גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בת"א; טבע עלתה ב-5% וסודהסטרים ב-9%

13 חברות פרסמו היום דוחות כספיים, ובהן יוניטרוניקס, אדר ודמרי ● קבוצת דלק חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב עם קרן פורטיסימו למכירת 60% מהחברה הבת דלק תשתיות ● נייס דיווחה על השלמת הרכישה של חברת Mattersight האמריקאית בכ-100 מיליון דולר

עליות בבורסת ת"א / צילום: Shuttetstock
עליות בבורסת ת"א / צילום: Shuttetstock

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום עם עליות בכל מדדי המניות. מדדי ת"א-35  ות"א-125  עלו ביותר מ-1%. המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-35 היו סודהסטרים , טבע  וישראמקו . בירידות בלטו מזור רובוטיקה , אופקו  ודלק קידוחים . מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם היום בכ-1.08 מיליארד שקל, ואילו מחזור המסחר בשוק האג"ח היה 1.99 מיליארד שקל. 

נייס  דיווחה על השלמת הרכישה של חברת Mattersight האמריקאית בכ-100 מיליון דולר.

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים ובארה"ב הוא נפתח בעליות, למעט מדד הנאסד"ק  שיורד מעט.  

16:00

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים  ות"א-נדלן  נסחרים בעליות שערים. רק מניות נייס  ואורמת  נסחרות בירידות במדד ת"א-35. המניות הבולטות בעליות הן סודהסטרים , כיל  וישראמקו 

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית. במסחר ב אג"ח הממשלתיות נרשמת היום מגמה מעורבת.

מניית ארד  מזנקת על רקע פרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השני של השנה. עוד הגיבו לתוצאות הכספיות הרבעוניות, מניית דמרי  ומניית יוניטרוניקס , שלצד הדוחות עדכנה גם כי היא בוחנת שינוי מבני. עוד על רקע פרסום דוחות, מניית אלקטרה נדלן  ומניית אילקס מדיקל  מטפסות. 

גם החברות לודן  ומטעי הדר  דיווחו היום על תוצאותיהן הכספיות ברבעון השני של 2018.

מניית פרטנר  גם עולה היום. בלאומי שוקי הון ציינו היום כי "תוצאות הרבעון הרגיעו את החששות של המשקיעים לגבי אקספון, וגם מציגים התקדמות טובה במגזר הקווי". התוצאות הכספיות של פרטנר, שפורסמו בימים האחרונים, היו בהתאם לציפיות מרבית האנליסטים.

קבוצת דלק   חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב עם קרן פורטיסימו למכירת 60% מהחברה הבת דלק תשתיות, המחזיקה במחצית ממניות חברת הנדסת התפלה (IDE). זאת על בסיס שווי של 206 מיליון דולר לדלק תשתיות, המשקף ל-IDE שווי של 412 מיליון דולר. במקביל, יפעלו דלק תשתיות והצדדים למזכר ההבנות לגיוס חוב בשוק ההון או מבנקים בסכום של 80-100 מיליון דולר, סכום שיופחת משווי דלק תשתיות לצורך העסקה.

אלביט מערכות  דיווחה היום על כך שהממונה על ההגבלים העסקיים אישרה את רכישת תע"ש. 

אינטרקיור  עדכנה על קבלת אישור משרד הבריאות לרכישת מניות חברה העוסקת בתחום הקנאביס הרפואי.

בהראל פיננסים מעריכים בסקירתם השבועית כי "המשבר בטורקיה לא צפוי להשפיע על ארה"ב או ישראל, ובכל מקרה, לא יוכל להישאר באותו מצב לאורך זמן, ובמוקדם או במאוחר תהיה שם הכרעה, השאלה רק לאיזה כיוון. אנו מעריכים כי ההכרעה תהיה באזור אוקטובר. בינתיים, ארה"ב וישראל ממשיכות לתפקד מצוין ומומלצות להשקעה, אך לא כך הדבר לגבי יתר השווקים המתעוררים".

לגבי שוק החוב בהראל פיננסים סבורים כי "האפיק הקונצרני בישראל מעניין להשקעה לאור עליית המרווחים באפיק מתחילת השנה, לצד ירידת סיכון האשראי כפי שהתבטא בהעלאת הדירוג של ישראל לרמה של AA מינוס. מלבד מדד התל-בונד דולר שמתפקד טוב, גם סקטור הצמודים ממשיך להיות חזק יחסית ביחס לאיגרות החוב השקליות הנסחרות בבורסה".

15:00

המסחר בבורסה בת"א ממשיך להתנהל בעליות, מדדי ת"א-35 ות"א-125  ממשיכים במגמה חיובית, מניות פתאל החזקות  וישראמקו  ממשיכות לבלוט בעליות בת"א-35.

המסחר במניות סודהסטרים  בבורסה בת"א נפתח שוב. בינתיים, המניה מזנקת ביותר מ-10% במסחר המקדים בוול סטריט.

