מטריקס רשמה ברבעון צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווחיות

חברת שירותי המחשוב והתוכנה סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 32.7 מיליון שקל, והודיעה על חלוקת דיבידנד רבעוני של 24.5 מיליון שקל

נמשכת הצמיחה החדה בפעילות של חברת שירותי המחשוב והתוכנה מטריקס. היום (א') דיווחה החברה כי סיימה את הרבעון השני של 2018 עם צמיחה דו-ספרתית בכל אחד מהמדדים המרכזיים: הכנסות, רווח גולמי, רווח תפעולי ורווח נקי.

מטריקס סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי לבעלי המניות של 32.7 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 43.3% בהשוואה לרבעון המקביל. לאחר פרסום הדוחות הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד רבעוני של 24.5 מיליון שקל וזאת על בסיס מדיניות החברה לחלק מדי רבעון עד 75% מהרווח הנקי כדיבידנד לבעלי המניות.

מטריקס-צמיחה דו ספרתית
 מטריקס-צמיחה דו ספרתית

מטריקס פועלת בחמישה מגזרי פעילות: פתרונות ושירותי תוכנה וערך מוסף בישראל, פתרונות ושירותי תוכנה בארה"ב, שיווק ותמיכה במוצרי תוכנה, פתרונות אינטגרציה ותשתיות מיחשוב, וכן הדרכה והטמעה.

הכנסותיה של מטריקס גדלו ברבעון השני ב-14% ל-762.2 מיליון שקל והובילו את החברה להציג צמיחה של 22.1% ברווח התפעולי ל-50.1 מיליון שקל. לצמיחה בהכנסות תרמו עלייה בכל מגזרי הפעילות, וכן איחוד לראשונה של החברות האמריקאיות Alius ו-PVBS שנרכשו בידי מטריקס. בתגובה לתוצאות זינקה מניית מטריקס   למחיר המשקף לחברה שווי של כ-2.5 מיליארד שקל, והשלימה זינוק של כ-95% בשלוש השנים האחרונות.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, הסביר כי הגידול בהכנסות נבע, בין היתר, מעסקאות אסטרטגיות בהן זכתה החברה בשנה האחרונה, כמו העסקה להקמת מאגר נתוני אשראי לבנק ישראל ועסקאות אחרות בתחום הסייבר. "בארה"ב אנו מתחילים לקצור את פירות ההשקעות שביצענו בתקופה האחרונה בהמשך רכישת חברות, כמו גם בגידול אורגני שמקורו בעיבוי מערך המכירות. ברבעון השני השגנו גידול של כ-30% בהכנסות בארה"ב וכ-66% ברווח התפעולי.

"אנו רואים בשוק האמריקאי שוק אסטרטגי להמשך הצמיחה שלנו", אמר גוטמן והוסיף כי "בחטיבת ההדרכה אנו ממשיכים בתהליך מיקוד בפעילויות המניבות רווחים בשיעורים גבוהים וכן בפיתוח מודלים חדשים בתחום הכשרת עובדים, השמה והטמעה. בשל המחסור של אלפי עובדים בתחום ההייטק אנו שמים דגש על פעילות הכשרה והסבת אקדמאים, עם מודלים המאפשרים לנו להציע לחברות בוגרים מצטיינים שיכולים להשתלב במהירות בתפקידים בענף".