חמאס הודיע על הפסקת אש? השיגורים נמשכו גם הלילה

צה"ל הפציץ עשרות יעדים של חמאס ברחבי הרצועה: אתמול הותקף בניין רב-קומות במחנה הפליטים שאטי, וזאת לצד התקיפה של מפקדת גדוד חמאס בבית להיא שבצפון הרצועה • בתום הערכת מצב בצה"ל הוחלט כי מערכת החינוך בדרום והקייטנות יפעלו היום בעוטף עזה וביישובי הדרום כרגיל

תקיפת חיל האוויר בעזה / רויטרס
תקיפת חיל האוויר בעזה / רויטרס

למרות הודעת חמאס והגי'האד האסלאמי מאמש (שבת), שלפיה הם ינצרו את האש בדרום לאחר יום קרב בעזה, במהלך הלילה האחרון נמשכו האזעקות בעוטף עזה, לאחר שזוהו 4 שיגורים של פצצות מרגמה לעבר ישראל.

משגר ששיגר פצצות מרגמה לעבר תחומי המועצה האזורית אשכול - הותקף והושמד בידי צה"ל. פצמ"ר נוסף ששוגר לעבר שער הנגב - יורט באמצעות כיפת ברזל. לא היו נפגעים.

בתום הערכת מצב בצה"ל הוחלט כי מערכת החינוך בדרום והקייטנות יפעלו היום בעוטף עזה וביישובי הדרום כרגיל. זאת לאחר שאתמול שוגרו לעבר יישובי העוטף ולעבר שדרות כ-200 פצמ"רים ורקטות.

אישה מביטה מחלון שבור לאחר מטח רקטות לשדרות / רויטרס
 אישה מביטה מחלון שבור לאחר מטח רקטות לשדרות / רויטרס

צה"ל הגיב על השיגורים מעזה בעצמה רבה, והפציץ עשרות יעדים של חמאס ברחבי הרצועה: אתמול הותקף בניין רב-קומות במחנה הפליטים שאטי, וזאת לצד התקיפה של מפקדת גדוד חמאס בבית להיא שבצפון הרצועה. מדובר בגלך התקיפות הנרחב ביותר בעזה מאז המבצע צוק איתן מלפני 4 שנים.

בצה"ל אמרו כי רב הקומות שהותקף בשאטי שימש במשך שנים ארוכות מתקן אימונים של גדודי חמאס, במסגרת תהליכי ההכשרה שלהם ללוחמה בשטח בנוי, השתלטות על מבנים ובתקופה האחרונה אף שימש לאימוני הישרדות במנהרות וזאת לאחר שנחפרה מתחתיו מנהרת לחימה. המנהרה עצמה, כך נמסר מהצבא, היא שלוחה של רשת המנהרות התת קרקעיות המאסיביות של חמאס ברצועה. בניין זה יועד בעבר להיות "הספריה הפלסטינית הלאומית".

גורמים ישראליים רואים את הפסקת האש שעליה הכריזו חמאס והג'יהאד האסלאמי שברירית - ואמרו כי המבחן הגדול שלה יהיה במבחן המעשה. אמש, זמן קצר לאחר שארגוני הטרור הודיעו כי ינצרו את האש וזאת לאחר שמצריים התערבה במאמץ להחזיר את השקט לדרום - אמר גורם ביטחוני בכיר בישראל כי "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה שלנו".

תקיפת הבניין בשאטי / דובר צהל
 תקיפת הבניין בשאטי / דובר צהל

מפקדת גדוד חמאס בבית לאהיא / דובר צהל
 מפקדת גדוד חמאס בבית לאהיא / דובר צהל