נעילה שלילית בתל-אביב; טבע צנחה ב-8%

טבע דיווחה על הפסד של 241 מיליון דולר ברבעון השני • דוחות חזקים אתמול לנייר חדרה וסודהסטרים • הכנסות מזור ירדו ב-15% ברבעון

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר בארץ, בירידות. זאת על רקע הנעילה המעורבת הן בת"א והן בוול סטריט אמש. המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות על רגל החששות מהסלמה בין ארה"ב-סין, המסחר בארה"ב נפתח בירידות ועבר למגמה מעורבת. 

 

השבוע בוצעו ארבע הנפקות של אג"ח חברות לציבור בסכום של 918 מיליון שקל. 851 מיליון שקל גויסו ע"י שלוש חברות נדל"ן, מתוכם 500 ו-267 מיליון שקל ע"י נכסים ובנין וביג, בהתאמה. לביג זוהי הנפקה שלישית השנה בשוק איגרות החוב, כשבשתי ההנפקות הקודמות גייסה כ-582 מיליון שקל. 67 מיליון שקל גויסו ע"י חברת הליסינג לרכב אלדן תחבורה באמצעות נע"מ. זוהי הנפקה שלישית של החברה השנה בשוק איגרות החוב, כשבשתי ההנפקות הקודמות גייסה כ-365 מיליון שקל סה"כ. מתחילת השנה גייסו החברות כ-44 מיליארד שקל בשוק איגרות החוב בתל-אביב.

הפדרל ריזרב בראשות ג'רום פאוול החליט אמש להותיר את הריבית על כנה בטווח שבין 1.75% ל-2%. נציגי הפד אמרו כי הצמיחה הכלכלית חזקה, וכי הבנק הפדרלי צופה כי יהיו שתי העלאות ריבית נוספות עד סוף השנה.

החששות בנוגע למלחמת סחר בין סין לארה"ב מתעצמים לאחר רגיעה בת מספר שבועות: לפי דיווח ברויטרס, טראמפ יודיע בקרוב כי ממשלו ינחית מכס של 25% על סחורה סינית מיובאת בשווי 200 מיליארד דולר בשנה, זאת לאחר שהמכס הראשוני נקבע על 10%.

טבע  פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השני. טבע רשמה ברבעון השני הכנסות של 4.7 מיליארד דולר - מעט נמוך מתחזיות האנליסטים, וירידה של 1.5% ביחס לרבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP (בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים) היא הציגה רווח נקי של 794 מיליון דולר שהם 78 סנט למניה, 14 סנטים מעל תחזיות השוק. עם זאת, לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), טבע אינה רווחית וסיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 241 מיליון דולר. 

אפריקה נכסים  דיווחה אתמול לבורסה כי היא עשויה להציג ברבעון השני של השנה רווחי שערוך נכסים וכי היא נמצאת במו"מ למימון מחדש של קניון בבוקרשט.

מזור רובוטיקה  פרסמה היום את הדו"ח שלה לרבעון השני של 2018, ובו הכנסות של 13.2 מיליון דולר - ירידה של 15% לעומת התקופה המקבילה. הירידה היא על רקע המעבר לשלב השני של הסכם השיווק עם חברת מדטרוניק האמריקאית, שבו התאגיד האמריקאי לוקח על עמו באופן בלעדי את שיווק המערכות של מזור, והחברות מתחלקות בהכנסות. כתוצאה מכך, מספר המערכות הנמכרות אמורה לצמוח משמעותית, אך ההכנסה של מזור מכל מכשיר יורדת. נראה כי הצמיחה במספר המערכות הנמכרות עדיין לא התרחשה בקצב שיפצה על ההכנסות הנמוכות יותר.

עלייה במחירי האשלג וירידה בהוצאות המס סייעו לחברת הכימיקלים כיל  להציג ברבעון השני של 2018 רווח נקי של 101 מיליון דולר, המשקף צמיחה של 77% בהשוואה לרבעון השני אשתקד. בניכוי עסקים שנמכרו, מדגישה כיל, הרווח הנקי המתואם יותר מהוכפל לעומת אשתקד.

גם הניסיון השלישי של משפחת שנידמן למחוק את חברת ההחזקות ביטוח ישיר  מהמסחר בבורסה לא צלח. זאת לאחר ביטול עסקה שרקמה החברה עם לאומי פרטנרס, מורי ארקין והפניקס, שאמורים היו לרכוש 20% ממניותיה תמורת יותר מ-300 מיליון שקל. אתמול הודיעה צור שמיר, החברה האם של ביטוח ישיר, שבשליטת בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, כי "התנאים המתלים בעסקה לא התקיימו, ומשכך ההתקשרות בעסקה לא תושלם".

על רקע הלחץ מצד כמה מבעלי המניות של דקסיה ישראל  לקדם מהלך של מיזוג הבנק, בבנק מתחילים לבחון לעומק את האפשרות. ל"גלובס" נודע כי היום צפויים נציגים של דקסיה ישראל להיפגש עם נציגי הנהלת דיסקונט   כדי לדון בהצעת דיסקונט להתמזג עם דקסיה.

