גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בת"א; שטראוס זינקה ב-4.8% אחרי הדוחות

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות ● שטראוס דיווחה על תוצאות כספיות חיוביות עם שיפור במכירות וברווחים ● קמהדע פרסמה דוחות ודיווחה על גידול של 16% במכירות

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים קלות, עם שינויים מינוריים בשני המדדים המובילים וזאת בדומה למגמה שאפיינה את המסחר בזירה המקומית גם אתמול. 

 

שער הדולר היציג נסחר בירידות ועומד על 3.69 שקל, ירידה יומית של כמעט 0.4%. האירו רושם עלייה של 0.15% ועומד על 4.2838 שקל. הליש"ט יורד בכ-0.22% ועומד כעת על 4.7882 שקל.

בסקירת מאקרו שבועית של מערך הייעוץ בהשקעות בבנק לאומי, נכתב, בין השאר, כי "המח"מ המומלץ בתיקים הוא בינוני-קצר, מכיוון שסביבת הריביות העולמית עשויה להוסיף ולעלות בשנים הקרובות. זאת, במידה וההערכות להאטה משמעותית בקצב הצמיחה בעולם, הגלומות במבנה של עקומי האג"ח הנוכחיים, לא יתממשו. בשוק האג"ח הקונצרני, הן בחו"ל והן בישראל, אנו מעדיפים להתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים חלף הדירוגים הנמוכים, עקב מרווחי הסיכון הנמוכים ששוררים באפיק זה. בתקופה של סביבת ריבית עולה, סביר לצפות לאירועים שבמסגרתם מרווחי הסיכון יפתחו.

"לאור העלייה ההדרגתית בסביבת הריביות ורמות התמחור בשוק המניות העולמי, קיימת עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים, הן בישראל והן בחו"ל. בכלל זאת, יש להערכתנו יתרון לענפים (ולחשיפות גיאוגרפיות) שעשויים ליהנות מהמשך הצמיחה הכלכלית, אך רגישים פחות לעליה בסביבת הריביות".

בלאומי הוסיפו כי "הפער בין הריביות המוניטאריות של ארה"ב ושל ישראל צפוי להמשיך ולהתרחב גם בהמשך שנת 2018, מה שמקטין במידה מסויימת את הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל. אנו ממליצים על חשיפה מט"חית משמעותית בתיק ההשקעות, באמצעות החזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל. זאת, בעיקר בשל אופיה הממתן של חשיפה מטבעית על התנודתיות הכוללת בתיקי ההשקעות".

עונת הדוחות בעיצומה, והיום מפרסמות תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של השנה שטראוס , אופקו , אורמת , קמהדע , סאפיינס  ואלוט תקשורת .

חברת גילת  מסכמת את הרבעון השני עם שיפור ברווחיות התפעולית, ועם תוצאות דומות לרבעון המקביל בשורת ההכנסות ובשורת הרווח הנקי. ברבעון השני החברה הציגה הכנסות של 66.5 מיליון דולר, עלייה של 0.4% מהרבעון המקביל וירידה של 1.3% מהרבעון הקודם. במחצית הראשונה ההכנסות הגיעו לכ-134 מיליון דולר, עלייה של 2.9% לעומת התקופה המקבילה.

חברת התוכנה סאפיינס  עקפה את התחזיות ברבעון השני של השנה שפורסמו היום, ובמקביל העלתה את התחזית השנתית. החברה, המספקת תוכנה לתחום הביטוח, רשמה הכנסות של 72.2 מיליון דולר ברבעון, צמיחה של 4.5% ביחס לרבעון המקביל, שבו נפגעה מאובדן לקוח גדול. ההכנסות במחצית הגיעו לכ-143 מיליון דולר, עלייה של 14%.

חברת התרופות קמהדע  פרסמה היום את הדוחות לרבעון השני של 2018, שבו רשמה גידול של 4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות עמדו על 33.8 מיליון דולר, וההכנסה החצי שנתית עמדה על 51.3 מיליון דולר, גידול של 16% לעומת התקופה המקבילה. תוצאות אלה עשויות לאפשר לחברה לעמוד ביעד שלה לשנת 2018, להכנסות של 116-120 מיליון דולר, ובלבד שתמשיך בקצב צמיחה דומה. עם זאת, מפעל החברה בבית קמה, שמייצר את כל מוצריה, נמצא בימים אלה בשביתה שעלולה להשפיע, אם תתארך, על הביצועים של החברה ברבעון.

קבוצת שטראוס  דיווחה לפני תחילת המסחר. לפי הדוחות, הרווח של הקבוצה צמח ברבעון ב-14% ל-112 מיליון שקל, והמכירות ברבעון צמחו בשיעור של 3% במכירות ברבעון השני.  בלידר שוקי הון ציינו כי התוצאות "ממשיכות להצביע על מומנטום חיובי", והעלו את מחיר היעד שלהם למניה ל-90 שקל בהמלצת "תשואת יתר".

