טוגדר לבד: לא תנפיק בינתיים לציבור, תגייס הון מבעל השליטה

חברת הקנאביס הודיעה היום על ביטול ההנפקה שלה לציבור • המניה נמצאת בשעה זו בהקפאת מסחר ושווי החברה 302 מיליון שקל • טוגדר מתקיימת בחודשים האחרונים מהלוואות בעלים

הנהלת טוגדר / צילום: ליאת מנדל
הנהלת טוגדר / צילום: ליאת מנדל

חברת הקנאביס טוגדר  הודיעה היום על כוונתה לבטל את ההנפקה שלה לציבור. החברה תכננה לגייס 11.8 מיליון שקל לפי מחיר השוק ביום ההודעה על ההנפקה אך מחיר אפקטיבי נמוך בכ-40% אם לוקחים בחשבון את האופציה הכלולה בחבילה. ההודעה על ההנפקה הובילה לירידה במחיר המניה כמעט עד המחיר האפקטיבי. בעקבות זאת החליטה החברה לבטל את ההנפקה ובמקום זאת יעמידו בעלי השליטה לחברה 6 מיליון שקל למימון פעילותה של החברה בתקופה הקרובה.

המניה נמצאת בשעה זו בהקפאת מסחר ושווי החברה 302 מיליון שקל.

לטוגדר אין היום כמעט מזומן בקופה והיא מתקיימת בחודשים האחרונים מהלוואות בעלים. היא תצטרך לגייס לטובת פעילותה בשנה הקרובה הון נוסף מעבר ל-6 מיליון שקל הללו, אם שוב מבעלי השליטה ואם ממקורות אחרים. חוב החברה לבעלים מגיע כיום לכ-7 מיליון שקל ועשוי להגיע עד 52 מיליון שקל אם ימומשו אופציות נוספות של הציבור בחברה. בעלי השליטה בחברה הם ניסים ברכה, גיא עטיה וניר סוסינסקי המחזיקים יחד 74% בחברה.

טוגדר מעריכה את הקמת הפעילות גידול ועיבור הקנאביס בישראל ב-15 מיליון שקל (מהן עלויות הקמת מפעל ייצור מוערכות בכ-8 מיליון שקל, ובינתיים החברה תקבל שירותי ייצור מגורם חיצוני - חברת פנאקיסה שכבר פועלת בשוק זה - תמורת תמלוגים). באוגנדה, עלות הקמת המפעל מוערכת גם היא בכ-8 מיליון שקל, ואילו עלויות ההפעלה של השדה והמפעל מוערכות בכ כ-15 מיליון דולר בשנה לתפעול שוטף. ההערכות של החברה הן כי ההכנסות מהפעילות הזו יגיעו ל-75 מיליון דולר בשנה.

לפני כמה שבועות אמר ברכה (מבעלי השליטה בחברה כאמור) כי ניתן יהיה לייצא קנאביס מאוגנדה כבר בתוך כמה חודשים וכי כבר יוצא קנאביס ממדינה זו לקנדה. ההבהרות לקראת התשקיף חושפות כי הייצוא היה בסדר גודל קטן לצרכי מחקר. כיום אין אישור ייצוא קנאביס בכמויות גדולות מאוגנדה לקנדה. טוגדר מסרה כי היא מקווה לקבל אישור ייצוא תוך כמה שבועות, וכי היא ממתינה גם לאישור ייבוא בהתאם לתקנות החדשות הנחקקות בימים אלה בקנדה, אולם אין זה סופי.

מן התשקיף עולה עוד אף שהחברה מסרה בעבר כי חתמה על מספר הסכמים מחייבים לשיווק הקנביס שלה בקנדה, ושלשום אף הודיעה על חתימת הסכם שיווק עם חברה ישראלית. כל ההסכמים הללו הוגדרו כמחייבים, אך הם תלויים בקבלת אישורים נוספים ולכן החברה לא רשמה אותם עדיין כצבר הזמנות.

מהנהלת טוגדר נמסר: ״אנו ממשיכים לממן את החברה, כפי שעשינו בחודשים האחרונים ומחויבים לכלל בעלי המניות שלנו. אנו מאמינים כי התקדמות עסקית, חתימה על הסכמים מסחריים, כפי שחתמנו בגרמניה וקנדה, לצד הקמה מואצת של החוות שלנו, יובילו ליצירת ערך משמעותית״.