גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ככה יוצרים מחאה: מאחורי הקלעים של מחאת הלהט"בים

היסודות לשביתת הלהט"בים, שהגיעה לשיאה היום ברחבי הארץ, ניטעו לפני כמעט שנה ● משרדי פרסום הוכנסו לסוד העניין, יועצי תקשורת ועיתונאים פעלו להפעיל לחץ על חברות במשק, "לעתים גם איימו" ● בדרך עמדו בעיות פנימיות - תתי-ארגונים של הקהילה שלא מדברים בשפה אחת ומורכבים מאג'נדות שונות

מחאת הלהט"בים / עדי ניב יגודה
מחאת הלהט"בים / עדי ניב יגודה

למי שלא עוקב אחרי מאבק הקהילה הלהט"בית - נראה כאילו בבת-אחת התפרצה כמעט משום מקום מחאה עוצמתית. מחאה שהוצתה עם חוק הפונדקאות ששבר את גב הגמל. אבל היסודות לשביתה שמתרחשת היום (א') הונחו לפני חודשים רבים.

הרעיון לקיים יום שביתה הועלה אחרי אירועי קיץ 2017, שהוציאו לרחובות 15 אלף איש מהקהילה הגאה כמחאה נגד נייר העמדה שהציג משרד הפנים לבית המשפט, לפיו משפחות חד-מיניות הן חריגות ולכן לא יוכלו לשמש כמשפחות מאמצות. "אנחנו מדברים על השביתה הזאת כבר כמה חודשים", אומרת ל"גלובס" חן אריאלי, יו"ר איגוד הלהט"ב. "נערכנו לקיץ של מחאה, כי היה ברור לנו שכל מה שהובטח לנו בקיץ הקודם לא קרה. נערכנו לקיץ שבו יש לנו שני בג"צים, וסוגיית הפונדקאות נכנסה כמעט באופן בלתי מתוכנן".

הרעיון החל מתגלגל במפגשים של חברי האגודה עם משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, שמלווה אותם בחודשים האחרונים. בבאומן הציעו שכל אנשי הקהילה יצאו לשביתה שתהיה מבוססת על ימי חופש שייקחו. בארגונים פחות אהבו את רעיון יום המחלה. "אנחנו לא חולים. אנחנו יוצאים לרחובות בריאים וזועמים", אומרת אריאלי.

אנשי האיגוד התייעצו עם ארגונים בקהילה וגם עם גורמים בתקשורת. "כולם אמרו לנו זה לא יעבוד, והייתה סקפטיות גדולה לגבי שביתה. הבנו שהשטח מוכן, ויצאנו נגד כל העצות שקיבלנו מארגונים שעוסקים בזכויות עובדים ואחרים שמבינים. הקשבנו לקול פנימי, שהבין שזה המומנטום, ושצריך לתפוס את זה בשתי ידיים".

הטיימינג לשביתה לא היה ברור. לפני פחות משבועיים כשברקע ההצבעה על חוק הפונדקאות והבג"ץ שצפוי להתקיים מחר, התקשרו חברי האגודה למספר חברות היי-טק כדי לבחון אם יילכו איתם במקרה של שביתה. התגובות לא היו נלהבות. רק ביום רביעי, כשהתברר כי ראש הממשלה הפיל את הצעת תיקון החוק, נשלפה תוכנית המגרה, והארגונים הודיעו מיד על שביתה ביום ראשון. הכעס נתן דחיפה אחרונה, ולצד הפעילות המאורגנת קמו התארגנויות ספונטניות של חברי קהילה.

אחת החשובות בהן הייתה קבוצת וואטסאפ שהקימו מור שובבו, בעלי חברת יחסי הציבור ג'ינג'ר, שמשמש גם כיחצ"ן של חודש הגאווה בתל-אביב; עידו רוזנבליט, פרסומאי ופעיל חברתי; עופר נוימן, הדובר של סתיו שפיר; והפרסומאי אלון מיכאלי מוליאן. הקבוצה כללה 80 אנשים משפיעים בתחומי התקשורת, הפרסום ההיי-טק הקולינריה, עיתונאים, יועצים - רובם חברי הקהילה שהחליטו לרתום כמה שיותר חברות במשק.

"כשהבנתי שנתניהו הפיל את החוק, רעדתי מכעס והבנתי שאני הולך להילחם על החיים שלי", מספר שובבו. "בכל בית בישראל יש מישהו מהקהילה הגאה ובכל חברה עסקית. כאיש תקשורת הומו החלטתי שאני הולך לעשות שינוי במה שאני יכול. רצינו לקבל הצהרה מכל החברות לא רק על זה שהם לא מורידים כסף למי שייעדר מהעבודה, אלא שהם יוצאים בהצהרה פומבית שהם תומכים בקהילה הגאה. עידו, פלנר ממקאן, דפק לעמית משיח (מנכ"ל מקאן) בדלת באמצע ישיבת הנהלה ואמר 'תצא בהצהרה'. משיח יצא בהצהרה, והוא ואנשי ההנהלה שלו הקימו חמ"ל ופנו בעצמם ללקוחות אחד אחד וביקשו שיצטרפו. אחריהם הצטרפו עוד משרדי פרסום. רוב החברות הסכימו.

