אורבוטק: המכירה אושרה, החברה זכתה במשפט בקוריאה

מכירת אורבוטק ל-KLA-Tencor אושרה ע"י בעלי המניות • בית המשפט העליון בסיאול דחה ערעור בתביעה שהוגשה נגד אורבוטק בעניין שימוש בקניין רוחני

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר
אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר

אסיפת בעלי המניות של אורבוטק   אישרה היום (ה') ברוב גדול את מכירת החברה ל-KLA-Tencor, בעסקה של למעלה מ-3 מיליארד דולר. האישור היה צפוי, והוא מהווה חלק מהתהליכים שהחברות צריכות לעבור עד להשלמת העסקה.

בינתיים, רגע לפני שאורבוטק הופכת לחלק מחברת KLA-Tencor, החברה שמה מאחוריה הליך משפטי ממושך שנערך בשנים האחרונות בקוריאה. בית המשפט העליון בסיאול דחה ערעור בתביעה שהוגשה נגד אורבוטק וזיכה את החברה באופן מוחלט בתביעת שימוש בקניין רוחני.

אורבוטק מספקת טכנולוגיות לשימוש בתהליכי הייצור של מוצרי אלקטרוניקה. ב-2013 החברה זכתה במשפט בערכאה נמוכה יותר, אך כעת היא זוכה בערעור. מדובר על פרשה מביכה שבה נטען שאורבוטק הייתה מעורבת בגניבת מידע רגיש מהלקוחה סמסונג. אם אורבוטק הייתה מפסידה בהליך, היא הייתה נדרשת לשלם קנס של עד 1.5 מיליארד וון קוריאני (כ-1.3 מיליון דולר) - סכום לא מאוד מהותי שאף היה מכוסה על-ידי ביטוח, אך הפסד משפטי כזה היה עלול לפגוע ביחסיה עם הלקוחות ובמהלך עסקיה התקין. אורבוטק הכירה בשלוש השנים האחרונות בהוצאות שנתיות של עד 25 אלף דולר בגין ההליך הזה.

לדברי מנכ"ל אורבוטק, אשר לוי, "אורבוטק וחברת-הבת הקוריאנית שלנו מרוצים מאוד מהחלטת ביהמ"ש העליון הקוריאני, שפסק כי ההחלטות שנתקבלו בבתי המשפט הנמוכים יותר יישארו בעיינן והשאיר את הזיכוי של אורבוטק על כנו. הפרק הזה, שהחל כבר ב-2012 הסתיים. אורבוטק מאז ומעולם הבינה והעריכה את החשיבות של קניין רוחני כנכס ליבה של כל חברה. אנו מקפידים לשמור ולאכוף מדיניות שמטרתה להגן על הקניין הרוחני של החברה ושל צדדים קשורים באשר הם. אורבוטק מחויבת להמשך פיתוח וחיזוק פעילותה בקוריאה, תוך אספקת פתרונות טכנולוגים מתקדמים ומתן שירות מקצועי, הגון וברמה הגבוהה ביותר למגוון לקוחותיה".

כאמור, בקרוב צפויה להיסגר מכירת אורבוטק לידי KLA-Tencor. במסגרת העסקה, KLA תשלם עבור כל מניית אורבוטק תשלום במזומן של 38.86 דולר ותעביר 0.25 מניות של עצמה. ביום הדיווח על העסקה התמורה הכוללת הייתה 69.02 דולר למניה ו-3.4 מיליארד דולר בסה"כ, אך מאז ירדה מניית KLA, למחיר המשקף 64.68 דולר למניית אורבוטק וכ-3.2 מיליארד דולר בסה"כ (המחיר הסופי ייקבע ביום השלמת העסקה).