סופה של תקופה: הקרמבו נפרד מעטיפת האלומיניום שלו

גלידת שטראוס מודיעה כי השנה נפגוש קרמבו שיהיה ידידותי יותר לסביבה באמצעות הסרת נייר האלומיניום באריזות השמינייה אך אל חשש - טעמו לא ישתנה

משנים הרגלים - אם חלק מטקס אכילת הקרמבו שלכם כוללת את יישור נייר האלומיניום שעוטף את הקרמבו, תתחילו להיפרד ממנו. גלידת שטראוס מודיעה כי השנה נפגוש קרמבו שיהיה ידידותי יותר לסביבה באמצעות הסרת נייר האלומיניום באריזות השמינייה. המהלך הזה שמבחינת החברה מוגדר כמהלך ארוך טווח יחסוך שימוש ביותר מ-13 טון אלומיניום בשנה שהם 6000 קילומטר מרובע של עטיפות אלומיניום (שאם יחברו אותן לאורכן ניתן יהיה להגיע מירושלים להודו). פסולת האלומיניום בארץ אינה ממוחזרת אלא שהיא נטמנת בקרקע ומכאן הצורך להפחית את השימוש בה. המחיר, אם קיוויתם, לא ירד אבל מאידך בניגוד לגל עליית המחירים בחברה אומרים שהוא גם לא יעלה לאור העובדה שהמהלך מגלם התייעלות בתהליך הייצור "מהלך זה, מלבד תרומתו לאיכות הסביבה, מגלם בתוכו התייעלות בתהליך יצור הקרמבו באריזות השמינייה הביתיות, ובכך מאפשר לגלידת שטראוס לשמור על מחירן הנוכחי של אריזות פופולאריות אלה, על אף שחיקה דרמטית ברווחיות הייצור בשנים האחרונות, שהובילה לעדכון מחירים באריזות הדיסקאונט (20 ו-32 יחידות)".

בטעמו, במרקמו, או במראה של הקרמבו לא יחול שינוי. בשלב ראשון יוסרו עטיפות האלומיניום מאריזות קרמבו שמינייה בלבד הבנויות מקופסת פלסטיק קשיחה הניתנת למחזור בגלידת שטראוס שואפים לצמצם בעתיד גם את השימוש בפלסטיק באריזות השמינייה. באריזות הגדולות עדיין יימכר הקרמבו עם נייר אלומיניום.

הקרמבו שמסמל את תחילת עונת החורף לא מחכה לגשם הראשון והוא יחל להימכר כבר בחודש ספטמבר. עונת הקרמבו מסתיימת בינואר (ומפנה את מקומה ליצור של גלידות לעונת הקיץ). בשיא מיוצרים 450 קרמבואים בדקה במפעל החברה בעכו. לפי נתוני גלידת שטראוס הצריכה הממוצעת של הישראלים עומדת על 14 יחידות לנפש בעונה. נתון חשוב לא פחות הוא שכ-70% מתחילים את האכילה מהקרם, 20% מתחילים דווקא מהביסקוויט והיתר מצאו דרך יצירתי לאכול את הקרם והביסקוויט יחד. ולטובת חובבי הטריוויה נספר כי הקרמבו התחיל את דרכו כממתק בשנות הצנע, מאחר ויוצר מחומרי גלם זולים. הוא צבר פופולאריות רבה, השתרש בפולקלור הישראלי, אבל הומצא בכלל בדנמרק לפני כ-200 שנה.