טליט מוכרת את חטיבת הרכב לחברה סינית בכ-105 מיליון דולר

בטליט מתכוונים להשתמש בכסף שיתקבל מהעסקה לצמצום חובות החברה

יוסי פייט / צילום: תמר מצפי
יוסי פייט / צילום: תמר מצפי

חברת טליט מוכרת את חטיבת הרכב שלה לחברה הסינית TUS תמורת תשלום במזומן של 105 מיליון דולר. העסקה צפויה להסגר לקראת סוף שנת 2018. על כך דיווחה טליט הבוקר (ו'). 

פעילות הרכב של טליט  עסקה בפיתוח, שיווק ומכירה של רכיבי תקשורת המוטמעים ברכבים בקו הייצור. בחברה מסבירים כי למרות שחטיבת הרכב צמחה משמעותית בשנת 2017, פעילות החטיבה הפכה לפחות סינרגטית לאסטרטגיית החברה אשר הינה מתן פתרונות IoT מקצה לקצה. המכירה תאפשר לחברה להתמקד ולהשקיע בתעשיית ה-IoT (האינטרנט של הדברים) . .

בטליט מציינים כי עסקת המכירה דורשת ארגון מחדש של פעילות הרכב בתוך החברה כולל העברה של נכסים ועובדים ממחלקות המחקר והפיתוח והמכירות במספר מדינות.

הכנסות החטיבה עמדו בשנת 2017 ברמה של 63.2 מיליון דולר והרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) הסתכם בכ-10 מיליון דולר.

בטליט מתכוונים להשתמש בכסף שיתקבל מהעסקה לצמצום חובות החברה.

TUS היא ספקית מובילה בתחום הפתרונות למערכות מתקדמות לסיוע לנהג ( ADAS ) והיא אחת מ-12 מייסדי המרכז הלאומי לחדשנות לכלי רכב חכמים בסין.

מנכ"ל TELIT, יוסי פייט מסר: "מכירת חטיבת הרכב הינה חלק מתהליך המיקוד העסקי שעוברת החברה במהלך השנה האחרונה. העסקה תצמצם את חוב החברה באופן משמעותי ותספק את הגמישות הפיננסית הנדרשת למיקוד משאבי החברה בהאצת האינטגרציה של קו מוצרי החומרה ושירותי ה-IoT בתחום הקישוריות הגלובלית, פלטפורמת ה-IoT ופורטל השירותים מקצה לקצה, מה שיחזק את מעמדנו כחברה מובילה בתחום פתרונות ה-IoT". 

טליט מפתחת ומייצרת מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים (M2M), כולל יישומי האינטרנט של הדברים (IoT). החברה מנוהלת על-ידי יוסי פייט ונסחרת בבורסת המשנה של לונדון (AIM) לפי שווי של 211 מיליון פאונד (כמיליארד שקל), לאחר ירידה של 40% במחיר המניה בשנה האחרונה.

המניה נפלה בין היתר על רקע הדחת המנכ"ל הקודם, עוזי כץ, לאחר שהתגלה כי הסתיר כתב אישום נגדו בארה"ב, וכן על רקע 3 אזהרות רווח שפרסמה החברה בשנה האחרונה.

בחודש מרץ השנה מסרה טליט כי ה-FCA, הרגולטור הבריטי האחראי על שוק ההון, פתח בחקירה נגד החברה בנוגע לתזמון הפרסום של מספר נושאים שדווחו במסגרת דוחות המחצית הראשונה של 2017, בחודש אוגוסט האחרון. לדברי טליט היא שיתפה פעולה באופן מלא עם ה-FCA בכל פניותיו עד כה, ומתכננת להמשיך לפעול כך . 

את העסקה הוביל יריב דפנה, דירקטור בטליט, הממונה על הכספים וסמנכ"ל הפיתוח עסקי של החברה, יחד עם בנק ההשקעות רוטשילד אנד קו אשר שימש יועץ פיננסי בלעדי. בצד המשפטי ליוו משרד עורכי הדין הבינלאומי CMS ועו"ד יוסי ויינשטוק, שותף במחלקה המסחרית במשרד פרל כהן צדק לצר ברץ.