האקזיט של נמרודי קוצץ: הופחתו 18 קומות למגדל בית מעריב

בשל התנגדות רשות שדות התעופה, מגדל המשרדים, שתקים הכשרת הישוב על חורבות בית מעריב, יקוצץ ל-42 קומות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב שבמינהל התכנון, החליטה היום (ב') להפחית משמעותית בגובה מגדל המשרדים שתקים חברת הכשרת הישוב בצומת בית מעריב בתל אביב מ-60 קומות ל-42 קומות. זאת בשל התנגדות רשות שדות התעופה. ההתנגדות התקבלה והתוכנית קיבלה תוקף.

כזכור, בינואר 2014 המליצה הוועדה המקומית של עיריית תל אביב על הפקדת תוכנית למגדל משרדים בן 55 קומות, וביוני 2017 החליטה הוועדה המחוזית להוסיף 5 קומות למגדל והפקידה את התוכנית למגדל בן 60 קומות בגובה 256 מטרים ו-55 אלף מ"ר להתנגדויות הציבור. אלא שלתוכנית הוגשו התנגדויות מצד רשות שדות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה, מאחר והמגדל המתוכנן מצוי בתחום הנחיתה וההמראה של המטוסים המגיעים אל שדה התעופה נתב"ג. על כן החליטה הוועדה המחוזית בראשות דניאלה פוסק לקבל את ההתנגדות, ולתת תוקף לתוכנית למגדל נמוך יותר הכולל 42 קומות בלבד, ו-43.5 אלף מ"ר, בהגבלת גובה של 180 מטרים מעל פני הים.

התוכנית חלה על מגרש ב-1.7 דונם, וממוקמת במפגש הרחובות מנחם בגין וקרליבך. את המגרש רכשה הכשרת הישוב, בניהולו של עופר נמרודי, בשנת 2009 מעיתון מעריב שהיה אז בשליטתה בתמורה ל-32.5 מיליון שקל. התוכנית שהופקדה המליצה על הקמת מגדל בן 60 קומות הכולל משרדים, מלונאות מסחר, שטחי ציבור ומשרדי עירייה וממשלה.

מחברת הכשרת היישוב נמסר בתגובה להחלטה: "הכשרת היישוב שמחה על ההישג באישור הקמת מגדל יעקב נמרודי (לשעבר בית מעריב), לאחר חמש שנים שהחברה מקדמת את התכנון יחד עם עיריית תל-אביב-יפו.  אשר להחלטה להפחית את מס' הקומות מ-60 ל-42, ההחלטה התקבלה בשל התנגדות גורפת של רשות התעופה האזרחית, למרות שהכשרת היישוב הציגה למוסדות התכנון ולרשות התעופה האזרחית - בהתאם לדרישותיה המפורטות - בדיקה תעופתית מקצועית ומקיפה, שנערכה על ידי חברה בינלאומית מובילה בתחום זה, אשר קבעה כי המגדל בן 60 הקומות לא יפגע בבטיחות הטיסה בנמל התעופה בן גוריון, ואין מניעה לאשר את מלוא הגובה שתוכנן.
מאחר שלמרות ממצאי הבדיקה התעופתית, לתדהמת החברה הוועדה למר"מ, שהיא הגורם המוסמך לכך במינהל התכנון שבמשרד האוצר, סירבה לקיים דיון לגופו של עניין בבקשה לאשר את מלוא גובה המגדל שתכונן, בכוונת החברה לנקוט הליכים תכנוניים, ובכלל זה ערר למועצה הארצית לתכנון ולבנייה, והליכים משפטיים נוספים, על מנת לשנות את ההחלטה.
לאור הממצאים החד משמעיים של הבדיקה התעופתית שנערכה עבור החברה, החברה סמוכה ובטוחה שטרם נאמרה המילה האחרונה בנושא, וכי יעלה בידה לשכנע את הגורמים המוסמכים לממש את החזון המשותף לחברה, לעיריית תל-אביב - יפו ולוועדה המחוזית להקים את נקודת הציון העירונית במלוא הדרה".