מניית פריון מזנקת בתל אביב בעקבות דוחות רבעוניים חזקים

חברת התוכנה עברה ברבעון השני לרווח נקי של 986 אלף דולר, ובמחצית הסתכם הרווח בכ-1 מיליון דולר • פריון העלתה את תחזית ה-EBITDA השנתית ומצפה למחצית שנייה חזקה יותר • חובותיה של החברה הצטמצמו ב-20 מיליון דולר

דורון גרסטל / צילום: איל יצהר
דורון גרסטל / צילום: איל יצהר

חברת האינטרנט פריון נטוורק  המשיכה לשפר את הרווחיות ולהקטין את החוב שלה ברבעון השני של 2018. החברה פרסמה היום את הדוחות ובתגובה מנייתה עלתה בשעות הצהריים בבורסה בת"א.

פריון מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. החברה התמקדה בעבר בתחום החיפוש באינטרנט, תחום שנשחק בשנים האחרונות, וכדי לפצות על השחיקה היא נכנסה לתחום הפרסום הדיגיטלי באמצעות רכישת אנדרטון מארה"ב. ברמה הרבעונית, ההכנסות ירדו הן בתחום הפרסום והן בתחום החיפוש בהשוואה לרבעון המקביל: תחום הפרסום הניב הכנסות של 33.2 מיליון דולר, כ-53% מהכנסות החברה וירידה של 6%, ותחום החיפוש ירד ב-13.9% ל-29.6 מיליון דולר. עם זאת, בסיכום המחצית הראשונה של השנה, ההכנסות מפרסום עלו ב-4.7% ל-62.5 מיליון דולר.

בסך הכול הסתכמו הכנסותיה של פריון ברבעון ב-62.8 מיליון דולר, ירידה של 9.9% בהשוואה לרבעון המקביל, ובמחצית ההכנסות הסתכמו ב-124 מיליון דולר, ירידה של 6% לעומת התקופה המקבילה ב-2017.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה עברה ברבעון השני לרווח נקי של 986 אלף דולר, לעומת הפסד של 36 מיליון דולר ברבעון המקביל, אשר כלל גם הכרה בירידת ערך חשבונאית. במחצית הסתכם הרווח בכ-1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 38.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

בניכוי הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי Non-GAAP עלה ברבעון ב-11.7% ל-4.7 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) נותר כמעט ללא שינוי על 7.1 מיליון דולר. מתחילת השנה הרווח הנקי Non-GAAP עלה ב-10.8% ל-7.7 מיליון דולר, וה-EBITDA גדל ב-8.2% ל-11.4 מיליון דולר. פריון מעדכנת מעט את תחזית ה-EBITDA השנתית ומצפה ל-29-32 מיליון דולר, לעומת 28-32 מיליון דולר בתחזית הקודמת ובהשוואה ל-EBITDA של 11.9 מיליון דולר שנרשם ב-2017. המשמעות היא שהמחצית השנייה תהיה חזקה יותר מהמחצית הראשונה בתחום זה.

תוצאות הרבעון של פריון
 תוצאות הרבעון של פריון

גיוס החוב ירד מהפרק

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חיובי בסך 2.9 מיליון דולר ברבעון, ירידה של 19.4% לעומת הרבעון המקביל. לחברה יש בסיכומו בקופה 34.7 מיליון דולר.

חוב החברה, המורכב מהלוואות לזמן קצר, הלוואות לזמן ארוך ואג"ח להמרה, ירד במחצית הראשונה מ-60.7 מיליון דולר ל-40.8 מיליון דולר, ואילו החוב נטו ירד מ-23.2 מיליון דולר ל-6.1 מיליון דולר בסוף הרבעון. לאחרונה פורסם דירוג חוב חדש לחברה (ilA מינוס) לקראת הנפקת איגרות חוב חדשות בת"א בהיקף כ-150 מיליון שקל לצורך מחזור חוב קיים, אך בשלב זה הגיוס ירד מהפרק.

"ההשקעות בתשתית הטכנולוגית של אנדרטון ושילוב מלא של הפלטפורמה החברתית (MMR) בפתרונות הפרסום שלנו, מוכיחים את עצמם בשוק", מסר המנכ"ל דורון גרסטל. "היתרון התחרותי של אנדרטון הוביל לצמיחה בפעילות הפרסום במחצית הראשונה של 2018. יתרה מכך, רמת הביקוש לפתרונות שפיתחנו עלתה על זמינות המקומות לפרסום בשוק, מה שמנע צמיחה גבוהה יותר. במקביל, כתוצאה מההתייעלות הארגונית שביצענו, ממשיכה פריון ליהנות מתזרים מזומנים חזק ויציב מפעילות החיפוש".

פריון נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 85 מיליון דולר.