בנוגע לעסקת פפסיקו-סודהסטרים, ציינו היום בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל: "על פניו, העסקה עושה הרבה היגיון. סודהסטרים תיהנה מסינרגיות במכירות ובהפצה, ופפסיקו תיהנה מתדמית רעננה של שתייה מוגזת בריאה, שסודהסטרים כבר מקדמת. הפרמיה לרכישה אינה גדולה, כ-11%, אם כי יש לזכור את הראלי שעשתה המניה בשלושת השבועות האחרונים מאז פרסום הדוחות. במונחי Pro Forma, סודהסטרים תהווה כ-1% מסך הכנסות פפסיקו, 1% מה-EBITDA ו-1.2% מהרווח הכולל של החברת הממוזגת".

מנכ"ל פפסיקו, רמון לגוארטה, ציין במסיבת העיתונאים היום כי סודהסטרים תתנהל כחטיבה של פפסיקו בניהולו של דניאל בירנבאום והצוות הנוכחי. לדבריו, "ישראל תמשיך להיות הבסיס לייצור. המטרה היא להישאר פה לשנים רבות". מנכ"ל פפסיקו הוסיף כי מניית סודהסטרים תימחק מהמסחר בבורסה, ואין כל כוונה לרשום את פפסיקו למסחר בתל אביב.

13:10

בשעה זו, המסחר בבורסה בת"א מתנהל בעליות עם מדד ת"א-35 שעולה בכ-0.9% ומדד ת"א-125  שמטפס בכ-1%.

המניות הבולטות בעליות עתה בת"א-35  הן ישראמקו  וחברה לישראל  שבלטו גם בשעות הבוקר, פתאל החזקות  ובזק .

סודהסטרים  שנמצאת בהפסקת מסחר בת"א בעקבות הודעה על רכישתה על-ידי חברת פפסיקו, עולה ביותר מ-10% במסחר המקדים בנאסד"ק.

חברות ישרס , לודן , דמרי , עמיר שיווק , יוניטרוניקס , מידאס השקעות , אילקס מדיקל , פיסיבי טכנולוגיות , קבוצת ארד  ותמר פטרוליום  פרסמו את דוחותיהן היום. אילקס מדיקל מזנקת ביותר מ-13%, יוניטרוניקס סוגרת עלייה של כ-10%, כך גם קבוצת ארד.

בסקירה השבועית של מערך הייעוץ בהשקעות בבנק לאומי, ציינו היום בהמלצות בנוגע לשוק האג"ח, כי "המח"מ המומלץ בתיקים הוא בינוני-קצר, מכיוון שסביבת הריביות העולמית עשויה להוסיף ולעלות בשנים הקרובות. זאת, במידה וההערכות להאטה משמעותית בקצב הצמיחה בעולם, הגלומות במבנה של עקומי האג"ח הנוכחיים, לא יתממשו. בשוק האג"ח הקונצרני, הן בחו"ל והן בישראל, אנו מעדיפים להתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים. בתוך כך, אנו ממליצים להימנע מהשקעה בפלח ה-High Yield (אג"ח מתחת לדירוגי השקעה) עקב מרווחי הסיכון הנמוכים באפיק זה. בתקופה של סביבת ריבית עולה, סביר לצפות לאירועים שבמסגרתם מרווחי הסיכון יפתחו. עליית התשואות שנרשמה בחודשים האחרונים בחלק מאיגרות החוב של מדינות השווקים המתפתחים, מהווה דוגמה לאירוע כזה". כמו כן, ציינו בלאומי, "אנו ממליצים על מתן העדפה קלה לאיגרות חוב שקליות על פני הצמודות. זאת, על רקע עלייה חדה יחסית בציפיות האינפלציה הגלומות בשנה האחרונה, במקביל לסימני שאלה בנוגע להישארות האינפלציה בתחום היעד לאורך זמן. בתוך כך, אנו ממליצים על השקעה באיגרות חוב שקליות במח"מ מעט קצר יותר ביחס לאלה הצמודות".

11:00

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל בעליות הבוקר, כאשר שני המדדים המובילים ת"א-35 ות"א-125 מטפסים. גם מדדי ת"א-תעשייה ות"א-צמיחה עולים. 

בין הבולטות בעליות במדד ת"א-35 מניות חברת ישראמקו ,חברה לישראל , כיל  ואלביט מערכות .

בין המניות הבולטות בעליות הבוקר במדד ת"א-125 נמצאות קבוצת ארד  שרשמה הכנסות שיא ברבעון האחרון, ושפיר הנדסה .

המסחר במניות סודהסטרים  בת"א הופסק עד לפתיחת המסחר בארה"ב בעקבות רכישת על-ידי ענקית המשקאות האמריקאית פפסיקו במחיר הלא יאמן של 3.2 מיליארד דולר.

יוניטרוניקס  הציגה הבוקר בדוחותיה צמיחה 25% בהכנסות ברבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-51 מיליון שקל.

