7 טיפים שישפרו את תמונות האוכל שאתם מעלים לאינסטגרם

רוצים לקבל יותר לייקים לתמונות האוכל שהעליתם לפייסבוק ואינסטגרם? כך תעשו זאת בקלות וללא צורך בציוד מיוחד

עידן הרשתות החברתיות גורם לנו לתעד באובססיביות כל רגע מרגש וכל יציאה לבילוי, כל מנת יוקרה במסעדה, כל פיצה שכונתית וכל דרינק (וחתולים, בואו לא נשכח חתולים).

הסמארטפונים, כמובן, משתכללים עם הזמן במטרה לתמוך בתרבות הזו, והמצלמות שלהם נעשות חדות יותר ומלאות פיצ'רים מועילים שנועדו לייפות ולשפר את התמונה: איפור עדין, החלקת עור, כמו גם שלל פילטרים וריגשונים שנועדו להפוך את המציאות לאמנותית יותר. עד כאן הכל טוב ויפה, אבל אף פילטר, משוכלל ככל שיהיה, לא יוכל להציל צילום גרוע.

כל זה נכון שבעתיים כשמדובר באוכל. כשהמנה נמצאת מול עינינו היא מושכת ומגרה, אבל נדמה שברגע שהעלינו את תמונתה לאינסטגרם, טוויטר או פייסבוק, פתאום המנה ההודית הטעימה כל כך נראית כמו שליכטת בוץ עכור שמישהו דרך בה בטעות; והפנקייק הזה, עם הריח המטריף, נראה כמו עיגול חום-אפרפר ושטוח באופן מדכא.

זו הזדמנות טובה ללמוד כמה כללי יסוד, שיהפכו את תמונות האוכל שלכם למגרות ומעניינות הרבה יותר - ויעזרו לכם לגרוף הרבה יותר לייקים. כדי להמחיש את ההבדלים, כל עצה כזו תובא בצירוף תמונות "עשה" ו"אל תעשה".

כל הטיפים המובאים להלן מיועדים לצילום באמצעות הסמארטפון ואינם דורשים ציוד מיוחד. פשטות ונוחות הן שם המשחק.

1. רדו לגובה הצלחת
במקרים רבים נדמה לנו שאם נצלם ישר מלמעלה נוכל להכניס פרטים רבים יותר לתמונה, אלא שבדרך כלל מה שקורה הוא שהמנה נראית שטוחה ולא מעניינת. עדיף להטות מעט את הטלפון, להוסיף זווית קלה שתדגיש את תלת-הממדיות של המנה שמולכם. כך לדוגמה, צילום מזווית נמוכה, כשעיניכם נמצאות בגובה המנה (והטלפון בגובה הצלחת), ייתן עומק נוסף.

רדו לגובה הצלחת / צילום: עינת חורשי
 רדו לגובה הצלחת / צילום: עינת חורשי

2. הימנעו מעומס ויזואלי
נדוש לומר זאת, ובכל זאת: אל תעמיסו פרטים, צלמו את המנה ללא הסחות דעת וללא עומס ויזואלי מסביב. עם זאת, לא חובה להיגרר לספרטניות מוגזמת, שבה המנה עומדת בודדה וגאה במרכז התמונה. מותר ורצוי להוסיף אלמנט או שניים ברקע שיוסיפו עניין. אפשרות אחרת היא לשנות את העמדת האובייקטים ואת הצבתם בפריים - כלומר, לצלם את המנה לא במרכז התמונה אלא דווקא קצת בצד.

הימנעו מעומס ויזואלי / צילום: עינת חורשי
 הימנעו מעומס ויזואלי / צילום: עינת חורשי

3. העדיפו צילום באור שמש
העדיפו תמיד אור טבעי. אם יש לכן אפשרות, חכו לבוקר כדי לצלם באור שמש. עם זאת, אל תצלמו באור צהריים ישיר וחזק ש"ישרוף" את התמונה (כלומר, יהפוך אותה בהירה ולבנה מדי) או יטיל צל - במקרה כזה הרחיקו את הסמארטפון וצלמו ממרחק חצי מטר בערך (עם זום, או שתחתכו אח"כ את התמונה). אם אין אפשרות להמתין לבוקר, מצאו תאורה בהירה. ובשם כל מה שיפה בעולם, אל תשתמשו בפלאש.

 העדיפו צילום באור שמש / צילום: עינת חורשי
  העדיפו צילום באור שמש / צילום: עינת חורשי

4. ברחו מרקע מקושקש
העדיפו לצלם על רקע לבן חלק, למשל שולחן פורמייקה נקי. אם אתם רוצים לייצר דרמטיות, אפשר ללכת על רקע כהה. השתדלו להימנע מרקע בעל טקסטורה כעורה כמו משטחי שיש מטולאים, או רקע מדכא אחר שמסיח את הדעת מהאוכל.

ברחו מרקע מקושקש / צילום: עינת חורשי
 ברחו מרקע מקושקש / צילום: עינת חורשי

5. הוסיפו גירוי ויזואלי
הגשה יפה מגרה את החושים, בין אם מדובר בקישוטים למנה (לדוגמה, עלי פטרוזיליה טריים מעל הצלחת, או סוכריות צבעוניות לקישוט מילקשייק), בין אם שימוש בכלים יפים, ובין אם צילום שמדגיש את מרקם המזון (למשל, עוגה לאחר שנפרסה, או לזניה שחתיכה ממנה חסרה).

הוסיפו גירוי ויזואלי / צילום: עינת חורשי
 הוסיפו גירוי ויזואלי / צילום: עינת חורשי

6. צלמו מכמה זוויות
אם יש לכם אפשרות וזמן, צלמו כמה תמונות ממספר זוויות שונות. בהמשך תוכלו לבחור מביניהן את התמונה היפה ביותר, או זו ש"עובדת" באופן הטוב ביותר.

צלמו מכמה זוויות / צילום: עינת חורשי
 צלמו מכמה זוויות / צילום: עינת חורשי

7. תשכחו מפילטרים
שמעו, אני יודעת, נדמה לנו שפילטרים מוסיפים לתמונה, משפרים את הצבעים שלה, אולי נותנים לה נופך קסום יותר. זו אשליה. הם לא, על פי רוב מדובר בתוספת מוגזמת הרבה יותר מדי, שגורמת לצבעים זרחניים ולאוכל שלכם להיראות כאילו הרגע יצא מהכור בצ'רנוביל. אין צורך. 

תשכחו מפילטרים / צילום: עינת חורשי
 תשכחו מפילטרים / צילום: עינת חורשי