"על מי שלא הסכים, הפעלנו לחץ מאסיבי באמצעות האנשים בקבוצה. התקשרנו למנכ"לים, לסמנ"כלים, לדוברים. אמרנו להם 'נדאג לעדכן בתקשורת שאתם לא איתנו'. היה מספר מצומצם של חברות שהיה צריך להילחם מולם בצורה הזאת. רוב החברות יישרו קו. מרגע שזה התחיל להתגלגל כדבר נכון - נולד מומנטום. חברות התחילו להתקשר אלינו וביקשו 'תכניסו אותנו לרשימה'. כשההסתדרות יצאה עם מכתב התמיכה, הבנתי שנפל דבר. הייתי עם דמעות בעיניים".

הלהט"בים ויתרו על החזות הנחמדה. "לפעמים הם ממש איימו", אומר שלא לייחוס אחד מהמעורבים. "גם עיתונאים התקשרו לאיים. והמנהלים חושבים, 'מה אני צריך להיות קורבן של אמבוש תקשורתי?'". 

כשהתברר כי חברי האגודה צריכים כסף כדי להקים במה ראויה, גויסו 60 אלף שקל בתוך חצי שעה. כשנוכחו שחברה כמו אל-על, שלא מעט מחבריה נמנים עם חברי הקהילה, לא ממהרת לנקוט עמדה רשמית - עלו מולם בפוסטים, נכנסו לקבוצת הדיילים. עד שהקבוצה נעתרה. במקביל חברי קבוצה בעלי מהלכים בתקשורת גייסו מדיה - זמן אוויר, באנרים, שילוט.

לאחד קהילה שמורכבת מתתי-קהילות

גם אם המחאה נראית כלפי חוץ אחידה, היא מורכבת מגופים רבים בעלי אג'נדות שונות, דבר שגרר כיפופי ידיים ומחלוקות. קהילת הלהט"בים מורכבת מתתי-קהילות. מי שמכיר אותם מקרוב, מספר שזה קצת כמו לנהל גן ילדים: לכל אחד יש את האג'נדה שלו, עם לא מעט משחקי כבוד, חילוקי דעות אידאולוגיות.

שנים רבות תתי-הקהילות היו מסוכסכים. גם הפעם יש נושאים בהם הארגונים מחזיקים בדעות שונות: הפונדקאות, למשל, לא נתפס כחוק ראוי בקרב חלק מהלסביות שרואות בו חוק העושה שימוש לרעה בגוף האישה. "אין עוררין שזה נושא ששנוי במחלוקת", אומרת היו"ר חן אריאלי, "אבל מה שמונח לפתחנו זה לא הסוגיה המוסרית סביב פונדקאות אלא שאלת השוויון. יש בישראל פונדקאות משנות ה-90, וכל עוד היא מתרחשת, היא צריכה להיות שווה גם לזוגות חד-מיניים. הקולות השונים הם סגמנטים בתוך המאבק. המחאה היא על שוויון זכויות ובתוכו זכויות הטראנסיות, הפונדקאות, רישום ההורות, מאבק בטיפולי המרה - אנחנו קהילה מגוונת עם מגוון של זהויות, אבל המטרה הגדולה היא שוויון".

היא מדגישה כי המאבק הוא לא פוליטי במובן של מפלגות: "זאת נקיטת עמדה וניסיון לשנות את המציאות. פוליטיקה זה יחסי כוח, ואנחנו מראים שהכוח מתחלק אחרת. שיש לנו כוח בידיים שצריך למנף לטובת המטרה שלנו. זאת פעם ראשונה שאנחנו מקבלים הוכחה גורפת לעובדה שאנחנו כוח כלכלי. וזה משהו שהיו לנו הערכות לגביו - זה שמשרד התיירות לפני 3 שנים הוציא 11 מיליון שקל על קמפיין תיירות גאה שנועד להביא תיירים גאים לתל-אביב, כבר אז הבנו. יש בעולם דיבור על הכוח של הכלכלה הוורודה. אבל פה אנחנו מדברים על כוח אזרחי ככוח כלכלי שיש לו יכולת לאמירה, גם מבלי להיות מאורגן כארגון עובדים. הפן הכלכלי הוא עוד ביטוי לנוכחות שלנו במרחב שאי-אפשר להתעלם ממנה. וזאת גם האמירה של השביתה".

