המשטרה: נסגר התיק נגד המועמד לראש העיר י-ם, משה ליאון

רו"ח משה ליאון נחקר במסגרת חקירת תת-פרשה שהייתה חלק מחקירת שר הפנים אריה דרעי • המשטרה: "עם סיום החקירה סבורות היחידות החוקרות כי לא נמצאה תשתית לביצוע עבירה פלילית ועבירות מס נגד ליאון" • תיק החקירה יועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה

משה ליאון / צילום: איל יצהר
משה ליאון / צילום: איל יצהר

המשטרה סוגרת את התיק נגד המועמד לראשות עיריית ירושלים, רו"ח משה ליאון. היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה הודיעה היום (ב') כי היא סיימה את החקירה בעניינו של משה ליאון, שהיה חשוד בביצוע עבירות שחיתות ציבורית וטוהר המידות וכן עבירות מס הנוגעות לפעילות החברות ד.ר.א.ר וגרין אושן בע"מ.

לדברי המשטרה, "עם סיום החקירה סבורות היחידות החוקרות כי לא נמצאה תשתית לביצוע עבירה פלילית ועבירות מס נגד משה ליאון". תיק החקירה יועבר עתה לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

ליאון נחקר במסגרת חקירת תת-פרשה שהייתה חלק מחקירת שר הפנים, אריה דרעי, החשוד בעבירות על טוהר המידות. כחלק מחקירת דרעי חקרה המשטרה אירוע שבמהלכו תיווך דרעי בין משקיע אמריקאי לבין קרן השקעות שאותה ניהל ליאון בעת שהיה חבר מועצת עיריית ירושלים. בין היתר בדקה המשטרה האם הועברו כספים שלא כדין באמצעות הקרן לאחר שדרעי השתחרר ממאסרו ובזמן שהיה אדם פרטי.

אריה דרעי ומשה ליאון נחשבים למקורבים מאוד, ותנועת ש"ס, שדרעי עומד בראשה, גם תמכה במועמדותו של ליאון בבחירות לראשות עיריית ירושלים ב-2013.

משה ליאון הוא רואה חשבון, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שהתמודד לראשות עיריית ירושלים מול ניר ברקת והפסיד במרוץ. ליאון עמד בראש משרד רואי החשבון ליאון-אורליצקי, מ-10 משרדי רואי החשבון הגדולים בארץ. לאחר שברקת הודיע לאחרונה על החלטתו שלא להתמודד שוב בבחירות לראשות העיר, נחשב כעת ליאון למועמד בולט להחליפו בתפקיד. עם זאת, לפי ההערכות, השר להגנת הסביבה ולירושלים, זאב אלקין מהליכוד, הוא המועמד המוביל במירוץ לראשות העיר ירושלים.

יצוין כי מיד לאחר שנחקר במשטרה במאי 2017, הצהיר ליאון כי הוא נקי מכל רבב: "אני נמצא שנים במערכות ציבוריות ובדרגים הגבוהים ביותר. אני עושה ככל אשר לאל ידי לטובת הכלל, ורק לאחרונה פרשתי מהמשרד הפרטי אותו הקמתי, בכדי שאוכל להקדיש את זמני לטובת פעילותי הציבורית ההתנדבותית בירושלים", אמר ליאון.

לדבריו, "העוול שנעשה לי היום הוא גדול מאד. הבוקר נקראתי לחקירה קצרה בעניינו של אריה דרעי. השבתי לשאלות החוקרים הקצרות בצורה מלאה ולאחר מכן חזרתי ללא כל מגבלה לביתי. ביקשתי ששמי יפורסם דווקא בשל ניקיון-כפיי". ליאון ציין כי הוא לא יודע מי החליט לשרבב את שמי לתוך הפרשיה הזאת, "אבל אמשיך לפעול למען העיר ירושלים ביושר, בניקיון-כפיים ובאמצעות הכלים והיכולות שרכשתי לאורך השנים". היום הוכח שליאון כנראה צדק, וגם המשטרה חושבת שהוא לא עבר על החוק.

החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, בשיתוף חקירות מס הכנסה תל אביב ברשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.