טוגדר מגייסת 11.8 מ' ש' למימון פעילותה באפריקה ובישראל

החברה פרסמה אתמול תשקיף להנפקה • בתגובה נפלה מניית החברה ב-12% אתמול וב-9% היום

הנהלת טוגדר / צילום: מתן נעים
הנהלת טוגדר / צילום: מתן נעים

מניית חברת הקאנביס טוגדר ירדה אתמול ב-12% בעקבות פרסום תשקיף להנפקה בהיקף של 11.8 מיליון שקל. ההנפקה תבוצע במחיר של 8.16 שקל למניה, הדומה למחיר הסגירה ערב הדיווח, כאשר  לכל מניה תוצמד אופציה במחיר מימוש זהה, כך שהמחיר האפקטיבי למניה בהנפקה על פי מודל "בלאק אנד שולס" הוא 5.29 שקל. בשעות הצהריים נסחרה מניית טוגדר  בירידה נוספת ומחירה 7 אגורות, כלומר עדיין גבוה מהמחיר האפקטיבי. שווי השוק של החברה עומד על 324 מיליון שקל.

בקופת החברה אין מזומנים טרם ההנפקה והיא מקיימת את עסקיה מהלוואות בעלים. בעלי השליטה בחברה מאז מאי השנה (מועד מיזוג פעילות הקנאביס לשלד הבורסאי), ניסים ברכה, גיא עטיה וניר סוסינסקי, מחזיקים יחד 74% בחברה והם הודיעו כי ימשיכו לתמוך בחברה. 

חוב החברה לשלושת הבעלים כולל סכום של 7 מיליון שקל, העשויים לתפוח עד ל-52 מיליון שקל בגין מימוש אופציות של החברה. מדובר במנגנון חוב אותו הגדירו בעלי טוגדר בעת מיזוג פעילות הקנאביס של חברת גלובוס פארמה לשלד הבורסאי, ולפיו עבור כל אופציה שהייתה קיימת לפני המיזוג ותמומש, הם יהיו זכאים להחזר במזומן של 25 שקלים. 

טוגדר מסרה כי החזר ההלוואה יהיה תלוי באישור ועדת הביקורת של החברה והוא תלוי במצב עסקי החברה (ההחזר לא יעלה על רבע מרווחי החברה לפני מס ותלוי בתזרים החברה ויכולתה להמשיך לפעול לאחר ההחזר), אך החזר חוב זה קודם לחלוקת דיבידנד. 

מחכה לאישור לייצוא קנאביס מאוגנדה

טוגדר מעריכה את הקמת פעילות הקנאביס בישראל ב-15 מיליון שקל, מהן עלויות הקמת מפעל ייצור מוערכות בכ-8 מיליון שקל, ובינתיים החברה תקבל שירותי ייצור מגורם חיצוני - חברת פנאקיסה שכבר פועלת בשוק זה - תמורת תמלוגים. עוד חשפה החברה בתשקיף שלה את המדינה האפריקאית בה היא פועלת בנוסף לישראל - אוגנדה. החברה מסרה לפני כמה שבועות כי פעילות זו אמורה להיות הראשונה להניב הכנסות לחברה. התשקיף שופך מעט אור על פעילות זו - אך גם מעלה שאלות נוספות.

בתשקיף נמסר כי הפעילות באפריקה צפויה לעלות כ-15 מיליון דולר בשנה לתפעול שוטף, כבר ב-2019. ההערכות של החברה הן כי ההכנסות מהפעילות הזו יגיעו ל-75 מיליון דולר בשנה, וכך היא תמומן. עלות הקמת הפעילות באוגנדה מוערכת בלפחות 8 מיליון שקל, וכולה תמומן על ידי החברה.  טוגדר מסרה כי אם עלות המיזם באוגנדה תהיה גבוהה מ-8 מיליון שקל, יובא הדבר לאישור האסיפה הכללית.

לפני כמה שבועות אמר ניסים ברכה, מבעלי השליטה בטוגדר,  כי ניתן יהיה לייצא קנאביס מאוגנדה כבר בתוך כמה חודשים. כיום אין אישור ייצוא קנאביס בכמויות גדולות מאוגנדה לקנדה. טוגדר מסרה כי היא מקווה לקבל אישור ייצוא תוך כמה שבועות, וכי היא ממתינה גם לאישור ייבוא בהתאם לתקנות החדשות הנחקקות בימים אלה בקנדה, אולם אין זה סופי.