לייבפרסון  מפרסמת תוצאות כספיות לרבעון השני של 2018 ומציגה צמיחה בשיעור דו-ספרתי ביחס לאשתקד ברבעון השני. סך ההכנסות ברבעון השני של 2018 הסתכם ב-61.7 מיליון דולר, גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההפסד הנקי לרבעון השני של 2018 הסתכם ב-8.3 מיליון דולר או 0.14 דולר למניה, לעומת הפסד של 7.5 מיליון דולר או 0.13 דולר למניה ברבעון השני של 2017. הרווח הנקי המתואם לרבעון השני של 2018 הסתכם ב-0.3 מיליון דולר או 0.01 דולר למניה, לעומת רווח נקי מתואם של 0.3 מיליון דולר או 0.01 דולר למניה ברבעון השני של 2017.

נכס נוסף של קבוצת יורוקום יוצא להליך מכירה רשמי. שלשום הוגשה בקשה לבית המשפט בת"א למכירת השליטה בחברת הלווינים חלל . יורוקום מחזיקה ב-54% ממניות חלל השוות כיום כ-130 מיליון שקל בלבד, וזאת לאחר שמניית החברה איבדה כ-40% משוויה בשנה האחרונה.

סודהסטרים  פרסמה דוחות חזקים, מה שהוביל אתמול לזינוק במניה בנאסד"ק: רשמה צמיחה של 31% בהכנסות הרבעון השני השנה לרמה של כ-171.5 מיליון דולר בהשוואה ל-130.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חברת נייר חדרה  ממשיכה להציג תוצאות משופרות. החברה שבשליטת קרן פימי סיימה את הרבעון השני של 2018 ברווח נקי של כ-22 מיליון שקל, פי 2 מהרווח ברבעון המקביל אשתקד.

קרן ההשקעות ורבורג פינקוס רוכשת את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד. בסוף השבוע סיכמה הקרן את פרטי העסקה עם לאומי  כאשר גם קבוצת עזריאלי  המחזיקה ב-20% ממניות לאומי קארד תצטרף לעסקה. הקרן תרכוש את לאומי קארד לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, עם אופציה לשלם 273 מיליון שקל נוספים במהלך שש השנים לאחר העסקה, אם לאומי קארד תציג תוצאות עודפות מעבר לתחזיות שהוצגו לקרן. אתמול פורסם כי בנק ישראל לא יאפשר לבנק לאומי להחזיק ב-20% ממניות לאומי קארד לאחר מכירת החברה לקרן.

חברת התרופות רדהיל  אשר פרסמה בתחילת השבוע את תוצאות ניסוי שלב III במוצר שלה לטיפול במחלת קרוהן, שהוא המוצר המוביל של החברה, פרסמה אתמול "הבהרה לתוצאות". זהו מהלך חריג יחסית בחברות ביומד, בעיקר כאשר התוצאות עומדות ביעדי הניסוי.

בהבהרה ביקשה החברה לענות על שאלות משקיעים אשר הובילו לירידה של 19% במחיר המניה שלשום. נזכיר כי רדהיל עמדה ביעד הניסוי העיקרי - מספר הנבדקים שלא היו בהתקף 26 שבועות (חצי שנה) אחרי הטיפול. מספר זה היה גבוה באופן מובהק בקבוצת הניסוי לעומת קבוצת הביקורת. עם זאת, לא הושגה מובהקות במדד משני שהיה - מספר החולים שאינם בהתקף בשבוע 52.

נובה הציגה אתמול תוצאות מאכזבות לרבעון השני של השנה וסיפקה תחזית חלשה לרבעון השלישי. נובה רשמה עלייה של 10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, אולם ירידה של 1% לעומת הרבעון הקודם, לרמה של כ-62 מיליון דולר. ברבעון הנוכחי (השלישי) צופה הנהלת נובה הכנסות של 58-64 מיליון דולר, רווח למניה על בסיס Non-GAAP בטווח של 37-49 סנט ורווח על בסיס GAAP של 32-44 סנט למניה.

חברת ההנדסה והפרויקטים ברן  עדכנה בתחילת השבוע כי חתמה על שלושה מזכרי הבנות לביצוע פרויקטים באפריקה, בטווח הכנסות כולל של כ-355-430 מיליון דולר.

"המכון לחקר האינטרנט", החברה היפנית שמקדמת הנפקה ראשונית בבורסה של תל אביב, פרסמה אתמול תשקיף מעודכן לקראת הנפקתה, והפחיתה את המחיר המבוקש. מנגד, מספר המניות שיונפקו עלה לעומת התכנון הקודם. התכנון הנוכחי הוא להנפיק 11.6 מיליון מניות חדשות שמחיר כל אחת מהן יעמוד על 1.73 שקל, בעוד שהתשקיף הקודם דיבר על הנפקת 8.7 מיליון מניות ב-3.5 שקל למניה.

לפי בית ההשקעות אי.בי.אי, מניית ויקטורי  היא "בעלת האפסייד הגבוה ביותר מבין המתחרות שופרסל ורמי לוי". מניית ויקטורי, המשקפת לרשת שווי נוכחי של כ-600 מיליון שקל, שמרה על יציבות בשנה האחרונה, וזאת לעומת מניית שופרסל  שטיפסה כמעט ב-20% תוך שנה ומניית רמי לוי  שהתחזקה בתקופה זו בכ-5%.