"זה רחוק מפוליטיקה", אומר שובבו, "יש בקבוצה הזאת אנשים ימניים שמצביעים לנתניהו. אנחנו מייצרים מהפכה אמיתית של שוויון חברתי, כי היום זה אנחנו, ומחר זה האתיופים או הצרפתים והנשים. המאבק הוא מאבק כלל-אזרחי. כמו המאבק לזכויות של שחורים בארה"ב שהוא מאבק בגזענות".

אוהד חזקיהו, מנכ"ל איגוד הלהט"ב, מודע לאפשרות שהמאבק ייתפס כמאבק של גברים שבעים, אבל מדגיש: "הפונדקאות זה הגפרור שהצית את המאבק, אבל ברור לכולנו שאנשים לא יוצאים לרחובות רק בגלל זה. הם יוצאים בגלל בעיות אקוטיות ואפליה פושעת בכל רצף החיים שלהם. ב-2018 אנשים נזרקים מהבתים שלהם בתל-אביב על זה שהם הציבו שלט גאווה על החלון. טראנסיות חוות התעללות פיזית יומיומית. לכן מבחינתנו ככל שיש יותר דגלי גאווה בתקשורת וברחובות, כשאנשים מדברים על הסוגיה של הקהילה הגאה - מבחינתנו זה מקדם אותנו. אם ביום שני יש בג"ץ של שתי לסביות על רישום הבת שלהן, זה יוצר לחץ כללי.

"לא נעשה חיים קלים - לא לנבחרי הציבור ולא לחברה הישראלית. אין מטרה אחת. לא נסתפק בלסמן וי על חוק אחד. הציבור הלהט"בי הרים את הראש. הציבור הלהט"בי מפסיק להיות ציבור שמבקש והופך להיות ציבור שדורש. נמשיך להיכנס לעמדות מפתח. בבחירות המוניציפליות יש לנו 20 מועמדים ומועמדות שרצים למועצות מקומיות. יש כאלה שירוצו לבחירות לכנסת, כדי שנשב במעגלי ההחלטות, כמו שאנחנו יושבים בתוך העסקים במשק הישראלי ומשפיעים משם".

"להראות בתקשורת גברים שעשו צבא"

ביומיים האחרונים מנסים הארגון למען זכויות הלהט"ב להסיט את המיקוד התקשורתי מהדיון בחוק בפונדקאות לדיון בזכויות הקהילה הגאה כולה. בהצלחה חלקית מאוד - לתקשורת, כמו לחברות המסחריות ולחלק לא מבוטל מהציבור, יותר קל לחבק את הגברים שרוצים משפחה.

שלומי לאופר, יועץ התקשורת של אגודת זכויות הלהט"ב, מכיר היטב מקרוב את המורכבות של הניסיון להרחיב את המסר. "בחרנו טיימינג, מתוך ידיעה מה זה טיימינג תקשורתי, ולכן המחאה נתפסת בעיני הרוב בתור תשובה להצבעה. ברור שהמאבק על השיח יהיה יותר קשה, ומצד שני הרווחנו את הרעש. הסיפור של חוק הפונדקאות קיבל יותר סיקור מחוק הלאום. אנחנו היינו הסיפו,ר וזה מדהים, כי כאזרחים חוק הלאום הרבה יותר משמעותי. עכשיו אנחנו נלחמים במה שיצר לנו את המומנטום.

"ידענו שנשתמש בפונדקאות כטריגר, אך משם ואילך נספר סיפור יותר רחב. עדיין בחלק גדול מהתקשורת נותנים עדיפות לסיפורם של גברים להט"בים שעברו או רוצים לעבור הליך פונדקאות. בין היתר כי הנושאים האחרים יותר קשים לסיקור. לסקר את האלימות כלפי הקהילה הטראנסית יותר קשה, רגיש, מורכב פחות נגיש. יש משהו בתמונה של גבר וגבר ששניהם היו בצבא ומשלמים מסים, שזה פניה לכל המשפחה. להנגיש את זה במהדורה של ערוץ 2, עם עומר ויואב הנחמדים והאינטליגנטים - זה קל יותר מלדבר על טראנסית שעובדת בזנות ונדקרה".

לפי לאופר, "מחר יתכנסו ארגוני הקהילה לסכם מסמך של דרישות ותנאים, ומה אנחנו רוצים. האם להפיק לקחים מהמחאה החברתית של 2011 - הסכנה הראשונה היא ערבוב מסרים שלא יתכנסו לכדי מסר מובהק".

יוסי לובטון, מנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי שמלווה את הארגון בחצי השנה האחרונה, אומר כי כל הקריאייטיב של המשרד עבד על זה יום שלם. חשבנו שיום אחד שכולם לא יגיעו לעבודה יעביר את המסר בצורה הטובה ביותר. חיכינו לטיימינג הנכון, וחוק הפונדקאות היה כזה. ממחר יצא לדרך מהלך דיגיטלי גדול שיעלה בהמשך השבוע בשיתוף דורון מדלי ואמנים רבים".

עוד כתבות

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים