נעילה מעורבת בת"א; אודיוקודס המשיכה לעלות במסחר

רמי לוי השתלט על רשת קופיקס • קבוצת ZARA ישראל בוחנת את פריסתה בקניוני מליסרון • אלשטיין הוביל מהלך להדחת יו"ר שופרסל ישראל ברמן • הכנסות אודיוקודס עלו ב-12.3% ברבעון

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (ד') במגמה מעורבת. אתמול המסחר ננעל ביציבות. המסחר בוול סטריט נסגר אתמול במגמה מעורבת. המסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת והמסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת גם כן. 

 

רמי לוי משפר את תנאי העסקה ומשתלט על קופיקס. אמש דיווחה הרשת רמי לוי שיווק השקמה  על מימוש אופציית השליטה ברשת קופיקס  ועולה מאחזקה של כ-20% ממניותיה לכ-50.01% ממניותיה. אחזקה המקנה לה שליטה ברשת "קופיקס", וזאת בתמורה למניות רמי לוי בשיעור של כ-1.38% מההון (אחרי ההקצאה). במקביל, לצד השליטה בקופיקס, שתחזיק ב-70% מסופר קופיקס, רמי לוי תחזיק ישירות ב-30% מסופר קופיקס.

לאחר שביום ב' נחשף ב"גלובס" כי קבוצות האופנה והקמעונאות המובילות בישראל מאיימות לצאת מקניוני מליסרון על רקע דמי השכירות המאמירים, אתמול נודע כי קבוצת קמעונאות אופנה נוספת נמצאת ביחסים מתוחים לקראת חידוש חוזים מול מליסרון . ל"גלובס" נודע כי קבוצת ZARA ישראל, המחזיקה זיכיון לרשתות זארה, פול אנד בר, ברשקה, מאסימו דוטי, סטרדיווריוס, זארה הום וגוטקס, נמצאת גם היא במתיחות מול הקבוצה, שבניהולו של אבי לוי, על רקע חידוש חוזים עתידיים והדרישה להקלה בדמי השכירות. בעקבות חשיפת "גלובס" נחלשה אתמול בכ-1% והשלימה ירידה של כ-10% מתחילת השנה.

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בדיסקונט השקעות , מוביל מהלך להדחת יו"ר שופרסל  ישראל ברמן. במסגרת זו הוא זימן ישיבת דירקטוריון למחר (ה') בעניין זה. גורם בשוק ההון העריך היום כי אלשטיין פועל להדחת ברמן על מנת למנות את מקורבו שולם לפידות, שהוא גם מנכ"ל קבוצת אי.די.בי פתוח ואיש אמונו של בעל השליטה בקבוצה. 

שגריר  רכשה הבוקר 9.2% נוספים מבמיזם הרכב השיתופי Car2Go בכ-3.5 מיליון שקל (לפי שווי של 40 מיליון שקל למיזם). בעקבות הרכישה עלה חלקה של שגריר ב-Car2Go ל-81.6% מההון. במקביל, תעמיד שגריר, ביחד עם חלק מבעלי המניות הנוספים במיזם הלוואה בהיקף של 10 מיליון שקל ל-Car2Go (חלקה של שגריר בהלוואה עומד על כ-8.3 מיליון שקל). Car2Go צפויה להחזיר את ההלוואה (צמודה למדד בריבית של 7%) החל מעוד 3 שנים, ב-12 תשלומים רבעוניים רצופים.

חברת רבד  תשלם עיצום כספי בסך מיליון שקל בגין הפרת חובות הדיווח על עניין אישי של בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון בחברה, איש העסקים יגאל אהובי, בעסקה שביצעה. על אהובי הוטל עיצום כספי בסך 300 אלף שקל, ועל מנכ"ל החברה, שרון זכות, הוטל עיצום בגובה 100 אלף שקל.

הצלחה לחברת נכסים ובניין  בשלב המקדים של הנפקת איגרות החוב. במכרז המוסדי שנערך אתמול זכתה החברה לביקושים גבוהים בהיקף כולל של כ-850 מיליון שקל, והבטיחה לעצמה גיוס של לפחות 500 מיליון שקל.

חברת אלקטריאון וירלס , הפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות טכנולוגיית "כביש חכם", חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם ענקית הרכב הצרפתית-יפנית רנו-ניסן-מיצובישי. במסגרת השת"פ תתקין אלקטריאון ברכב חשמלי שתקבל מרנו את המערכת שפיתחה, ותתאים אותו לטכנולוגיית הכביש החכם, המאפשרת תנועה באמצעות העברה אלחוטית של אנרגיה.

קבוצת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי  דיווחה אתמול כי החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן (ששו"ב מחזיקה בכ-86% ממניותיה) מוכרת את חלקה (50%) בסניף חנות הרהיטים איקאה בקרית אתא לקבוצת ברונפמן -פישר, זכיינית איקאה ישראל, תמורת 257-260 מיליון שקל (כפוף להתאמות).

כלל ביטוח  אישרה את חשיפת "גלובס" מיום א', שלפיה רשות שוק ההון ערכה אצלה ביקורת מעמיקה בכל הנוגע לאופן יישום תקנות התשלומים בחיסכון הפנסיוני, ושבה גילתה ליקויים חמורים, אותם היא מורה לחברה לתקן בתוך זמן מוגבל, אחרת היא שומרת לעצמה את הזכות לשימוש בסנקציה החריפה וחסרת התקדים של איסור מכירת ביטוחי מנהלים חדשים. ככל הידוע ביקורות דומות נעשו בעוד חברות, וגם בהן נמצאו ליקויים, אך לפי שעה לא התקבל דוח סופי בדומה למה שהתקבל בכלל ביטוח. 

הריטואל של קיצוץ חד במחיר המבוקש בהנפקת מניות בבורסה בתל-אביב לא פסח על הנפקתה של פרשמרקט. על רקע תנאי השוק המאתגרים, ועם התקדמות הרוד שואו לקראת הנפקת המניות הראשונית שלה, חותכים האחים יוסי ושלומי אמיר (עמר) את שווי רשת ה סופרמרקטים שבבעלותם בכ-25%, לכ-750 מיליון שקל לפני הכסף, לעומת שווי של כ-1 מיליארד שקל שלפיו ביקשו להנפיק תחילה. השלב המוסדי בהנפקה מתוכנן ליום חמישי הקרוב.

אודיוקודס  דיווחה אתמול על תוצאות הרבעון השני לשנת 2018. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-5 מיליון דולר, גידול של 12.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון ב-2.4 מיליון דולר או 8 סנט למניה בדילול מלא; הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון ב-4.1 מיליון דולר או 14 סנט למניה בדילול מלא.