנציאליים, אך אלה עדיין לא הבשילו לעסקה.

בנק פועלים  לא העביר בחצי שנה האחרונה כספים לאיגוד הבנקים. בנק הפועלים הוא הבנק הגדול ביותר, ולכן אי-העברת הכספים משמעותית לפעילות האיגוד. לפי הערכות, הבנק אמור להעביר כ-4 מיליון שקל בשנה, ואם לא יעביר את הכספים בחודשיים הקרובים, האיגוד עלול להיקלע לבעיות כספיות. הצעד הזה נובע מכך שבבנק הפועלים לא מרוצים מתפקודו של איגוד הבנקים, וטוענים שהוא צריך להיות אפקטיבי יותר, בעיקר מול העליהום שסופגים הבנקים בכנסת [לידיעה המלאה].

עוד בבנקים: ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא האשראי ללווים הגדולים השלימה אתמול את שליחת הפניות שלה לחמשת הבנקים הגדולים. הוועדה בראשות ח"כ איתן כבל, הודיעה היום כי שלחה מכתב לבנק הפועלים ולמזרחי טפחות  בדרישה לקבל מידע על לווים גדולים עימם עבדו. שליחת מכתבים אלה מצטרפת לפנייה שקבלו בנק דיסקונט , לאומי  והבינלאומי  בשבועיים האחרונים [להרחבה].

פחות משנתיים חלפו מאז שהנפיקה בבורסה קרן פימי של ישי דוידי את חברת הלוגיסטיקה הימית אוברסיז קומרס  וכעת היא סיכמה על מכירת השליטה בה לחברת ההחזקות אמיליה פיתוח  תמורת כ-92 מיליון שקל [לקריאה נוספת].

חברת כלל ביוטכנולוגיה  הודיעה כי העסקה למכירת החברה-הבת (53%) קיורטק לחברת אינסייט הישראלית לא תצא בסופו של דבר לפועל, לאחר שאינסייט לא העבירה ל כת"ב את התשלומים המוסכמים. כת"ב נסחרת לפי שווי של 498 מיליון שקל, לאחר שבחודש האחרון עלתה מניית החברה ב-10%, בעיקר על רקע הנפקת חברת ניאון, שבה מחזיקה כת"ב 5% [להרחבה].

רבל  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה כי מחודש אפריל ועד היום התקשרו חברות הקבוצה בהסכמי מסגרת חדשים לאספקת מוצרים ותבניות בהיקף כולל של כ-142 מיליון אירו. מתוך סכום זה, כ-88.3 מיליון אירו הם הסכמים לאספקת מכלולים ושסתומים בתחום מערכות הרכב, וכ-54.1 מיליון אירו הם הסכמים בתחומים החלקים המבניים לרכב (פעילות חברת ארקל). 

אל על  ריכזה עניין גם היום לאור סאגת ביטולי הטיסות ומחירי הנפט.