שלומי שוב מונה לדירקטור חיצוני באלוני חץ

וגם: בכירי הבנקאות והכלכלה בתערוכת "הצד הציוני של המטבע, 1947-1954" והיכן היה שגריר האיחוד האירופי כששמע שיזומן לשיחת נזיפה

שלומי שוב / צילום: יונתן בלום
שלומי שוב / צילום: יונתן בלום

חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ מחזקת את הדירקטוריון שלה, ובסוף השבוע האחרון עדכנה על מינויו של רו"ח שלומי שוב כדירקטור חיצוני (דח"צ) בחברה.

שוב (47), המכהן כיום כראש תכנית חשבונאות וסגן דיקן בבית ספר אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה, משמש גם כאחראי אקדמי על קורסים בחשבונאות במחלקה לניהול ולכלכלה של האוניברסיטה הפתוחה, ועבד שנים רבות כמרצה בתחום.

אלוני חץ, שבשליטת המנכ"ל נתן חץ והיו"ר אבי ורטהיים, נסחרת בבורסה בשווי של כ-5.7 מיליארד שקל, אחרי שמנייתה נחלשה בכ-10% מתחילת השנה.

בחודשים האחרונים מרכזת החברה מאמץ בפיתוח פעילות חדשה בבריטניה, ובמסגרת זו היא מתכננת להשקיע עד לכ-1.6 מיליארד שקל (כ-340 מיליון ליש"ט בפעילות רכישה, ייזום וניהול נדל"ן מניב בבריטניה, שתתמקד באזור המטרופולין של לונדון.

כיום כבר יש לאלוני חץ פעילות בבריטניה, באמצעות החזקה בקבוצת הקרנות ברוקטון (Brockton) ומלבד זאת היא פועלת באמצעות חברות שונות בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, בשוויץ ובישראל (באמצעות חברת אמות) - פה היא מחזיקה גם בשליטה בחברת אנרג'יקס הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה אלוני חץ עם שחיקה של כ-2% בהכנסותיה, שהגיעו ל-344 מיליון שקל אולם צמצום הוצאות המימון סייע לה להציג שיפור של 1.5% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-145 מיליון שקל.

כלכלה, ציונות ופרספקטיבה

אם בשילוב כלכלה וציונות אתם חפצים, דעו כי ביום חמישי נפתחה במוזיאון הרצלילינבלום בתל-אביב תערוכה בשם "הצד הציוני של המטבע, 1954-1947". בתערוכה אפשר להתרשם מהתהליכים הכלכליים שמאחורי הקלעים ומקדמת הבמה בשנותיה הראשונות של המדינה.

להשקת התערוכה הגיעו נציגי ונציגות הבנקאות והכלכלה בהם: חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל; יוסי בכר, יו"ר קבוצת דיסקונט ולילך אשר טופילסקי, מנכ"לית דיסקונט; דוד ברודט, יו"ר בנק לאומי; אירית איזקסון, יו"רית, הבנק הבינלאומי; גד פרופר, יו"ר הלשכה לסחר ותעשיה של האיחוד הישראלי-אירופי; אלי כהן, מנכ"ל מקורות ולשעבר הממונה על השכר באוצר; אהוד דנוך, מנכ"ל שיכון ובינוי סולל בונה תשתיות; פרופ' אלי פיינרמן, ראש המנהל של מכון וולקני; תמה ואברהם (בייגה) שוחט, לשעבר שר האוצר ואחרים. 

כאלו הזכיר בנאומו כי דוד הורוביץ, מנכ"ל משרד האוצר הראשון ונגיד בנק ישראל הראשון, הבין בזמנו את החשיבות של המסרים הלאומיים המופיעים על גבי השטרות ולאחר שעלתה ביקורת על סדרת השטרות הראשונה אותה מעטרים נופים, הוא הקים ועדה המורכבת מאישי ציבור, שתמליץ על העיצוב הראוי, ואז הוחלפו השטרות בסדרת דמויות המאפיינות את החברה הישראלית באותה עת". באתר בנק ישראל אכן מוזכר כי "הציורים המופשטים של סדרה א' לא נשאו חן בעיני הציבור. משגברה הביקורת, החליט הנגיד על הנפקת סדרה חדשה, והקים ועדה ציבורית שתקבע את אופיה. הוועדה בחרה בדמויות מחיי היום יום (נחלאית, דייג, מדען וכו') כנושאים ראשיים, ובממצאים ארכיאולוגיים חשובים - כנושאי משנה. צורתם וגודלם של השטרות שונים מאלה של הסדרות הקודמות. התרשימים הבסיסיים הם פרי עטם של ציירים ישראליים. סדרה זו הוכנסה למחזור בין 1959 ל-1960, והחליפה בהדרגה את קודמתה". בכר העיד כי "כחובב נוסטלגיה, התערוכה הזו מספקת פרספקטיבה שאנחנו זקוקים לה מידי פעם. יש הרבה מאוד במה להתגאות במדינה ובתהליכים שעברה ב-70 השנים האחרונות".

תגובה דיפלומטית: היכן היה שגריר האיחוד האירופי כששמע שיזומן לשיחת נזיפה?

במסגרת מפגשי Meet The Ambassador של מועדון השגרירים, אירח המועדון ביום חמישי האחרון, את עמנואל ג'ופרה, שגריר האיחוד האירופי, ואת רעייתו מינדג'ה ג'ופרה לארוחת ערב שהתקיימה במלון הרודס הרצליה.

יצחק אלדן, נשיא מועדון השגרירים, קיבל את הנוכחים בה: שרה אללוף, קונסולית הכבוד של לטביה; נטלי מימון, קונסולית הכבוד של צרפת; יורם נאור, קונסול הכבוד של בליז; דוד בן בסט, קונסול כבוד נאורו וסיירה לאון המשמש מנכ"ל ובעלים של רדיוס 100 FM; ניצן ארליך, יו"ר אביב יעוץ; ד״ר אמיר צ׳צינסקי שותף בחברת EY; עו"ד בארי רז; מאיה אורן ממרכז היהלומים תל-אביב ואיציק קמיליאן, יועץ התקשורת ומנכ"ל מועדון השגרירים.

בתזמון מופתי, במהלך השיחה שנסבה סביב נושאים מסחריים בהם פעיל האיחוד האירופי, נתקלו האורחים בפוסט שהעלה ראש הממשלה בנימין נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "הנחיתי את מנכ"ל משרד החוץ לזמן לשיחת נזיפה שנייה את שגריר האיחוד האירופי בישראל", כתב נתניהו. "ננקוט בצעדים נוספים". הפוסט הזועם שלא חסך ביקורת מפעילות האיחוד האירופי התייחס להתערבות לכאורה בחוק הלאום. למרות המבוכה השגריר ג'ופרה שידר עסקים כרגיל וארוחת הערב נמשכה כמתוכנן.