בנוגע לעסקת פפסיקו-סודהסטרים, אומר שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי לשוק המקומי בקבוצת פיוניר: "לפני כשנה וחצי המלצנו על השקעה בסודהסטרים, כשהשורה התחתונה היתה 'אופציית גידול של עשרות אחוזים', שאכן התממשה - ומשקיעים שהחזיקו במניה הרוויחו בגדול. לכן, לא מאוד הופתענו כשנחשפה עסקת הענק עם פפסיקו. פפסיקו קונה מוצר איכותי, זול ובעל רשת הפצה רחבה בעולם, בעיקר באירופה, עם יכולת הפצה ושיווק אגרסיביים, ומתבקש כי תצליח להחדיר את המוצר גם לצפון אמריקה. הדבר החשוב לכלכלה המקומית הוא שהמפעל יישאר בישראל. אנחנו מעריכים כי החברה תמשיך להתפתח, לגדול ולחדור לשווקים חדשים".

בית ההשקעות הראל פיננסים ציין היום במסגרת המלצות ההשקעה השבועיות שלו כי "בסוף השבוע האחרון פורסמו ידיעות על פגישה קרובה של נשיאי ארה"ב וסין, ואלה עזרו לשוק המניות האמריקאי להתאושש ולסגור בעליות. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-1.4% בסיכום השבוע, ואילו S&P 500 הוסיף 0.6%. עם זאת, מדד הנאסד"ק ירד ב-0.3%. בשורה התחתונה, שוק המניות האמריקאי יציב וחזק, ועיקר הנזק מפרשת טורקיה נגרם בשווקים המתעוררים. על רקע התנודתיות הגדולה בשוקי העולם, שוק המניות בישראל נראה מצוין, עם תמחור מעניין ויכולת צמיחה. אנו ממשיכים להמליץ על פיזור גלובלי רחב, ומזהים לא מעט סקטורים מעניינים של חברות שמפתחות מוצרים ושירותים שבעתיד ייהנו ממשקל גבוה בכלכלה העולמית, כמו סייבר, פינטק, בינה מלאכותית, מסחר אינטרנטי ועוד. לאור התנודתיות הגבוהה של 'הסקטורים החדשים' והקושי לזהות עדיפות של סקטור אחד על פני השני, יש עדיפות לחשיפה מפוזרת ככל הניתן".

9:30

המסחר בבורסה בתל-אביב נפתח בירידות הבוקר (ב'), עם שני המדדים המובילים ת"א-35  ות"א-125  במגמה אדומה. גם מדד ת"א-בנקים  ות"א-גז ונפט רושמים ירידות. 

סודהסטרים  דיווחה על ההסכם לרכישת החברה על-ידי תאגיד המשקאות האמריקאי פפסיקו, המסחר במניות החברה בת"א הופסק.

8:30

ענקית המשקאות פפסיקו הודיעה הבוקר על כוונתה לקנות את סודהסטרים הישראלית ב-3.2 מיליארד דולר.

קבוצת ארד  פרסמה דוחות כספיים, החברה הציגה רבעון שיא בהכנסות וצמחה במגוון פרמטרים. הכנסותיה ברבעון השני לשנת 2018 גדלו בכ-18.4% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ל-50.6 מיליון דולר, הרווח הגולמי ברבעון השני צמח בכ-16.5% והסתכם לכ-18.7 מיליון דולר ואילו הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-5.1 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-4 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של כ-27%.

תמר פטרוליום  מדווחת כי הכנסות החברה (בניכוי תמלוגים) במהלך החציון עמדו על כ-113 מיליון דולר, לעומת כ- 72 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה, עלייה של כ-57%.

אילקס מדיקל  פרסמה דוחות חיוביים גם כן, כשהכנסותיה (נטו) ברבעון גדלו בכ-5% לעומת 2017. שיעור הרווח עמד ברבעון על 33.1% לעומת 26.5% בשנה שעברה ואילו הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה גדל בכ-29%.

המסחר באסיה ננעל בעליות שערים על רקע חידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב.

צפי לפתיחה יציבה במסחר באירופה, ביום ו' הוא ננעל בירידות שערים על רקע המשבר בטורקיה שהמשיך להזין את חששות המשקיעים. 

7:30

המסחר בבורסת ת"א ייפתח היום (ב'), יום המסחר השני של השבוע, על רקע המגמה המעורבת בעולם. כך, בעוד שהמסחר בת"א ננעל אתמול בעליות, המסחר באסיה מתנהל בעליות, מלבד הניקיי  היפני שרושם ירידות. המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים בשבוע שעבר.

חברות המלט , מגדל , אלקטרה  ופוקס  פרסמו את דוחותיהן הכספיים אתמול.

מניית חברת בריינסוויי זינקה אתמול בכ-16% לאחר שדיווחה שרשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישרה לשיווק את מערכת ה-Deep TMS שלה כטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD) במבוגרים

חידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב משפיע לטובה על שווקי אסיה, לאחר דיווחים כי שני הצדדים מעוניינים במיגור ההסלמה במלחמת הסחר.

באירופה עדיין חוששים מפני המשבר בטורקיה ושווי הלירה הטורקית  נע סביב 6.02 לירות לדולר.

עוד כתבות

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?