אמזון בצעד נוסף לישראל? פתחה משלוח מוצרי קולמן לארץ

הבוקר פתחה ענקית המסחר באתר שלה את מכירת מוצרי המחנאות של קולמן למשלוח ישיר לישראל  • עד היום הציוד של חברת קולמן היה חסום באופן קבוע למשלוח ישיר • בין המוצרים המוצעים למכירה לדוגמה אוהל לארבעה אנשים במחיר של 108 דולר כולל משלוח - כלומר כ-390 שקל, כשהמחיר לאוהל כזה בארץ עומד על כ-600 שקל

חבילות של אמזון / צילום: רויטרס
חבילות של אמזון / צילום: רויטרס

אמזון ממשיכה לגשש אל עבר הקהל הישראלי. הבוקר (ו') פתחה ענקית המסחר באתר שלה את מכירת מוצרי המחנאות של קולמן (Coleman) למשלוח ישיר לישראל. עד היום, מספרים באתר FOXER שהוקם לאחרונה לשם איתור מבצעים והוזלות באמזון, כי הציוד של חברת קולמן שחביב גם על הקהל הישראלי היה חסום באופן קבוע למשלוח ישיר, ולמעשה גולשים ישראלים שרצו לרכוש את המוצרים יכלו לעשות זאת באמצעות קנייה הכוללת שילוח לכתובת אמריקאית ומשם לישראל, כלומר כשיד נוספת מעורבת בקנייה (וגוזרת עוד קופון בדרך).

פוקסר מצאו כי הבוקר הקטגוריה נפתחה לקונים הישראלים כאשר בשונה מבעבר היא כוללת מגוון גדול יותר של מוצרים כשהם נשלחים באופן ישיר. בעבר, אומרים בפוקסר, היו מבצעים מעת לעת שכללו שילוח לישראל, אבל כעת מדובר על שילוח באופן גורף ולכלל מוצרי המותג. עם זאת נספר כי לא כל המשלוחים נשלחים לארץ עדיין (דוגמת אוהל ל-8 אנשים הכולל פתיחת מהירה).

פוקסר מצאו כי הבוקר הקטגוריה נפתחה לקונים הישראלים. בעבר, אומרים בפוקסר, היו מבצעים מעת לעת שכללו שילוח לישראל, אבל כעת מדובר על שילוח באופן גורף ולכלל מוצרי המותג.

בין המוצרים המוצעים למכירה לדוגמה אוהל לארבעה אנשים במחיר של 108 דולר כולל משלוח (68.79 דולר מחיר המוצר ועוד 39.28 דולר עבור שילוח ומסים לפי החוק הישראלי) - כלומר כ-390 שקל, כשהמחיר לאוהל כזה בארץ עומד על כ-600 שקל.

אוהל ל-6 אנשים נמכר במחיר של כ-159 דולר (כשמחצית מהסכום מהווה השילוח והמס המקומי), כלומר כ-580 שקל - לעומת מחיר של כ-800 שקל בארץ. שק שינה שנמכר ב-72.5 דולר לעומת כ-300 שקל בארץ ועוד.

אוהל של קולמן / צילום מסך מאמזון
 אוהל של קולמן / צילום מסך מאמזון

במקרים רבים השילוח בעיקר ותוספת המס במידה ויש להוסיף - שווים בערכם יותר מאשר המוצר עצמו: המחיר של שק השינה עומד על 25 דולר וכ-47 דולר מהווה תוספת המשלוח. אמזון נוקטת במדיניות שלא נוקטים בה אתרים רבים בכך שהיא גובה מראש, במעמד הקנייה, את המס הנדרש על כל פריט בהתאם לחוק המקומי.

לפני זמן מה פרסמנו ב"גלובס" כי במקרים רבים רשות המסים הישראלים בעצמה לא גובה את המס שהמדינה קבעה, לאור מערכות דיווח לא מעודכנות לחבילות שמגיעות לישראל דרך דואר ישראל (האמון על שילוח של יותר מ-95% מכלל החבילות שמגעות ארצה).

במובן מסוים אמזון עושה סדר לא רק לעצמה (עם טריקים של אי לקיחת מוצר על ידי הצרכן עם דרישה לשלם מס) אלא שהיא עושה סדר גם למדינה כשהיא גובה עבורה את המס (מדובר במע"מ שנגבה בקנייה ב-75 דולר ויותר).

אמזון מגששת לעבר השוק הישראלי מזה זמן. ברקע נזכיר את קיומן של מבצעי השילוח חינם, בתחילה ב-75 דולר, בדיוק לפי תקרת הפטור ממס ללקוחות הישראלים, ולאחר מכן כשהיא יצאה במבצע שילוח חינם בקנייה ב-80 דולר, במטרה לבדוק האם הקהל הישראלי יהיה מוכן לקנות בהיקף הגבוה מ-75 דולר ולמעשה לשלם מס עבור הקנייה.

בקבוצות הקונים ברשתות החברתיות הקונים גם שיתפו זה את זה בשיטות ליישום המבצע, כאשר דובר על השילוח חינם ב-75 דולר. הישראלים המליצו זה לזה להגיע לסכם קנייה של 75 דולר במדויק כדי לקבל את השילוח החינמי גם באמצעות השלמה של פריטים "קטנים" בשווי של דולר ופחות מכך כדי להגיע לסכום המדויק. מה למשל? מדבקות לקישוט ואפילו ספר לגידול פלפלים באופן עצמאי.