חברת IFF) International Flavors & Fragrances), שנסחרת בבורסות בניו יורק ובפריז, וחברת פרוטרום  תעשיות, שנסחרת בתל אביב ובלונדון, הודיעו כי האסיפה הכללית המיוחדת של בעלי מניות פרוטרום, שהתכנסה אתמול, אישרה את המיזוג בין שתי החברות, בהתאם להסכם שנחתם ביניהן. עם זאת, בעלי המניות לא הסכימו לאשר בונוס חד-פעמי ושמן במיוחד של 20 מיליון דולר לנשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אורי יהודאי, שמיועד היה לתשלום מיד לפני מועד השלמת המיזוג. 

אלביט מערכות  דיווחה היום כי זכתה בחוזה לאספקת מערכות ללוחמה אלקטרונית (ל"א) שיותקנו על 4 ספינות הקרב סער 6 שיימסרו בשנים הקרובות לחיל הים במסגרת ההגנה על תחום המים הכלכליים של ישראל. תקופת החוזה היא 10 שנים והיקפו כ-85 מיליון דולר.

איש העסקים נתי סיידוף השלים אתמול את רכישת השליטה בחברת התשתיות והבנייה שיכון ובינוי  מידי שרי אריסון. העסקה הושלמה לפי המחיר עליו סוכם בין הצדדים - 1.1 מיליארד שקל עבור ההחזקה של אריסון בקבוצה (46.9% מההון), עסקה ששיקפה בזמן החתימה על ההסכם באמצע חודש יוני דיסקאונט של 14% על מחיר השוק. העסקה, חשוב להזכיר, נחתמה מבלי שסיידוף ביצע בדיקת נאותות לשו"ב.

מאז ההסכם רשמה מניית שו"ב עלייה של כ-3% ושווייה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.8 מיליארד שקל כך ששווי ההחזקה של אריסון עומד על כ-1.3 מיליארד שקל.

פרטנר  השלימה רכישה עצמית של מניותיה בסך של 50 מיליון ש'.

חברת קורנית דיגיטל דיווחה הבוקר על צמיחה של 25.5% בהכנסותיה בסיכום הרבעון השני, והיכתה את התחזיות.

חברת כן פייט , המפתחת תרופות למחלות דלקתיות, סרטן ומחלות נוספות, הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם שת"פ עם חברת CMS Medical Venture הסינית, במסגרתה תקבל החברה הסינית זכויות בלעדיות לשיווק בסין של מוצריה של כן פייט לטיפול בדלקת מפרקים, פסוריאזיס, סרטן הכבד ומחלת הכבד השומני. אלה הן ההתוויות המובילות של מוצרי החברה.

 אחרי שנתיים של רגיעה והתמתנות בסגירת הסניפים, בנק הפועלים  בוחן בימים אלה התנעת תוכנית חדשה בנושא. ל"גלובס" נודע כי נבחנת האפשרות לסגור עשרות סניפים בשנים הקרובות. התוכנית הסופית תגובש במסגרת הדיונים האסטרטגיים של הבנק שיחלו ברבעון האחרון של השנה.

הנפקת המניות הראשונית של "המכון לחקר האינטרנט" יצאה אתמול (שוב) לדרך, והסתיימה בהצלחה. החברה היפנית ביקשה לגייס בתל-אביב סכום של 20 מיליון שקל לפי שווי של כ-80 מיליון שקל "אחרי הכסף". מדובר בניסיון שני של החברה, שבפברואר האחרון ניסתה לגייס סכום דומה, אך הביקושים להם זכתה היו נמוכים מהמינימום הנדרש.

לפי המתוכנן, גויסו קצת יותר מ-20 מיליון שקל במחיר 1.73 שקל למניה. בדרך לניסיון הגיוס הנוכחי קוצץ שווי החברה מספר פעמים, כשבתחילה ביקשה החברה לגייס 44 מיליון שקל לפי שווי של 220 מיליון שקל.

מניית בלוקצ'יין כריה  המשיכה לצלול אתמול במסחר בבורסת תל-אביב והשלימה ירידה של 80% בתוך שלושה חודשים. שלשום דיווחה החברה, שמפעילה באמצעות חברה בת חוות לכריית מטבעות דיגיטליים בקנדה, כי היא תפרסם בסוף החודש את דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של 2018.

מניית חברת הביטוח הפניקס  עלתה, על רקע הודעת החברה כי זכתה במכרז לשירותי ביטוח סיעודי עבור קופת החולים מכבי. במקביל נודע לחברה כי הצעתה זכתה גם במכרז שקיימה קופת החולים כללית עבור ביטוח סיעודי קבוצתי.

על אף שרשות ההגבלים העסקיים פסלה את המיזוג בין אגוד  ומזרחי טפחות  בעלי השליטה במוסדות לא מרימים ידיים והצדדים הודיעו מוקדם יותר השבוע על גיבוש הסכם חדש, ובמסגרתו גם בוצעה התאמה במחיר העסקה. במקור היה מדובר בעסקת מניות המתבססת על שווי של מכפיל הון 0.6 על בנק אגוד, קרי משקפת לו שווי של כ-1.5 מיליארד שקל. שוויו של בנק אגוד במיזוג נותר כמו שהוא גם בגרסה החדשה של העסקה.

עוד כתבות

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

לאחר התקיפה הישראלית באיראן: הדולר מזנק ל-3.82 שקלים

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי מאבד כ-2.5% ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על 88 דולר ● מחיר הזהב בשיא של כל הזמנים

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר