המועמד החדש לנציב שירות המדינה: שר המדע לשעבר

לאחר פסילתה של המועמדת המועדפת של נתניהו לנציבות שירות המדינה, הוא מציג היום את המועמד הבא שלו - שר המדע לשעבר, פרופ' דניאל הרשקוביץ • נציבות שירות המדינה מובלת מזה שנה וחצי ע"י ממלא-המקום אהוד פרוואר ולא ע"י מינוי במשרה מלאה

פרופ' דניאל הרשקוביץ. / דוברות משרד המדע
פרופ' דניאל הרשקוביץ. / דוברות משרד המדע

שנה שלמה הקדיש משרד ראש הממשלה לניסיונות מינוי ראש מחלקה במשרד הפנים, עופרה ברכה, לתפקיד נציבת שירות המדינה אך לפני שבועיים ועדת המינויים בראשות השופט חנן אפרתי פסלה את מועמדותה סופית.

היום (ה') נודע שהמועמד הבא של נתניהו הוא שר המדע לשעבר פרופ' דניאל הרשקוביץ, מי שהיה נשיא אוניברסיטת בר-אילן, יו"ר מפלגת הבית היהודי לשעבר (המפד"ל) ודיקן הפקולטה למתמטיקה בטכניון.

הרשקוביץ שוהה השבוע בחו"ל לצורך מתן הרצאות.

נציבות שירות המדינה מובלת מזה שנה וחצי על ידי ממלא-המקום אהוד פרוואר ולא על ידי מינוי במשרה מלאה, מאז פרש הנציב הקודם משה דיין. שנה שלמה הוקדשה לתפירת הרכב ועדת מינויים, עם נציגי ציבור החברים בה שקיבלו את המינוי (לועדת האיתור) שלא לפי האופן הקבוע בחוק.

הבחישות בתוך הוועדה הביאו לכך שפרופ' רון שפירא, מי שעמד בראש הועדה לפני שנה הודיע שהוא פורש. סיבתו הרשמית לפרישה הייתה בעיות בלוחות הזמנים.

עתירות ציבוריות של עו"ד רפי נץ, דחקו את ראש הממשלה לשנות את הרכב ועדת האיתור, וכאשר הועמד בראשה השופט אפרתי ושני נציגי ציבור פרופ' מינה טייכר ופרופ' דב גולדברגר - החליטה הועדה לפסול את מועמדותה של ברכה והיא ממשיכה בעבודתה בממונה על הביקורת על הרשויות המקומיות במשרד הפנים.