שת"פ רכב אוטונומי: טויוטה משקיעה 500 מיליון דולר באובר

שתי החברות הודיעו כי ההשקעה היא חלק מהסכם בין השתיים לשתף פעולה בתחום הרכבים האוטונומיים • במסגרת ההשקעה שוויה של אובר הוערך ע"י טויוטה ב-72 מיליארד דולר

אפליקציית אובר / צילום: רויטרס
אפליקציית אובר / צילום: רויטרס

טויוטה  משקיעה 500 מיליון דולר באובר כחלק מהסכם בין השתיים לשתף פעולה בתחום הרכבים האוטונומיים, כאשר המיקוד הוא שיפור הבטיחות והפחתת עלויות. במסגרת ההשקעה שוויה של אובר הוערך ע"י טויוטה ב-72 מיליארד דולר, לפי מקורות הוול סטריט ג'ורנל.

במסגרת שיתוף הפעולה, אובר תשלב את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה ברכבי מיני ואן מדגם Sienna של טויוטה, ותשתמש בהם ברשת שיתוף הנסיעות שלה. אובר מנסה להפחית את עלויות הפיתוח ולצמצם את ההפסדים ביחידת הרכב האוטונומי שלה מאז התאונה הקטלנית בה הייתה מעורבת בשנה שעברה באריזונה. לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, אובר הוציאה 750 מיליון דולר על הפיתוח בשנה שעברה, והשנה קיצצה בהוצאות.

לפני שנתיים יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס השקיעה 500 מיליון דולר במתחרה של אובר, ליפט, כחלק ממאמץ משותף לפתח רכבים אוטונומיים. זו הייתה הפעם הראשונה בה יצרנית רכב גדולה שיתפה פעולה עם חברת רייד-היילינג. מאז, יצרניות רכב רבות משתפות פעולה עם חברות רייד היילינג או סטארט-אפים בתחום הנהיגה האוטונומית, ואף מנסות לפתח טכנולוגיה דומה בעצמם, בעקבות האיום על מודל הבעלות הפרטית על רכבים, ששלט בתעשיית הרכב עד היום.